För mig hade dem kollat av alla mina tillgångar ungefär en månad innan jag fick papper om inkomstuppgifter, vid båda tillfällena.När man får att man ska fylla i inkomstuppgifter för löneutmätning är ofta kontoutmätning gjord då? Görs detta i samband. Vet att man blir meddelad när de är gjort.
De är gjort nu tack för svar ! Konto nästan tömtFör mig hade dem kollat av alla mina tillgångar ungefär en månad innan jag fick papper om inkomstuppgifter, vid båda tillfällena.
jag Är absolut inte någon expert men jag frågade en på skuldsaneringen hos AMF om just detta och KF vill man gör en överprövning vid 4000-5000kr. Och hon sa till mig det ska ändras till 7000 kr under hösten.
jag tycker det här är det absolut svåraste för oss med skuldsanering. Man vill göra rätt för sig, KF har en riktlinje men borgenärer verkar om man ser till bara denna tråd vilja överpröva vid minsta ökning.
för mig handlar det bara om en sak, jag är livrädd att göra fel och förlora min sanering. Så jag kommer begära omprövning varje år vid årliga lönepåslaget trots att jag endast brukar få ca 1000 kr max. Och det är innan skatt de räknar ju netto.
så det jag har tänkt runt detta mode höjer till 7000 netto och det är deras regel bör man inte behöva begära omprövning under saneringskostnader om man har runt 1000-1500 kr ökning per år. Vilket gör att deras handlingsfrihet borde minska Då de slipper sitta med omprövningar.
men som sagt jag kommer ringa in handläggare och rådfråga under hela min tid. Gör hellre det än riskerar och det har jag sagt.
jag tycker också det visar att man tar detta på stort allvar och vill göra rätt.
Är absolut inte någon expert men jag frågade en på skuldsaneringen hos AMF om just detta och KF vill man gör en överprövning vid 4000-5000kr. Och hon sa till mig det ska ändras till 7000 kr under hösten.
Detta är andra rapporten på forumet på kort tid som jag hör att gränsen för omprövning ska stiga till att betalningsutrymmet ska öka från 4000-5000 kr till 7000 kr för att motivera omprövning. Finns inget i nyheterna utan det verkar komma från internt insatta personer om det stämmer. @Lasseman har du hört något om detta?Omprövningen , någon hät skrev att dens handläggare hade sagt att dom ska höja omprövningsbeloppet nu . Från 4-5000kr till 7000kr .
Jag frågade AI vad anledningen skulle vara att höja till 7000kr.jag Är absolut inte någon expert men jag frågade en på skuldsaneringen hos AMF om just detta och KF vill man gör en överprövning vid 4000-5000kr. Och hon sa till mig det ska ändras till
Detta är andra rapporten på forumet på kort tid som jag hör att gränsen för omprövning ska stiga till att betalningsutrymmet ska öka från 4000-5000 kr till 7000 kr för att motivera omprövning. Finns inget i nyheterna utan det verkar komma från internt insatta personer om det stämmer. @Lasseman har du hört något om detta?
Kom bara ihåg att det är inget som gäller förrän det är officiellt på KFM:s hemsida och https://kronofogden.se/download/18....722228/Omprovning-av-skuldsaneringsbeslut.pdf är uppdaterat. Tills det ev sker så gäller befintliga regler.
Som @Terry_ skrev så kanske detta är en korrigering för inflation som är på gång?: https://www.lånforum.se/threads/3-år-kvar-hur-ligger-ni-andra-till.28688/post-489051
Först när det finns ett prejudikat att hänvisa till skulle jag säga att det gäller fullt ut.
Detta är andra rapporten på forumet på kort tid som jag hör att gränsen för omprövning ska stiga till att betalningsutrymmet ska öka från 4000-5000 kr till 7000 kr för att motivera omprövning. Finns inget i nyheterna utan det verkar komma från internt insatta personer om det stämmer. @Lasseman har du hört något om detta?
Kom bara ihåg att det är inget som gäller förrän det är officiellt på KFM:s hemsida och https://kronofogden.se/download/18....722228/Omprovning-av-skuldsaneringsbeslut.pdf är uppdaterat. Tills det ev sker så gäller befintliga regler.
Som @Terry_ skrev så kanske detta är en korrigering för inflation som är på gång?: https://www.lånforum.se/threads/3-år-kvar-hur-ligger-ni-andra-till.28688/post-489051
Jag fick brev i torsdags om att skicka in inkomstuppgifter osv, men har inte fått någon information att de kontrollerat mina konton? Har dock inga större summor men bör väl få info om att kontroll gjorts?De är gjort nu tack för svar ! Konto nästan tömt