• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Vivus påstår sig skickat skuld till inkasso

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Fick svar nu:

"
Hej, tack förr ditt mail!

Vänligen avvakta ett par dagar och kontakta gothia på nytt."

Har de bara missat att skicka den vidare då och har skickat den nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Fick svar nu:

"
Hej, tack förr ditt mail!

Vänligen avvakta ett par dagar och kontakta gothia på nytt."

Har de bara missat att skicka den vidare då och har skickat den nu?
Men det låter ändå som att det kommer gå till Gothia. Tror du kan andas ut. Antagligen har de missat eller ev hoppats på att du ska betala in/ikapp.
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Är det värt att släppa vivus till gothia? Kommer det alltid dit? Har någon erfarenhet som släppt dit och fått bra avbetalningsplan? Bara att slippa bli nedringd hade gjort mycket för dags stressen. Har de skickat direkt till kfm för någon?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Är det värt att släppa vivus till gothia? Kommer det alltid dit? Har någon erfarenhet som släppt dit och fått bra avbetalningsplan? Bara att slippa bli nedringd hade gjort mycket för dags stressen. Har de skickat direkt till kfm för någon?
för mig var det så värt så jag saknar ord! Efter att jag har betalat 1200 kr till Gothia i ca 8 månader, sen sänkte de till 600 kr/mån under pandemin sen höjde de aldrig tillbaka men erbjöd mig fryst ränta om jag höjde till 1000 kr/mån. Fortsatte betala 600 kr i ca 6 månader till sen ringde jag och frågade om de kan frysa räntan om jag höjer till 800 kr (istället för 1000 kr) och det var inga problem. Dock verkar det som att Gothia har blivit mkt hårdare nu sen efter pandemin så har man en rätt så hög skuld då vill de att man betalar den på 6 eller 12 mån (har jag förstått det som).
Har inte hört att ngn har fått sin Vivus skickat till Kf.

Som du säger vivus ringer, mejlar, smsar hela tiden om man är sen.
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Jag har redan avbetalning hos gothia men varje gång jag ringer och ber om hjälp, fryst ränta, förlängning, anstånd osv så hjälper de alltid till. Jag betalar just nu 3500 kr till gothia för annat men är redo att betala ca 5000 totalt i månaden även med vivus. Vivus dödar ens psyke. De har strulat så mkt med mig också fram och tillbaka.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Jag har redan avbetalning hos gothia men varje gång jag ringer och ber om hjälp, fryst ränta, förlängning, anstånd osv så hjälper de alltid till. Jag betalar just nu 3500 kr till gothia för annat men är redo att betala ca 5000 totalt i månaden även med vivus. Vivus dödar ens psyke. De har strulat så mkt med mig också fram och tillbaka.
Hur mkt har du hos Vivus?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Jag hade ca 19 k hos Vivus och Gothia ville att jag ksulle betala minst 3000 kr/mån. Det var helt omöjligt för mig och det var det jag sa till dem, att jag hellre betalar det jag kan klara av än hamna hos Kf och hade tur just då att prata med en person som höll med så det blev 1200kr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
48.000. Jag hade 50.000 för ett år sen. I ett år har jag bara betalat ränta och ränta. Inte gjort ett enda uttag eller förlängningsavgift.
Det du kan säga är att du kan betala totalt 5000 kr/mån och ev höja efter ett tag om de inte skulle acceptera det på en gång. Så gjorde jag, behövde aldrig höja.
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Oron är ju bara om vivus ändå skickar till kfm som de hotar med. Förstår inte hur dum man varit som tagit dessa lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp