• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

ViaConto varning

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Om man ligger efter med ViaConto (1 EN!!!) månad så drar de pengar från kontot lite vilda västern style, alltså de lägger daglig bevakning, så fort pengar landar på kontot så drar de. Hade tänkt betala ikapp i slutet av december. Igår hade vi ca 200 kr på kontot, tänkte att när barnbidraget kommer idag så klarar vi helgen och på måndag kommer lön!! tittar på kontot idag... 112 kronor kvar? WTF!!!!! Kollar kontoutdraget och ser att mupparna dragit idag, den 20!!!! Plockade bort autogirot direkt, så får de försöka dra så mkt de vill, idioter! Ringer och skickar sms hela tiden också.

Har lust att släppa till inkasso nu, bara för att!

Vilket inkassobolag har dem?? Kanske blir billigare ändå att släppa skiten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Om man ligger efter med ViaConto (1 EN!!!) månad så drar de pengar från kontot lite vilda västern style, alltså de lägger daglig bevakning, så fort pengar landar på kontot så drar de. Hade tänkt betala ikapp i slutet av december. Igår hade vi ca 200 kr på kontot, tänkte att när barnbidraget kommer idag så klarar vi helgen och på måndag kommer lön!! tittar på kontot idag... 112 kronor kvar? WTF!!!!! Kollar kontoutdraget och ser att mupparna dragit idag, den 20!!!! Plockade bort autogirot direkt, så får de försöka dra så mkt de vill, idioter! Ringer och skickar sms hela tiden också.

Har lust att släppa till inkasso nu, bara för att!

Vilket inkassobolag har dem?? Kanske blir billigare ändå att släppa skiten.
Viaconto har eget inkasso . Väldigt tillmötesgående och trevliga.Det trevligaste inkassobolaget jag haft att göra med.
 
F

Flogger

Gäst
Poäng: 0
Om man ligger efter med ViaConto (1 EN!!!) månad så drar de pengar från kontot lite vilda västern style, alltså de lägger daglig bevakning, så fort pengar landar på kontot så drar de. Hade tänkt betala ikapp i slutet av december. Igår hade vi ca 200 kr på kontot, tänkte att när barnbidraget kommer idag så klarar vi helgen och på måndag kommer lön!! tittar på kontot idag... 112 kronor kvar? WTF!!!!! Kollar kontoutdraget och ser att mupparna dragit idag, den 20!!!! Plockade bort autogirot direkt, så får de försöka dra så mkt de vill, idioter! Ringer och skickar sms hela tiden också.

Har lust att släppa till inkasso nu, bara för att!

Vilket inkassobolag har dem?? Kanske blir billigare ändå att släppa skiten.
Kan inte förstå ilskan över detta. Du har ju bevisligen lånat pengar och nu vill de enligt avtal att du betalar tillbaka vilket du inte gör. En månad sen är inte lite sen, det är en ordentlig försening.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Om man ligger efter med ViaConto (1 EN!!!) månad så drar de pengar från kontot lite vilda västern style, alltså de lägger daglig bevakning, så fort pengar landar på kontot så drar de. Hade tänkt betala ikapp i slutet av december. Igår hade vi ca 200 kr på kontot, tänkte att när barnbidraget kommer idag så klarar vi helgen och på måndag kommer lön!! tittar på kontot idag... 112 kronor kvar? WTF!!!!! Kollar kontoutdraget och ser att mupparna dragit idag, den 20!!!! Plockade bort autogirot direkt, så får de försöka dra så mkt de vill, idioter! Ringer och skickar sms hela tiden också.

Har lust att släppa till inkasso nu, bara för att!

Vilket inkassobolag har dem?? Kanske blir billigare ändå att släppa skiten.


Jag hade dessa lån på ett separat konto för autogiro för att själv kunna bestämma om jag inte kunde betala en månad, för att just slippa detta tänk :/

På Swedbank är det superenkelt att byta konto för autogirot.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Jag hade dessa lån på ett separat konto för autogiro för att själv kunna bestämma om jag inte kunde betala en månad, för att just slippa detta tänk :/

På Swedbank är det superenkelt att byta konto för autogirot.
Klokt och smart. Jag har ett annat konto där Thorn drar ifrån men ViaConto godkände inte det kontot som autogirokonto då de krävde att det skulle vara kontot som lönen sätts in på.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Kan inte förstå ilskan över detta. Du har ju bevisligen lånat pengar och nu vill de enligt avtal att du betalar tillbaka vilket du inte gör. En månad sen är inte lite sen, det är en ordentlig försening.
Det är inget som du behöver förstå, det är okej, alla har väl sina begränsningar :rolleyes:
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Klokt och smart. Jag har ett annat konto där Thorn drar ifrån men ViaConto godkände inte det kontot som autogirokonto då de krävde att det skulle vara kontot som lönen sätts in på.


Du kan ju ändra det själv och då har man koll på att det är pröjjsat med :p bland alla andra transaktioner.

hyra. Dras inte från samma konto heheh då den är prio 1 :p
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Du kan ju ändra det själv och då har man koll på att det är pröjjsat med :p bland alla andra transaktioner.

hyra. Dras inte från samma konto heheh då den är prio 1 :p
Ska kolla på det, men nu är det försent för jag plockade bort autogirot, hade kunnat ändra om jag vetat, jättebra tips, tack :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Kan också hända att de har dragit för ordinarie månad men det är lika surt om inte mer eftersom de borde haft förstånd att inte dra pengar fr folks konton redan den 20! Det står i avtalet att det ska dras 28.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp