• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilka kommer du rösta på i valet 2018?

Vilket parti kommer du rösta på i valet 2018?

  • Socialdemokraterna

    Röster: 2 4.9%
  • Moderaterna

    Röster: 11 26.8%
  • Sverigedemokraterna

    Röster: 15 36.6%
  • Centerpartiet

    Röster: 1 2.4%
  • Vänsterpartiet

    Röster: 5 12.2%
  • Miljöpartiet

    Röster: 0 0.0%
  • Liberalerna

    Röster: 1 2.4%
  • Kristdemokraterna

    Röster: 1 2.4%
  • Röstar blankt

    Röster: 3 7.3%
  • Vet ej än

    Röster: 2 4.9%

  • Totalt antal röstare
    41
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Efter intresse kommer här en opinionsundersökning för hur medlemmarna på Lånforum kan tänkas rösta i valet 2018.

Andra medlemmar kan inte se vad du röstar på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hoppas att vi kan hålla detta på en hög nivå.
Det finns vissa områden som diverse partier står för som påverkar oss i allra högsta grad.

Det man får ge den Rödgröna regeringen är att dom :

* Numera tvingar kommunerna att hjälpa alla med spelmissbruk.
* Infört ett licenssystem vilket underlättar för folk att spärra sig ifrån alla spelsidor.

En riktigt viktig valfråga för oss är ränteavdraget. Det kan påverka vår ekonomi dramatiskt. Där nedan kan ni se hur partierna resonerar.

https://www.expressen.se/dinapengar/sex-av-atta-partier-vill-trappa-ned-ranteavdraget/

Jag har dock bestämt mig, röstade på Socialdemokraterna 2010, sen röstade jag på Moderaterna 2014. Efter Reinfeldt "Öppna era hjärtan" tal och kappvändningar samt hyckleri där Moderater ifrån sina rika kvarter i Danderyd och Lomma började förespråka en mångkultur utan att själva leva i den, då fick jag nog.

Jag kommer att rösta på Sverigedemokraterna i samtliga tre val och jag kommer lyssna på Kung Jimmie nästa fredag på stortorget!

PS: Rösta nu folk såväl här på forumet som i riktiga valet :)!

PS2 : Om jag inte röstat på SD hade jag röstat på Kristdemokraterna om någon nu bryr sig :D
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Ja, det är ett ödesval. Vill vi ha kvar Sverige som nation eller vill vi helt försvinna ut i mörkrets greppar :(. Valets eftermäte kommer avgöra om jag kommer att våga bo kvar i Sverige.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Blankt..Blankt.. så har jag röstat i många år nu.Ska ta med f...n bilda ett eget nytt parti.Plocka ut det bästa förslagen hos alla partier.In med den moderna nytänkspartiet Yeah:p:p:cool::cool:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Wow...me like a lot ! :p Denna tråd kommer jag absolut bevaka. Intressant att "se" vad vi alla kommer rösta på...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Nog för att det är lite röster inne men lite förvånad över andelen moderater, trodde verkligen inte att andelen skulle vara högre här (procentuellt) än befolkningen generellt.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Aldrig i livet jag skulle rösta på ett nyssnazistiskt parti som sd. Att så många människor är beredda att göra det visar att sådant som internet, bättre utbildningar inte ändrar det faktum att de flesta människor är lika lättledda och lättlurade nu som i Tyskland för 100 år sedan. Gamla vanliga politiker har stagnerat och lämnat ett vakum som ny- och nyssnazister utnyttjar till fullo. Bring it on alla nu som älskar Jimmie och sd och glöm inte spela offerkortet ”jag får ju inte rösta på sd för då är jag rasist”. Får se hur länge detta inlägg blir kvar för sd verkar ju gå hem hos skuldsatta. Weird shit sen de är brutalt arbetar och kvinnofientliga. En röst på sd är helt enkelt som att skjuta sig i foten.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Haha,
Vilket intressant kommunistiskt sickesnack.
För det första pekar allting på att SD får 25% utav rösterna, med andra ord så finns dom i alla samhällets skick,klasser,arbeten och städer.

Dessutom jag är väl medveten utom att dom är främlingsfientliga till en viss grad och det är delvis därför jag röstar på dom.
Jag vill inte ha fler gruppvåldtäkter, böneutrop, halalslakt, gängmord och ghetton. Det är lite det som är grejen.

Italien,Österrike,Danmark,Ungern mfl är förebilder, det enda som kan rädda den gamla kontinenten är helt och hållet stängda gränser mot medelhavet. Som tur är så återstår det ett par länder till bara, efter 9 september så står Sverige på tur. Spelar ingen roll att SD inte kommer få inflytande, dom kommer få så pass många röster att dom kommer påverka M och S att ta över SD:s politik vilket vi delvis ser, med andra ord är slaget i princip redan vunnet.


PS: SD är största partiet bland arbetarna och näststörst bland kvinnorna.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Nog för att det är lite röster inne men lite förvånad över andelen moderater, trodde verkligen inte att andelen skulle vara högre här (procentuellt) än befolkningen generellt.
Ibland, ganska ofta, kommer fördomarna på skam ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp