• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad börja för att få samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Will do :D samt firande av att sista semester dagen är till ända... :eek: Tillbaks till gruvan på måndag... :rolleyes:

I rådande ekonomiska läge får du fira moderat/måttfullt. Utspätt kranvatten och avkok från nudlar kanske? Du får låtsas att det är gåslever. ;)
(Ja, ironi/sarkasm, men att driva med fördomar är roande:))
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
I rådande ekonomiska läge får du fira moderat/måttfullt. Utspätt kranvatten och avkok från nudlar kanske? Du får låtsas att det är gåslever. ;)
(Ja, ironi/sarkasm, men att driva med fördomar är roande:))

:D Fördomar?? De e ju dessvärre hardcore FACTS! :( Har levt på sunkiga nudlar mest hela veckan för att kunna gå ”all in” nu till helgen :p du vet...man får lära sig att prioritera i detta traumatiska läge :D
I helgen ska ja studera hur man gör sunkigt plommon vin, så man kan försvinna in i dimman då & då även i framtiden ;)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Vilket Brutto då rimligtvis bör vara ca 1.100.000

Därför jag också hajade till.

...för att Mirakel för tillfället arbetar extremt mycket extra pass, typ 7 dgr i veckan, för att kunna reglera sina skulder. I hennes bransch är det fullt möjligt att göra... Allt för att slippa hamna i samma situation som ja befinner mig i... och jag förstår henne och applåderar henne... :)
Önskar jag kunde arbeta dubbla shift, men jag får inte ens betalt för övertid... :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jo det är klart eftersträvansvärt och jag har som ambition att göra på ett liknande sätt, däremot frågar jag för egen del för jag undrar rent strategiskt hur man ska göra (skatten exempelvis).
Tänker mig att jag skulle behöva 60.000-70.000 netto under ett år och jag hade klarat av att jobba så mycket ett år.
Men problematiken är att den summan netto omvandlat i brutto är cirka 135.000 kronor och så mycket kommer jag nog inte upp i tyvärr.
Därför jag är lite nyfiken för hur hon gör för att ligga på en så hög nettokostnad om hon fakturerar som konsult eller dylikt.
Det är lite det jag tänker, om arbetsgivaren går med på det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Kan ju vara skillnad på taxerad inkomst förra året och nu. Mirakel hade väl också skattejämkning, betala mindre skatt per månad...

Det är också en strategi jag kommer att ha.
Dock inte jämka i ordets rätta bemärkelse.
Jag kommer köra ett uppdrag som kommer generera en viss inkomst - vid sidan utav det kommer jag köra ytterligare en tjänst som kommer öka inkomsten.
Jag kommer dock inte att be något av företagen att dra extra skatt, detta kommer innebära att jag skattar för lite men ändå slipper en skattesmäll nästa år eftersom jag betalar ganska mycket räntor.

Sen letar jag med ljus och lykta om jag kan komma på någonting som kan inbringa ca 5.000 till det hade varit grymt.

Om man hade kunnat avvara 500.000 på ett år (40.000 i månaden, räknar lägre än Mirakel) så hade man om lite mer en år haft blygsamma 500.000 till eller något i Blanco vilket hade varit helt klart överkomligt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Jo det är klart eftersträvansvärt och jag har som ambition att göra på ett liknande sätt, däremot frågar jag för egen del för jag undrar rent strategiskt hur man ska göra (skatten exempelvis).
Tänker mig att jag skulle behöva 60.000-70.000 netto under ett år och jag hade klarat av att jobba så mycket ett år.
Men problematiken är att den summan netto omvandlat i brutto är cirka 135.000 kronor och så mycket kommer jag nog inte upp i tyvärr.
Därför jag är lite nyfiken för hur hon gör för att ligga på en så hög nettokostnad om hon fakturerar som konsult eller dylikt.
Det är lite det jag tänker, om arbetsgivaren går med på det.

I have no clue... really ! Vet bara att hon skrivit här att hon arbetar inom bemanningsbranschen inom sitt område :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp