• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad jobbar ni med?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Delgivningsmännens jobb måste vara riktigt utsatt :) eller parkerings vakter :) vet en parkerings vakt som fick en cola burk slängd i huvudet ! Finns väldigt många jobb som är farliga och stressiga ! :)

Exakt.
En p-vakt i Sverige tjänar i snitt 29 300 kr i månadslön. Då ska du gå runt i kylan dagarna långa och ge folk böter som sedan spottar på dig, skriker fula ord och misshandlar dig. Så pass utsatt jobb att man måste gå runt med en gopro-kamera och överfallslarm.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Läkarna gör väl inte annat än varnar för läget inom sjukvården?

Det har folk som jobbar i vården gjort så länge jag kan minnas. Det är alltid kris och de mår alltid så dåligt över att det är så hemskt på deras jobb. De vet inte hur länge de ska orka, de funderar på massuppsägningar osv...

Ändå lever vi längre än någonsin, så tydligen lyckas de hela tiden nå nya framgångar trots att de har så dåliga förutsättningar.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
& du har sjuksköterskor, poliser, piloter, undersköterskor, taxiförare, busschafförer,Ställningsbyggare,kriminalvårdare Etc etc etc. Det finns en DRÖS utsatta yrken - skillnaden är dock att många sjuksköterskor tjänar bra, här på forumet har flertalet av dom skrivit att dom har en lön på 40.000 +

Min närmsta granne kör taxi, han har 18.000 efter skatt. Ledig TVÅ dagar i månaden och redan blivit knivrånad tre gånger...Han börjar jobba 16:00 på dagen och slutar jobba 6 på morgonen. 12 timmar kör han taxi i Malmö för 18.000 och ständigt behöva vara rädd. Tror du han hinner gå på toa?

Det är liksom absolut inte som så att sjuksköterskor är MER utsatta än andra jobb, det vänder jag mig emot. Logiken att sjuksköterskor skulle vara mer utsatta eller underbetalda än dom grupperna jag nämner ovan.

Har skrivit det flera gånger att alla yrken är viktiga i ett samhälle och det är i det närmsta omöjligt att avgöra vilket som är mer utsatt än något annat, jag personligen utifrån min bekantskapskrets upplever att vänner och familj som jobbar inom läraryrket och sjuksköterskeyrket klagar bra mycket mer än dom andra. Jag kan liksom inte byta åsikt för att den är obekväm. Det är ju fakta.

Ta Lasseman på forumet, det är också en utsatt yrkesgrupp. Folk kontaktar honom på hans fritid, dom ringer honom, går fram till honom på ICA etc.
Jo men snälla du…. Krävs det universitetsexamen för att köra taxi tex? Har de ansvar över liv och död? Ställs de personligen ansvariga för fel som begås i tjänsten? Nej, men det gör sjuksköterskor och läkare. Du kan inte jämföra yrken på ett sånt sätt du gör. Det är helt befängt. INGEN har skrivit att sjuksköterskor är mer utsatta än något annat yrke. Det är du själv som hakat upp dig på det. Jag börjar 18 och slutar 08 om jag har tur, är jag på utryckning då får barnen klara sig bäst de kan. Hot och våld, ja det är också vardagsmat. Och jag har lååångt ifrån 40k+ i månaden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Jo men snälla du…. Krävs det universitetsexamen för att köra taxi tex? Har de ansvar över liv och död? Ställs de personligen ansvariga för fel som begås i tjänsten? Nej, men det gör sjuksköterskor och läkare. Du kan inte jämföra yrken på ett sånt sätt du gör. Det är helt befängt. INGEN har skrivit att sjuksköterskor är mer utsatta än något annat yrke. Det är du själv som hakat upp dig på det. Jag börjar 18 och slutar 08 om jag har tur, är jag på utryckning då får barnen klara sig bäst de kan. Hot och våld, ja det är också vardagsmat. Och jag har lååångt ifrån 40k+ i månaden.
Det krävs vidarutbildning för polis,pilot...Inte just taxi.

En busschaufför kör 50 skolbarn till fjällen och du frågar om dom har ansvar över liv och död? Du undrar om en taxichaufför hålls ansvarig för fel som begås i tjänsten? Över 205 taxilegitimationer återkallades förra året. För att inte tala om körkort som ryker vid fortkörning eller böter vid dåliga ljus och dylikt.

Jag tror inte vi kommer längre.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Det krävs vidarutbildning för polis,pilot...Inte just taxi.

En busschaufför kör 50 skolbarn till fjällen och du frågar om dom har ansvar över liv och död? Du undrar om en taxichaufför hålls ansvarig för fel som begås i tjänsten? Över 205 taxilegitimationer återkallades förra året. För att inte tala om körkort som ryker vid fortkörning eller böter vid dåliga ljus och dylikt.

Jag tror inte vi kommer längre.
Nej, vi kommer inte längre. Du kan inte jämföra yrken som du gör för att rättfärdiga att du tycker att sjuksköterskor är överbetalda lyxarbetare, för det har du ingen aning om eftersom du inte är en själv. ”Känner flera” och ”har besökt avdelningar” håller liksom inte måttet för att veta vad du pratar om.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur stor är risken att du blir personligt ansvarig inom vården om du följer reglerna?
Ganska stor eftersom förutsättningarna för att ha möjlighet att följa varje regel och pm inte ges? Du kanske har missat de stora rubrikerna om patienter som ligger på SÖS akutens golv som det tar dagar för läkare att hinna påtitta?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Ganska stor eftersom förutsättningarna för att ha möjlighet att följa varje regel och pm inte ges? Du kanske har missat de stora rubrikerna om patienter som ligger på SÖS akutens golv som det tar dagar för läkare att hinna påtitta?
Alltså har du inte följt reglerna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp