• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Hej,
Som många ser har jag en hel del inlägg här och har inget att tjäna på att dra ihop lite lögner. Jag är heller ingen rättshaverist som på något sätt tjänar på att Nystartfinans svärtas ner.
Nystartfinans en bra angående EN (och verkligen bara 1 sak). Det är att dom TILLÅTER folk med hyfsat dålig ekonomi få ett lån.

Jag har använt mig utav "alla" aktörer som vänder sig till oss med anmärkning, Balanzia,Bluestep,Avida,Svea,Cash2you,Cashbuddy och så vidare. Däremot så sticker Nystartfinans ut och jag kommer i punktlig form skriva VARFÖR jag finner dom i särklass sämst och varför dom förtjänar en varning.
Kan ni undvika detta skumraskbolag - Gör det.

1: Deras kundtjänst är svår att få tag på, för mig är det viktig del när jag har ett lån.
2: Deras ränta är väldigt hög, dom flesta ligger mellan 24 och 26%
3: Du kan inte logga in på deras hemsida för att se ditt lån...2018 är vi inne i.
4: Du kan inte använda dig av mobilt Bank ID med dom.
5: Redan den 11 varje månad, inte ens 2 veckor efter betdatumet så skickar dom till Inkasso.
6: Dom sammarbetar med Intrum Justitia. Dessa skickar snabbt till KFM.
7: Deras kundtjänst är ofta oproffsig och allmänt otrevlig.
8: Vid sen betalning har dom instruktioner att kontakta kunden 2 gånger om dagen tills pengarna inkommer. Ren och skär telefonterrorism.
9 : Tar du bort deras autogiromedgivande så kopplar dom på det ändå, även om du bytt bank eller har något annat helt giltigt skäl så menar dom på att dom rättsligt har rätt till att koppla på enligt grundavtalet.
10: Dom är slarviga när dom rapporterar in till Skatteverket och flertalet personer har själva fått korrigera detta så att det blir rätt.
11: Dom drar inte pengar i slutet på månadnen utan SAMMA dag lönen kommer, 25:e Vilket gör att om det saknas täcknigng då börjar dom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Tack för varningen. En fråga. Måste man inte få en påminnelse innan dom skickar till inkasso? I vilket steg får man en betalningsanmärkning? När man inte betalar inkasso? Eller när man inte betalt påminnelsen?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Alltså så här funkar det.
Dom försöker dra pengar 25:e januari säger vi. Du får en påminelse 10 dagar senare, det vill säga 5:e februari. Redan 10:e februari är ärendet hos Intrum Justitia.
Däremellan kan du räkna med 10-15 samtal ifrån såväl Intrum som Nystartfinans där dom hotar med uppsägning,anmärkning,kronofogden,tingsrätten & fan och hans moster.
Som sagt har jag haft att göra med en jävla massa aktörer allt ifrån smslån till inkasso och KFM.
Nystart har varit VÄRST.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Klar och tydlig redogörelse, tror det står januari på för många ställen dock. Hur dumma dom än är blåser dom inte till inkasso innan förfallodagen antar jag :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Klar och tydlig redogörelse, tror det står januari på för många ställen dock. Hur dumma dom än är blåser dom inte till inkasso innan förfallodagen antar jag :)

Korrigerat felaktigheten ;)

En annan sak man ska ta i betaktning som jag inte adderade till listan.

* Om ni så sköter era betalningar EXEMPLARISKT i två år och er UC går ifrån 30.7 till 0.1 så får man ALDRIG höja lånebeloppet hos dom. Det existerar inte.
* När ni väljar att betala av hela lånet så kommer ni att få bollas mellan olika personer på bolaget och sedemera först efter 3 till 5 veckor få alla uppgifter och belopp vilket i det läget är ca 3-5.000 kr mindre med deras hutlösa ränta än om dom hade gett alla uppgifer direkt
* Relationen mellan Nystart och Intrum är aningen märklig då det flertalet gånger brister i dialogen mellan dom två vilket sätter dig som kund i klistret. Du kan exempelvis göra en avbetalningsplan hos Nystart men dom glömmer helt sonika att medela detta till Intrum.
 

Krigsoffer

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
8 Mars 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
12
Poäng
42
Punkt 8, telefonterrorism kan jag skriva under på. I helvete vad dom har ringt, smsat, mailat och, hör här. Dom skrev till mig på Facebook-chatten! Hajar ni, Facebook
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det är helt sanslöst, dom har alltså spelat in 14 medelande till min röstbrevlåda...
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
491
Poäng
537
Oj, och jag som nyligen skrivit på ett lån där på 140 000. Men det har funkat bra än så länge, bara hoppas jag inte kommer efter eller något!
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
491
Poäng
537
Vad skriver/säger de då? Är de typ hotfulla?
 

Krigsoffer

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
8 Mars 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
12
Poäng
42
Vad skriver/säger de då? Är de typ hotfulla?
Nu har jag inte svarat på samtalen, men det dom skrivit är att man ska kontakta dom, för att se om dom kan hjälpa till på något sätt, då dom förstått att man hamnat i ekonomiskt trångmål.

Men då dom inte höjer lån, vet jag inte hur dom skulle hjälpa till? Skicka en penna så man kan signera delgivningskvittona?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp