• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad kostar det att gå till TR?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
De syns ganska bra också, orange till färgen vill jag minnas. Men det kanske är effektivt.
Skämmigt ju!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas de inte kommer ikväll hem till mig!
Ska som sagt ringa imorgon för delgivning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Skämmigt ju!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas de inte kommer ikväll hem till mig!
Ska som sagt ringa imorgon för delgivning.

Man vänjer sig. Jag vet inte om den där Justitia-tidningen finns kvar, men gör den det så sitter väl de mest nyfikna personerna och läser i den vilka av grannarna som har skulder. Resten bryr sig antagligen inte. Jag vet inte om någon av mina grannar har sett lappar från Kronofogden på min dörr (eller om någon delgivningsman har ringt på hos grannarna och frågat efter mig, för så kan de ju också göra...), men det är i alla fall ingen som har sagt något.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Man vänjer sig. Jag vet inte om den där Justitia-tidningen finns kvar, men gör den det så sitter väl de mest nyfikna personerna och läser i den vilka av grannarna som har skulder. Resten bryr sig antagligen inte. Jag vet inte om någon av mina grannar har sett lappar från Kronofogden på min dörr (eller om någon delgivningsman har ringt på hos grannarna och frågat efter mig, för så kan de ju också göra...), men det är i alla fall ingen som har sagt något.
För min del skulle jag mest skämmas om min dotter är hemma, inte lika mkt inför grannarna men det är också pinsamt så klart!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
För min del skulle jag mest skämmas om min dotter är hemma, inte lika mkt inför grannarna men det är också pinsamt så klart!

Glad att mina är små än men det här lär ju pågå ett tag innan man betalat helt.
Tack för era svar.
Tvingade honom att ringa och en var bråttom med att godkänna och en var påminnelse men det var tydligen ingen big deal som jag trodde, hon sa att det var en vecka till kvar på den brådskande, phew.
Jag kan vara världens cleaning lady om jag tvingar mig men är mitt i slutspurten på skolarb.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Glad att mina är små än men det här lär ju pågå ett tag innan man betalat helt.
Tack för era svar.
Tvingade honom att ringa och en var bråttom med att godkänna och en var påminnelse men det var tydligen ingen big deal som jag trodde, hon sa att det var en vecka till kvar på den brådskande, phew.
Jag kan vara världens cleaning lady om jag tvingar mig men är mitt i slutspurten på skolarb.

När blir det brådskande??? aldrig hört
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Nu har jag ringt till Kf och blivit delgiven. Hon envisades lite att jag skulle skicka in kvittot och bli delgiven den vägen, har inte varit med om det förut när jag ringt för delgivning. Hon menade på att det går lika fort att skicka in kvittot som att bli delgiven per telefon.
Hur som helst så ville jag bli delgiven per telefon och nu är det gjort!

Sen berättade jag att kapitalbeloppet har jag betalat in den 16/8 vilket var på en fredag och att Kf har skickat delvgivningen på mån 19/8, och att Intrum säger att de fått pengarna på måndagen.

Kommer att vänta 9 dagar till och sen bestrida!!!!!! Är ganska säker på att Intrum kommer gå till TR men jag tar ett steg i taget.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
vänner jag som inte är i den här världen med kronofogde ärenden och inkasso och sånt, skulle bli jättetacksam om ni upplyser mig om vad delgivning och RT och TR innebär ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp