Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Vågar jag ansöka om samlingslån?

V.I.P
Poäng: 277
Meddelanden
552
Mottagna reaktioner
91
Poäng
277
Jag behöver hjälp.
Har uc betyg bra. 3st ff. Har lån på ca 600000kr
Inkomst 330000kr/år.
Har lån på Swedbank 2 st ett på 220000 och ett på 120000kr.
Sedan är resterande lån olika. Som ikano qliro klarna collector mfl.
Jag skulle behöva ett samlingslån men vet ej om jag vågar söka. Och hur tycker ni jag ska göra? Allt eller ska jag lämna Swedbank utanför? Vad tror ni? Finns det någon chans att få nåt eller är det helt kört? Vilken låneförmedlare är bäst?
Tacksam för hjälp// Desperat

Sök 400, välj samla, får du bud är det förmodligen hög ränta och lösenkrav

Tror du det! Ok hade löst såååå mycket. Vad är max beloppet? 400000 kr eller? Ska jag ta med Swedbank lånen?

Tror du det! Ok hade löst såååå mycket. Vad är max beloppet? 400000 kr eller? Ska jag ta med Swedbank lånen?
Max är 500 men hade sökt 400, du tar ju inte med några lån, du väljer ju bara att du ska samla. Får du bud med lösenkrav så får du välja vilka dom ska betala

Aha ok. Tack! Men det är värt att söka tycker ni? Är så rädd att inte få några förslag och då har jag tagit en UC i onädan

Aha ok. Tack! Men det är värt att söka tycker ni? Är så rädd att inte få några förslag och då har jag tagit en UC i onädan
Tror du får bud, men förmodligen 100% lösenkrav. Släng iväg en ansökan, värsta fall får du ha is i magen och vänta ut dina andra 3 F&F och försöka dra ner på dom skulderna du har nu innan du söker igen

Spelar ingen roll om du söker 400 eller 500 bankerna kommer bevilja dig så högt upp de kan, och ja lösenkrav kommer du få garanterat
Lycka till !

Sök på det belopp du vill låna! Ej lägre. Bankerna kommer erbjuda dig det dom kan utifrån dina förutsättningar! Lägg upp en plan på exakt månadsbelopp /lån och räntorna. Så du har en bra syn på alla lån. Skulle du få mindre belopp så samlar du så mycket du kan utifrån antingen för att få ner räntorna eller komma ned i månadskostnad. Vilket är ditt största behov just nu? Höga räntor du vill få ner eller minska i kostnad/månad? Kan du inte samla allt nu så gör det du kan. En FF är ingen fara.

Tack för alla fina svar och hjälp. Jag ska söka nu tänkte jag. Eller imorgon på morgonen. Skriver när jag vet.

Advisa skriver nu att alla långivare har givit sina förslag. Jag fick endast på collektor. Det tog 1 timme. Men har ingen annan bank gett förslag då? Är inte det konstigt ??

Vad gav dom dig för erbjudande collector? Ja då kanske ingen annan bank nappade helt enkelt

Fick 402000 lösenkrav på 362000 ränta 10%.
Om jag tar det så ska jag lösa på hela summan tänkte jag. Men varför bara 1 ända erbjudande?

Om jag tar det så ska jag lösa på hela summan tänkte jag. Men varför bara 1 ända erbjudande?

Har du 98.000 hos Collector redan? Du kommer alltså ha två lån hos dom då eller bakar dom ihop båda?

Du är belånade till nästan 2× din inkomst är säkert därför många säger nej

Ja jag har ett där redan. Vet ej hur jag ska göra om jag ska baka in det eller hur det funkar? Vet någon? Jag är jätteglad att dom beviljade. Sitter just nu och räknar på vilka lån dom ska få lösa åt mig.

Dom bakar ihop om man vill så det ska jag göra. Har nu skickat in allt som ska lösas nu står det att ansökan är skickad och att jag får svar om 48 timmar. Betyder detta att det inte är klart ännu? Jag kan alltså inte vara säker ännu att det går igenom? Någon som vet eller har erfarenhet?

Dom bakar ihop om man vill så det ska jag göra. Har nu skickat in allt som ska lösas nu står det att ansökan är skickad och att jag får svar om 48 timmar. Betyder detta att det inte är klart ännu? Jag kan alltså inte vara säker ännu att det går igenom? Någon som vet eller har erfarenhet?

Har du samma ränta på det gamla lånet som du blev erbjuden på det nya? Vänligen skriv vilken ränta du har och vilken du blev erbjuden nu.

Det stämmer att det inte är klart ännu, nu ska dom handlägga manuellt. Har du redan lån där så är dom nog snällare dock.

Nej har lägre ränta på det nya. Ska prata med dom om lånet går igenom. Så ska dom slå ihop lånen då. Ok håller alla tummar och tår nu för att det går igenom

Nej har lägre ränta på det nya. Ska prata med dom om lånet går igenom. Så ska dom slå ihop lånen då. Ok håller alla tummar och tår nu för att det går igenom

Gör det och kolla om du får den lägre räntan eller den högre räntan på hela beloppet.

Fick nu efter mycket krångel veta att det ej blev beviljat. Jag förstår inte varför. Men jag rekommenderar inte collektor det var en massa hit och dit man skulle skicka in . Och så var dom inte nöjda så fick jag skicka in nytt igen och ja massa hit och dit. Mycket krångel för ingenting.

Märkligt agerande. Först beviljar de dig ett samlingslån på ca 400 för att sedan avslå när du skickar in vilka lån du vill samla. Var det lån och krediter utanför UC som du ville samla och som gjorde att Collector avslog din ansökan? Annars förstår jag inte varför de gör så här.

Fick nu efter mycket krångel veta att det ej blev beviljat. Jag förstår inte varför. Men jag rekommenderar inte collektor det var en massa hit och dit man skulle skicka in . Och så var dom inte nöjda så fick jag skicka in nytt igen och ja massa hit och dit. Mycket krångel för ingenting.

Märkligt agerande. Först beviljar de dig ett samlingslån på ca 400 för att sedan avslå när du skickar in vilka lån du vill samla. Var det lån och krediter utanför UC som du ville samla och som gjorde att Collector avslog din ansökan? Annars förstår jag inte varför de gör så här.

Nej det var det inte. Ja jag tycker också det är märkligt.
Vet någon nåt om Svea skuldfinansiering? Kan man söka där?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp