• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Vilka kommer börja rapportera till UC?

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Nu handlar inte min fråga om inkasso då jag ämnar betala enligt uppsägningsbrevet. Är mer nyfiken på om Qliro rapporterar missbrukade kredit i samband med brevet om uppsägning. Verkar finns olika bud här...

Det verkar tydligen vara väldigt olika. Jag lämnade min qliro till inkasso och fick ingen missbrukad kredit medan jag sett andra gjort de och dom fick missbrukad. :axelryck:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Är också i en situation där jag inväntar ett uppsägningsbrev från Qliro. Det verkar finnas olika information om NÄR Qliro rapporterar missbrukad kredit till UC? Någon som vet och som kan klargöra detta? Är jag safe om jag betalar enligt uppsägningsbrevet?
Jag fick idag uppsägningsbrev från Qliro. Har till 2020-09-05 på mig att betala. Kollade precis min UC och har ej fått någon anmärkning.
I uppsägningsbrevet står det ”Detta är din sista möjlighet att betala din förfallna skuld på **** SEK. Nedan hittar du information för att betala det förfallna beloppet.
Om betalningen inte är oss tillhanda den 2020-09-05 kommer hela din skuld på ***** SEK att överlämnas till en inkassobyrå samt rapporteras till register hos kreditupplysningsföretag i enlighet med våra kreditvillkor, och ytterligare kostnader för sig kommer att uppstå.”

Så därmed ska det ju vara lugnt om man betalar uppsägningsbrevet i tid. (Hoppas jag innerligt då jag tänker betala enligt detta brevet för att undvika anmärkning). Hoppas detta var till någon hjälp iaf. De skriver ju att om man inte betalar innan förfallodatumet kommer de skicka det vidare samt rapportera.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 866
Poäng
4 477
Jag fick idag uppsägningsbrev från Qliro. Har till 2020-09-05 på mig att betala. Kollade precis min UC och har ej fått någon anmärkning.
I uppsägningsbrevet står det ”Detta är din sista möjlighet att betala din förfallna skuld på **** SEK. Nedan hittar du information för att betala det förfallna beloppet.
Om betalningen inte är oss tillhanda den 2020-09-05 kommer hela din skuld på ***** SEK att överlämnas till en inkassobyrå samt rapporteras till register hos kreditupplysningsföretag i enlighet med våra kreditvillkor, och ytterligare kostnader för sig kommer att uppstå.”

Så därmed ska det ju vara lugnt om man betalar uppsägningsbrevet i tid. (Hoppas jag innerligt då jag tänker betala enligt detta brevet för att undvika anmärkning). Hoppas detta var till någon hjälp iaf. De skriver ju att om man inte betalar innan förfallodatumet kommer de skicka det vidare samt rapportera.
Jag tolkar det som att det är lugnt så länge du betalar enligt uppsägningsbrevet.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Nu handlar inte min fråga om inkasso då jag ämnar betala enligt uppsägningsbrevet. Är mer nyfiken på om Qliro rapporterar missbrukade kredit i samband med brevet om uppsägning. Verkar finns olika bud här...
Jag betalade in uppsägningsbrevet i veckan, betalningen har registrerats och jag har inte fått något misskött kredit rapporterad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp