• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Vilka kommer börja rapportera till UC?

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Men om inte Qliro rapporterar till Uc så blir det ingen anmärkning. För hus ska Uc få information om att du fått en skuld hos Lowell? Inkassobolagen rapporterar väl inte till Uc?
Så irriterande att de bara inte kan svara ja eller nej men jag tror på nej. Men man vill inte chansa när en anmärkning står på spel.
Exakt! Man blir ju lite trött. o_O
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Exakt! Man blir ju lite trött. o_O
De kanske bara har vikarier som bemannar deras kundtjänst under sommaren, studerande eller så. För nu har du frågat två personer och jag en och ingen kunde svara på frågan (om det inte råkade vara samma person) :facejoy: Men det är inte kört för dig än när det gäller Qliro och det är positivt och det är det viktigaste idag :)
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
De kanske bara har vikarier som bemannar deras kundtjänst under sommaren, studerande eller så. För nu har du frågat två personer och jag en och ingen kunde svara på frågan (om det inte råkade vara samma person) :facejoy: Men det är inte kört för dig än när det gäller Qliro och det är positivt och det är det viktigaste idag :)
Det har du nog rätt i! :facejoy:
Så sant så sant, tack än en gång för hjälpen myra! :face3hearts:
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Så här så killen i deras kundtjänst.
Om du inte kan betala Lägsta beloppet som står på din juli faktura, alltså den som förfaller sista juli, så kommer Qliro att skicka ett uppsägningsbrev till dig ca 7 augusti. Då får du ytterligare ca 30 dagar att betala det du ligger efter med.

Om de inte får pengarna då heller så skickar de skulden till Lowell.

Jag frågade flera ggr om du då får en anmärkning om misskött kredit men han kunde inte riktigt förstå vad jag menade. Han sa att du INTE kommer att få en anmärkning hos kf. Men när jag frågade igen om misskött kredit så visste han faktiskt inte men han sa att om de skickar till inkasso så kommer det att påverka dina framtida möjligheter att handla hos dem.

Sen frågade jag också om du tex ligger efter med 1000 kr x 3 månader men lyckas betala nu 1000 kr innan uppsägningsbrevet kommer, om det skulle göra så att du slipper uppsägningsbrevet och på det så han att NEJ även om hon betalar lite så kommer det att skickas ett uppsägningsbrev ändå.

Hoppas det bringade lite mer klarhet. Men har var väldigt trevlig ifall du känner att vill ringa själv.
@Kexx Här är lite info som Myra hjälpte mig med. :)
 
H

Hata Credigo

Gäst
Poäng: 0
Jag hade betalat. Enligt deras uppsägningsbrev så kommer missbruk inrapporteras till Upplysningföretagen.
Det får man väl ändå tro på?
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 210770"]Jag hade betalat. Enligt deras uppsägningsbrev så kommer missbruk inrapporteras till Upplysningföretagen.
Det får man väl ändå tro på?

jo det stämmer @johan84 kan bekräffta detta då han fick det.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Hur vet man om man har missbrukad kredit hos Qliro? Fattar inte på min UC står det där där nere på dina krediter att långivaren är Qliro kreditlimit 1536 utnyttjad kredit 1536. Innebär detta att jag har missbrukat min kredit eller fattar inte riktigt?? Men i Qliro appen står det att jag har 2000kr kvar att betala vilket stämmer för jag har köpt lite mer saker på delbetalning
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hur vet man om man har missbrukad kredit hos Qliro? Fattar inte på min UC står det där där nere på dina krediter att långivaren är Qliro kreditlimit 1536 utnyttjad kredit 1536. Innebär detta att jag har missbrukat min kredit eller fattar inte riktigt?? Men i Qliro appen står det att jag har 2000kr kvar att betala vilket stämmer för jag har köpt lite mer saker på delbetalning
Borde stå på minuc.se i kreditkollen
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Är också i en situation där jag inväntar ett uppsägningsbrev från Qliro. Det verkar finnas olika information om NÄR Qliro rapporterar missbrukad kredit till UC? Någon som vet och som kan klargöra detta? Är jag safe om jag betalar enligt uppsägningsbrevet?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Är också i en situation där jag inväntar ett uppsägningsbrev från Qliro. Det verkar finnas olika information om NÄR Qliro rapporterar missbrukad kredit till UC? Någon som vet och som kan klargöra detta? Är jag safe om jag betalar enligt uppsägningsbrevet?
Det verkar tydligen vara väldigt olika. Jag lämnade min qliro till inkasso och fick ingen missbrukad kredit medan jag sett andra gjort de och dom fick missbrukad. :axelryck:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp