• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad gör jag nu? (Spelberoende, blancolån)

Skuldsatt22

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 December 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Hej!
Jag har under flera års tid spelat bort en stor summa pengar och har nu Blanco-lån på 760 000 kr. Detta vet min man inget om… Har lyckats dölja allt för honom. Nu, eftersom räntorna på vårt huslån ska omförhandlas, så har han bokat in ekonomisk rådgivning på banken. För oss båda, tillsammans!! Vad sjutton ska jag göra nu ? Antar att banken kommer att berätta att jag har lån som min man inte känner till. I vilket fall som helst har jag inga pengar som behöver någon rådgivning för alla mina pengar går till mina lån… Mitt förhållande med min man är inte det mest stabila och det kommer inte att klara detta också. Men vi har hus och två barn tillsammans. Hur löser jag detta ? Har ingen aning och ångesten äter upp mig… Är det någon som har något förslag ??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 261
Mottagna reaktioner
943
Poäng
817
Hej!
Jag har under flera års tid spelat bort en stor summa pengar och har nu Blanco-lån på 760 000 kr. Detta vet min man inget om… Har lyckats dölja allt för honom. Nu, eftersom räntorna på vårt huslån ska omförhandlas, så har han bokat in ekonomisk rådgivning på banken. För oss båda, tillsammans!! Vad sjutton ska jag göra nu ? Antar att banken kommer att berätta att jag har lån som min man inte känner till. I vilket fall som helst har jag inga pengar som behöver någon rådgivning för alla mina pengar går till mina lån… Mitt förhållande med min man är inte det mest stabila och det kommer inte att klara detta också. Men vi har hus och två barn tillsammans. Hur löser jag detta ? Har ingen aning och ångesten äter upp mig… Är det någon som har något förslag ??
Berätta innan om risken finns att det kommer upp på mötet.
Får han reda på det där i en sån situation blir det aldrig bra så mitt tips är att ta denna diskussion själva i lugn och ro.
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Lägga korten på bordet är väl att föredra men sen tror jag väl inte dom tar en UC på ett rådgivningsmöte?
 

Skuldsatt22

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 December 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Tack för era svar ! Jag förstår att jag borde berätta men det innebär nog dödsstöten för vårt förhållande som som sagt redan är skakigt. Men jag kan ju inte gå på någon ekonomisk rådgivning när jag inte kan förklara var hela min lön tar vägen… Fan, rent ut sagt !!
 

Runky

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
18 September 2022
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Tack för era svar ! Jag förstår att jag borde berätta men det innebär nog dödsstöten för vårt förhållande som som sagt redan är skakigt. Men jag kan ju inte gå på någon ekonomisk rådgivning när jag inte kan förklara var hela min lön tar vägen… Fan, rent ut sagt !!
Bara ta tjuren i hornen. Du vet ju att det måste göras. Lycka till
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 007
Mottagna reaktioner
323
Poäng
517
Tack för era svar ! Jag förstår att jag borde berätta men det innebär nog dödsstöten för vårt förhållande som som sagt redan är skakigt. Men jag kan ju inte gå på någon ekonomisk rådgivning när jag inte kan förklara var hela min lön tar vägen… Fan, rent ut sagt !!
För eller senare kommer det fram.
 

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
197
Poäng
366
Tack för era svar ! Jag förstår att jag borde berätta men det innebär nog dödsstöten för vårt förhållande som som sagt redan är skakigt. Men jag kan ju inte gå på någon ekonomisk rådgivning när jag inte kan förklara var hela min lön tar vägen… Fan, rent ut sagt !!
Det kan också stärka er. Du måste nog visa att du vill förändras och ta ansvar. Har ni barn ihop?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp