• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utmätning, fråga skaffa buffert

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Jag förstår din känsla och jag har också tänkt tanken att ta en massa lån och spara undan i ren desperation och i oförmåga att tänka rationellt i en oerhört pressad situation. Det stannade dock i en tanke.
Istället så släppte jag allt till KFM och i väntan på att löneutmätning skulle komma igång sparade jag så mkt som möjligt.
Jag sökte skuldsanering i samma veva.
Att du uppfyller insolvent kraven är ingen tvekan om så gjorde även jag men det är inte så enkelt....de bedömer även skäligheten och där kommer du att falla om du gör som du tänkt. Jag blev synad i sömmarna och fick redovisa vad alla lån som togs Jan-maj 2018 användes till med utdrag, kontoredovisning osv. Jag fick även uppge vad jag gjort för att minska utgifter och skulder och jag hade fixat billigare boende, sökt samlingslån, dragit ner på utgifter, abonnemang, gått hos psykolog för att kunna säga nej då mina skulder till stor del var för att jag hjäpt anhöriga pga olika missbruk, slutat låna och använda krediter osv osv.
Mitt råd till dig är att släppa skulderna, spara det som blir över efter att alla fasta avgifter är betalda, sök samtalshjälp och kontakta budget och snuldrådgivare för att sen ansöka om skuldsanering.
Nu vet jag inte om du är på ” riktigt ” eller bara skriver för att provocera.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Vad gör man om man inte vill leva då?
Låt inte detta destruktiva vinna över dej, klart du ska leva!! vi ska dö allihopa till slut men nu ska du leva.
Har du någon nära vän eller anhörig du kan prata med? Om inte ring til din HC och berätta att du är på botten p.g.a spelmissbruk, det gjorde jag och har nu gått i terapi snart ett år och jag har skulder på i dagsläget 975 000kr, lever med löneutmätning.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Låt inte detta destruktiva vinna över dej, klart du ska leva!! vi ska dö allihopa till slut men nu ska du leva.
Har du någon nära vän eller anhörig du kan prata med? Om inte ring til din HC och berätta att du är på botten p.g.a spelmissbruk, det gjorde jag och har nu gått i terapi snart ett år och jag har skulder på i dagsläget 975 000kr, lever med löneutmätning.

Sorry, men vad är en HC för något?! :rolleyes:
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Trådstartaren har 9000 kr i hyra. Då är det inte så konstigt att det håller på att gå åt helvete.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp