• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmätning, fråga skaffa buffert

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
TS - Skicka gärna ett meddelande till mig. Jag är sjuksköterska och kan gärna vägleda dig med vart du kan vända dig och vilka rättigheter du har inom vården. Det kan vara en djungel ibland och inte alltid helt lätt att stå upp för sig själv mär man är nere på botten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
TS - Skicka gärna ett meddelande till mig. Jag är sjuksköterska och kan gärna vägleda dig med vart du kan vända dig och vilka rättigheter du har inom vården. Det kan vara en djungel ibland och inte alltid helt lätt att stå upp för sig själv mär man är nere på botten.

Fint av Dig ❤️
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Situationen är rätt körd ändå.
Omöjligt att betala tillbaka 800-900k med 20k inkomst.
Med räntorna.

Vi får väl se.
Blir man inte beviljad skuldsanering inom 2-4 år så kan man ju lika gärna bli en ny Akilov/Breivik för då har man ju ändå inget att förlora.
Hmm märklig åsikt skuldsanering är en möjlighet inte alls säkert man får och med din inställning tror jag det blir mycket svårt att få igenom! Blir mörkrädd av att läsa hur du tänker
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
TS - Kan du registrera ett konto här så att man kan skicka meddelande till dig?
 

Krigsoffer

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
8 Mars 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
12
Poäng
42
hur gammal är du? bor själv i Uppsala med exakt samma situation
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag har haft utmätning tidigare men då bodde jag hemma.

Inkomst på 20.000 netto.
Hyra 9.000

Jag har lyckats dra på mig typ 800.000 i Blanco med månadskostnad på typ 12.000. Kommer gå åt helvete då lönen knappt räcker till hyran plus blanco så jag kommer släppa allt och hoppas att jag kan få skuldsanering längre fram för det är typ kört. Kommer aldrig kunna betala det här.

Funderar därför på. Är det värt att maxa alla lån som inte tar UC för att sen stoppa undan dessa pengar o använda som buffert när jag kommer få löneutmätning?

Då kan man ju säkert få loss närapå 100-150k och då kanske man kan leva drägligt trots utmätning.

Jag menar, det är kört oavsett.
.
Funderar också på att maxa Telia finance, qliro, klarna o allt sånt. Köpa massa grejer. Dessa måste jag gömma sen om IF kommer hem till mig.

En annan fråga.
Vad får man behålla? Har en soffa, köksbord men ingen tv, men väl en datorskärm värd ca 3k. Sen har jag en dator värd ca 20k. Borde jag sälja den o köpa en laptop istället? Lättare att gömma?

Planen att maxa lånen för att lägga undan och inte ha intentionen att betala tillbaka undan är en form av bedrägeri.

Funderade själv på detta men eftersom mitt långsiktiga mål är en skuldsanering så avstod jag.


Kommer det till ytan vid eventuell skuldsanering så är det nog kört för en bra stund framöver.

Inget jag skulle rekommendera, din lön säger även mig med de lån du har att du förmodligen har lån hos de flesta skitföretagen redan.

Ditt boende må vara dyrt, dock ett billigare boende hjälper nog inte din situation och svårt att hitta ett boende, limiterad tid tills du har en prick och då får man inte ett boende. Även de flesta kommunala bolagen säger nej vilket är så fel anser jag.

Dom om någon har ett ansvar.

Men det viktigaste är nog att du söker hjälp, en psykolog eller dylikt. Dina tankar är så pass mörka och inte sunt .

Gått själv till en och hjälpte mig väldigt mycket, är extremt jobbigt men hjälpsamt att prata med en utomstående som inte dömmer dig i de handlingar man gjort, och ger vägledning hur man ska gå vidare.

Denna gång går jag inte till någon, har mest trasslat till det för mig själv och lättare att hantera då för mig.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Får jag fråga vad du jobbar med och hur gammal du är? Ge inte upp, starta en konto här så kan du få stöd av oss. Ungefär precis nästan på pricken för ett år sedan kom alla mina skulder fram.. fy det var det värsta jag någonsin varit med om så jag vet hur du känner. Jag har lika mkt i skuld som dig ungefär, både blanco, avb planer hos inkasso bolag och privata lån till familjemedlemmar. Jag gav fasen inte upp och det är tufft men det går.. jag gav upp massa onödiga utgifter och sökte mig ett bättre jobb som resulterade i en sjukt bra löneökning med möjligthet till bonusar också. Skicka pm om du vill prata vi bor nära du och jag! Kram
 

Tuff resa

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
176
Poäng
337
Att skriva att du ska ta livet av andra för att du inte mäktar med din egen situation ÄR FÖRFÄRLIGT och JAG tror att du är ett TROLL:mad:
DU förtjänar därför inget stöd från seriösa medmänniskor:mad:. Din IP adress går att ta reda på som du vet!!:D
(Herregud: Akilov, Breivik och nu sätta kniv i ngn VD för spel- VAD skriver du för skit?)
Logga ut och trolla någonannanstans!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag är inte heller glad i alla dessa vargen kommer...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp