• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utmätning, fråga skaffa buffert

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Vad gör man om man inte vill leva då?
Har du någon att prata med? Ta annars hjälp, det finns att få! Ingen människa ska behöva känna att det inte är värt att leva, pga pengar. Ta hjälp, samtal, och det finns hjälp att få vägledning av kommunen i form av skuldrådgivning, det har du rätt till! Försök snälla, ditt liv är värt så mkt mer än pengar!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787

Hur gammal är du? Kan du inte bo hos föräldrarna ett tag eller dela på hyran med en kompis ett tag? Det är ganska många som går runt med skulder på miljonen, men trots det får det att gå runt.

Jag tror att det är ett dumt beslut att låna mer! Du kommer endast förlänga lidandet. Bättre om du försöker beta av skuld för skuld. Då är jag övertygad om att du klarar av det. Men först och främst måste hyran sänkas!
 
U

Utmeta

Gäst
Poäng: 0
Har du någon att prata med? Ta annars hjälp, det finns att få! Ingen människa ska behöva känna att det inte är värt att leva, pga pengar. Ta hjälp, samtal, och det finns hjälp att få vägledning av kommunen i form av skuldrådgivning, det har du rätt till! Försök snälla, ditt liv är värt så mkt mer än pengar!

Nope. Ingen att prata med.
Alla tror jag har det så bra och är 100% skuldfri. Klockrent, eller hur?
Har haft skulder förut och min mamma var så glad att jag kämpade mig skuldfri, sen lyckas man knulla upp sitt liv igen.

Funderar hypotetiskt på att sätta första bästa kniv i någon spelbolags VD där man spelat bort mycket pengar och sen ta mitt eget liv. Mycket negativa tankar hela tiden.
 
U

Utmeta

Gäst
Poäng: 0
Kan inte hjälpa mina tankar. De bara kommer.
Mycket tankar dagligen, främst när man är ute och kör. Typ när man möter lastbilar så får man nästan infall ibland men något i hjärnan säger ju stopp än så länge.
Är väl mest rädd för att det ska göra ont.

Hade det funnits en smärtfri spruta där jag fick somna in hade jag tagit den rakt av.
Det är nog smärtan och ev att man blir en levande grönsak som skrämmer lite.

Man får väl kämpa på i misären tills man dör naturligt i cancer eller nåt.
Brukar suga i mig extra mycket skitluft och avgaser ute o gå bland rökare men än så länge är man frisk som en nötkärna.
 
U

Utmeta

Gäst
Poäng: 0
Ska inte kleta ner forumet med mer negativitet nu.
Sorry för det. Tråd kan väl kastas.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ska inte kleta ner forumet med mer negativitet nu.
Sorry för det. Tråd kan väl kastas.

Du behöver inte be om ursäkt för någonting. Du känner dig frustrerad, då är det inte så konstigt att du tänker som du gör.

Jag hoppas verkligen du kommer på andra tankar! Du nämnde det själv, du har en mamma som bryr sig om dig! Har du ingen som du kan prata ut om det här med?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Mitt tips är att söka hjälp. Det finns faktiskt hjälp att få i Sverige. Börja med att ta ett steg i taget.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Nope. Ingen att prata med.
Alla tror jag har det så bra och är 100% skuldfri. Klockrent, eller hur?
Har haft skulder förut och min mamma var så glad att jag kämpade mig skuldfri, sen lyckas man knulla upp sitt liv igen.

Funderar hypotetiskt på att sätta första bästa kniv i någon spelbolags VD där man spelat bort mycket pengar och sen ta mitt eget liv. Mycket negativa tankar hela tiden.
Förutom ditt sista stycke o_O, så var /är jag i samma sits. Har hållt allt för mig själv, har inte varit säker på att någon ska förstå , har det väldigt bra utåt. Nu när jag har 3.5 år kvar av skusan känns det försent att berätta, samtidigt som jag har lust att skrika rakt ut typ ”fattar ni inte varför jag ständigt tackar nej till resor tex, fattar ni inte varför jag har samma vinterjacka i år IGEN, fattar ni inte varför jag har samma gamla handväskor, fattar ni inte varför jag inte kan följa med ut på AW (med dyr middag:eek:)? Nä ingen fattar nåt:D. Samtidigt önskar jag att jag att jag tidigare skede hade haft modet att berätta för någon, att slippa bära detta själv. Du verkar dock behöva prata med någon omgående, och det finns bra hjälp. Jag förstår din ångest, ilska , frustration, till fullo. Men om du inte orkar bära den ensam (tufft) så måste du dela med någon. Jag tror inte du menar vad du skriver, du mår skit och frustrationen måste ut. Här finns många som vill hjälpa (och inte stjälpa)❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp