• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilka kommer du rösta på i valet 2018?

Vilket parti kommer du rösta på i valet 2018?

  • Socialdemokraterna

    Röster: 2 4.9%
  • Moderaterna

    Röster: 11 26.8%
  • Sverigedemokraterna

    Röster: 15 36.6%
  • Centerpartiet

    Röster: 1 2.4%
  • Vänsterpartiet

    Röster: 5 12.2%
  • Miljöpartiet

    Röster: 0 0.0%
  • Liberalerna

    Röster: 1 2.4%
  • Kristdemokraterna

    Röster: 1 2.4%
  • Röstar blankt

    Röster: 3 7.3%
  • Vet ej än

    Röster: 2 4.9%

  • Totalt antal röstare
    41
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Aldrig i livet jag skulle rösta på ett nyssnazistiskt parti som sd. Att så många människor är beredda att göra det visar att sådant som internet, bättre utbildningar inte ändrar det faktum att de flesta människor är lika lättledda och lättlurade nu som i Tyskland för 100 år sedan. Gamla vanliga politiker har stagnerat och lämnat ett vakum som ny- och nyssnazister utnyttjar till fullo. Bring it on alla nu som älskar Jimmie och sd och glöm inte spela offerkortet ”jag får ju inte rösta på sd för då är jag rasist”. Får se hur länge detta inlägg blir kvar för sd verkar ju gå hem hos skuldsatta. Weird shit sen de är brutalt arbetar och kvinnofientliga. En röst på sd är helt enkelt som att skjuta sig i foten.
På vilket sätt verkar SD gå hem hos skuldsatta?
Nyfiken på hur du kommit fram till det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Inväntar med spänning hur denna omröstning skiljer sig från opinionsundersökningarna som genomförs, visst mindre underlag men ändå intressant att se. Är det så att Sverigedemokraterna eller Moderaterna har en bättre politik för skuldsatta eller är det kopplat till migration och man gör kopplingen att ens egen situation beror på att "andra" har kommit hit och "tagit" våra jobb och resurser? Om man går på klassisk högerpolitik så bör ju Moderaterna inte vara bra ur skuldsattas perspektiv då de tror mycket på individens eget ansvar och att staten inte ska kliv in och hjälpa i dessa fall. Vart Sverigedemokraterna står i denna fråga är jag osäker på, de är ju både höger och vänster på den "klassiska" skalan i olika frågor. Ska villigt erkänna att jag inte alls är insatt i något partis politik kopplat till skuldsattas situation men tycker det finns viktigare övergripande frågor än denna.

Själv kommer jag att rösta på Centerpartiet. Tycker de har en bra politik för småföretag där många jobb skapas, sunda tankar kring klimatet och är för en mer öppen migration än vi har idag. Även om den ska ske under andra former än vad den gjorde hösten 2015 och bidragssystemet behöver omprövas till nyanlända.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Haha,
Vilket intressant kommunistiskt sickesnack.
För det första pekar allting på att SD får 25% utav rösterna, med andra ord så finns dom i alla samhällets skick,klasser,arbeten och städer.

Dessutom jag är väl medveten utom att dom är främlingsfientliga till en viss grad och det är delvis därför jag röstar på dom.
Jag vill inte ha fler gruppvåldtäkter, böneutrop, halalslakt, gängmord och ghetton. Det är lite det som är grejen.

Italien,Österrike,Danmark,Ungern mfl är förebilder, det enda som kan rädda den gamla kontinenten är helt och hållet stängda gränser mot medelhavet. Som tur är så återstår det ett par länder till bara, efter 9 september så står Sverige på tur. Spelar ingen roll att SD inte kommer få inflytande, dom kommer få så pass många röster att dom kommer påverka M och S att ta över SD:s politik vilket vi delvis ser, med andra ord är slaget i princip redan vunnet.


PS: SD är största partiet bland arbetarna och näststörst bland kvinnorna.

Med all respekt Terry, det är redan försent. Sverigedemokraterna kommer inte kunna skicka ut svenska medborgare.
Sedan får man inte glömma att de i deras tidigare politik ville "skicka hem" alla som kommit hit sedan 1970. - Det är partiet ni röstar på.

Istället får man se till SDs övriga politik vilket är skit. I samband med det är nästan samtliga övriga politiska partier invandringskritiska vilket gör SD till ett ännu sämre alternativ. Att inte glömma heller att de röstade emot det de gick till val på för fyra år sedan. Röstar lite hur de vill för att skapa drama. Låter som ett toppen parti det och ett parti Sverige behöver när vi är påväg in i en lågkonjuktur. Verkligen. Då det här är ett lånforum blir man förvånad över hur många som planerar att rösta SD då desto oroligare politiska och ekonomiska läge vi har i Sverige desto högre räntor kommer det bli vilket inte är så gynnsamt för låntagare. Då är inte SD svaret.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Man får rösta på vilket parti man vill så klart. Själv skulle aldrig lägga min röst på SD, det är enligt min åsikt det absolut sämsta alternativet. SD är ett missnöjesparti, jag anser inte att de har en seriös och bredd politik... invandring och brott är väl deras hjärtefrågor, resten är bara frågetecken.

är nästan samtliga övriga politiska partier invandringskritiska vilket gör SD till ett ännu sämre alternativ. Att inte glömma heller att de röstade emot det de gick till val på för fyra år sedan. Röstar lite hur de vill för att skapa drama.
Håller med!

De flesta andra partier förespråkar skärpta regler/lagar för invandring och för de som kommer till Sverige så SD har snart levt ut sitt syfte.

Jag hoppas att inte den här tråden förvandlas till pajkastning utan att vi kan respektera varandras åsikter utan att raljera över andras och utan påhopp.

Jag kommer att rösta på C eller M.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Med all respekt Terry, det är redan försent. Sverigedemokraterna kommer inte kunna skicka ut svenska medborgare.
Sedan får man inte glömma att de i deras tidigare politik ville "skicka hem" alla som kommit hit sedan 1970. - Det är partiet ni röstar på.

Istället får man se till SDs övriga politik vilket är skit. I samband med det är nästan samtliga övriga politiska partier invandringskritiska vilket gör SD till ett ännu sämre alternativ. Att inte glömma heller att de röstade emot det de gick till val på för fyra år sedan. Röstar lite hur de vill för att skapa drama. Låter som ett toppen parti det och ett parti Sverige behöver när vi är påväg in i en lågkonjuktur. Verkligen. Då det här är ett lånforum blir man förvånad över hur många som planerar att rösta SD då desto oroligare politiska och ekonomiska läge vi har i Sverige desto högre räntor kommer det bli vilket inte är så gynnsamt för låntagare. Då är inte SD svaret.

Det är en komplex fråga mister, allt handlar om vad du värderar i livet.
Om du någon gång har krokarna förbi Malmö så kan du ju höra av dig för en liten runda igenom vissa områden i stan, hade varit oerhört kul att höra hur du resonerar när du går förbi på Rosengård,Kroksbäck eller Holma. Rätt vad det är så flyger det en soppåse från ett fönster för folk skiter i vad. Rätt vad det är så tar någon fram en kniv och säger ge mig din mobil Svennejävel.
Eller helt enkelt så vaknar du upp och din bil är uppbränd, vi har i år i Malmö bara haft 470 bilbränder. Vi är inne i augusti och 470 bilbränder i en stad på 300.000 invånare (!!)

Vad spelar det då för roll om du har 4% ränta eller 9% ränta, om det är låg eller högkonjuktur när din bil brunnit upp och kanske 200K går upp i rök eftersom du har glömt ett tillägg i försäkringen?
Vad spelar det för roll om SD vill ha delad föräldrarpenning när din dotter blir våldtagen?
Vad spelar det för roll om SD har dålig infrastrukturplan när din son blev knivhotad på väg till skolan?

I Malmö har vi per dagens datum 2018 haft TIO (!!) DÖDSKJUTNINGAR på öppen gata. Det är helt fruktansvärt.

ENORM andel problemen i såväl Sverige som övriga Europa är uteslutande en konsekvens utav den ansvarslösa migrationspolitiken med öppna gränser. Så som ickeeuropeer beter sig runt om i Europa är avskyvärt och med alla mord,våldtäkter,rån och kriminalitet så får resten av frågorna stå åt sidan.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Det är en komplex fråga mister, allt handlar om vad du värderar i livet.
Om du någon gång har krokarna förbi Malmö så kan du ju höra av dig för en liten runda igenom vissa områden i stan, hade varit oerhört kul att höra hur du resonerar när du går förbi på Rosengård,Kroksbäck eller Holma. Rätt vad det är så flyger det en soppåse från ett fönster för folk skiter i vad. Rätt vad det är så tar någon fram en kniv och säger ge mig din mobil Svennejävel.
Eller helt enkelt så vaknar du upp och din bil är uppbränd, vi har i år i Malmö bara haft 470 bilbränder. Vi är inne i augusti och 470 bilbränder i en stad på 300.000 invånare (!!)

Vad spelar det då för roll om du har 4% ränta eller 9% ränta, om det är låg eller högkonjuktur när din bil brunnit upp och kanske 200K går upp i rök eftersom du har glömt ett tillägg i försäkringen?
Vad spelar det för roll om SD vill ha delad föräldrarpenning när din dotter blir våldtagen?
Vad spelar det för roll om SD har dålig infrastrukturplan när din son blev knivhotad på väg till skolan?

I Malmö har vi per dagens datum 2018 haft TIO (!!) DÖDSKJUTNINGAR på öppen gata. Det är helt fruktansvärt.

ENORM andel problemen i såväl Sverige som övriga Europa är uteslutande en konsekvens utav den ansvarslösa migrationspolitiken med öppna gränser. Så som ickeeuropeer beter sig runt om i Europa är avskyvärt och med alla mord,våldtäkter,rån och kriminalitet så får resten av frågorna stå åt sidan.

Kunde inte sagt de bättre självt @Terry_ Vår stad är förstörd och jag är konstant orolig för min 19-åriga dotters välbefinnande. Oron för rån, våldtäkter, etc är enorm. Hon trakasseras ofta av för henne okända män...
Listan kan göras lång, men den verklighet vi lever i...är absolut horribel !!!

Lägg även till Lindängen, Gullvik, Nydala, Seved och Hermodsdal till Din lista över områden dit ingen vill vistas i... iallafall, inte om Du vill vara säker på att komma därifrån med livet i behåll... :(
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Med all respekt Terry, det är redan försent. Sverigedemokraterna kommer inte kunna skicka ut svenska medborgare.
Sedan får man inte glömma att de i deras tidigare politik ville "skicka hem" alla som kommit hit sedan 1970. - Det är partiet ni röstar på.

Istället får man se till SDs övriga politik vilket är skit. I samband med det är nästan samtliga övriga politiska partier invandringskritiska vilket gör SD till ett ännu sämre alternativ. Att inte glömma heller att de röstade emot det de gick till val på för fyra år sedan. Röstar lite hur de vill för att skapa drama. Låter som ett toppen parti det och ett parti Sverige behöver när vi är påväg in i en lågkonjuktur. Verkligen. Då det här är ett lånforum blir man förvånad över hur många som planerar att rösta SD då desto oroligare politiska och ekonomiska läge vi har i Sverige desto högre räntor kommer det bli vilket inte är så gynnsamt för låntagare. Då är inte SD svaret.
Övrig politik skit? Utveckla gärna
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Det är en komplex fråga mister, allt handlar om vad du värderar i livet.
Om du någon gång har krokarna förbi Malmö så kan du ju höra av dig för en liten runda igenom vissa områden i stan, hade varit oerhört kul att höra hur du resonerar när du går förbi på Rosengård,Kroksbäck eller Holma. Rätt vad det är så flyger det en soppåse från ett fönster för folk skiter i vad. Rätt vad det är så tar någon fram en kniv och säger ge mig din mobil Svennejävel.
Eller helt enkelt så vaknar du upp och din bil är uppbränd, vi har i år i Malmö bara haft 470 bilbränder. Vi är inne i augusti och 470 bilbränder i en stad på 300.000 invånare (!!)

Vad spelar det då för roll om du har 4% ränta eller 9% ränta, om det är låg eller högkonjuktur när din bil brunnit upp och kanske 200K går upp i rök eftersom du har glömt ett tillägg i försäkringen?
Vad spelar det för roll om SD vill ha delad föräldrarpenning när din dotter blir våldtagen?
Vad spelar det för roll om SD har dålig infrastrukturplan när din son blev knivhotad på väg till skolan?

I Malmö har vi per dagens datum 2018 haft TIO (!!) DÖDSKJUTNINGAR på öppen gata. Det är helt fruktansvärt.

ENORM andel problemen i såväl Sverige som övriga Europa är uteslutande en konsekvens utav den ansvarslösa migrationspolitiken med öppna gränser. Så som ickeeuropeer beter sig runt om i Europa är avskyvärt och med alla mord,våldtäkter,rån och kriminalitet så får resten av frågorna stå åt sidan.

Ja, jag påstår inte att vi lever i en drömvärld. Det är på grund av tidigare politiska partiers handlande som vi har fått ett dåligt Sverige och SD har kunnat växa fram.

Det är såklart hemskt det du beskriver, men problemet är redan där. Vad föreslår SD att man ska göra åt att alla ghetton och skuggsamhällen?
Det är inget som går att trolla bort.

Hur förslår du att man ska förhindra våldtäkt, skjutningar, knivhot och bilbränder utan en välfungerande ekonomi och infrastruktur?

Det är inte direkt så att om SD vinner att alla gängkriminella och asylsökande som fått uppehållstillstånd kommer skickas ut. Även om SD skulle vilja det så är det inte genomförbart. SD kan säga si säga så men när det väl kommer till kritan kommer de att misslyckas.

Det är bara kolla på Nordiska motståndsrörelsen. En grupp nazister som bara växer och växer. Som vill utföra en etnisk rensning, likt det SD ville göra och stänga ner hela Sverige mot omvärlden. Ironiska med det hela är att hela bunten av de högprofilerade inom organisationen är bidragstagare och kriminella med 0:- taxerad inkomst. De precis som SD, ett skitparti med outbildade representater som bidrar 0 till samhället. Hur kan man förvänta sig att de ska styra ett lands ekonomi?

Att inte glömma SDs partisekreterare Richard Jomshof som gled runt med Hitlermusche. Ja jävlar, det är en person jag vill se representerar Sverige mot omvärlden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kunde inte sagt de bättre självt @Terry_ Vår stad är förstörd och jag är konstant orolig för min 19-åriga dotters välbefinnande. Oron för rån, våldtäkter, etc är enorm. Hon trakasseras ofta av för henne okända män...
Listan kan göras lång, men den verklighet vi lever i...är absolut horribel !!!

Lägg även till Lindängen, Gullvik, Nydala, Seved och Hermodsdal till Din lista över områden dit ingen vill vistas i... iallafall, inte om Du vill vara säker på att komma därifrån med livet i behåll... :(

Seved ska vi inte ens prata om :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp