• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Nu den 5e feb skulle jag få besked av kronofogden ang löneutmätingen..försökte ringa dom men kö plats 72 så la på o ringde upp mitt löne kontor för o höra..dom hade inte fått nån information från kronofogden ang löneutmätingen...hur länge kan de dröja?:/

Beror nog på hur mycket man har att göra.. saker kan ramla mellan stolarna också. Det tar 2 vardagar för post att komma fram efter beslutet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag har en son som bor med mig han är fyllda 18 år men har 2 år kvar på Gymnasiet får han räknas med i mitt hushåll när KFM gör sina uträkningar i samband med löneutmätning/skuldsanering?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Jag har en son som bor med mig han är fyllda 18 år men har 2 år kvar på Gymnasiet får han räknas med i mitt hushåll när KFM gör sina uträkningar i samband med löneutmätning/skuldsanering?

Ja, om dom fortfarande går gymnasiet kan dom tad med till dom är 21
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fick tag på kronofogden idag och idag hade dom fattat beslut...7 tusen kr är jag skyldig p dom hade delat upp det på 3 månader så löneutmätning i 3 månader o de kommer dras nu sen 25e men grejen e den att ja vill betala bort allt:/ jag kommer ha råd då min sambo kommer backa upp denna månad. Ska ja låta dom dra 2500kr nu den 25e o så begär jag om inbetalning uppgifter så jag kan betala in resten elr hur går jag till väga?? Glömde fråga dom:(

Sen om jag skulle släppa en till skuld vad kommer hända då kommer det bara läggas på detta elr hur funkar det??
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Förstår inte riktigt... du vill betala hela skulden nu samt släppa ytterligare en? Varför inte dela upp betalningen på båda skulderna?

Ja tillkommer det fler skulder läggs dom på efter hand.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Fick tag på kronofogden idag och idag hade dom fattat beslut...7 tusen kr är jag skyldig p dom hade delat upp det på 3 månader så löneutmätning i 3 månader o de kommer dras nu sen 25e men grejen e den att ja vill betala bort allt:/ jag kommer ha råd då min sambo kommer backa upp denna månad. Ska ja låta dom dra 2500kr nu den 25e o så begär jag om inbetalning uppgifter så jag kan betala in resten elr hur går jag till väga?? Glömde fråga dom:(

Sen om jag skulle släppa en till skuld vad kommer hända då kommer det bara läggas på detta elr hur funkar det??

Delat upp på 3 månader? Har du fått ett beslut på ett annat belopp än det disponibla?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fått beslut idag att den 25e nu så kommer en del av skulden dras...sen andra o 3e månaden med. Har en avbetalnings plan hos vivus på 7 tusen som jag halkat efter med..dom har inte nämt kronofogden än...Vill ju bli av med detta så fort som möjligt:(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Står det samma belopp som ska dras som står som disponibelt i beräkningen på en sida längre bak i luntan?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Om jag väljer o släppa 2 saker till till kronofogden o de blir utmätning...läggs de på bara elr gör dom en ny sökning bland mina tillgångar o sånt??:/ alltså måste jag redovisa igen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp