- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Ringde och frågade, lägsta ränta var 3.65 om jag nu minns rätt.
Det är mycket bra måste jag säga.
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Det är mycket bra måste jag säga.
Frågan är vad man ska ha för fantastiska förutsättningar för den räntan..
- Meddelanden
- 2 801
- Mottagna reaktioner
- 1 253
- Poäng
- 1 027
Känns faktiskt oseriöst att inte bevilja lån med dina förutsättningar...
Sökte precis, avslag direkt på skärmen.
0 FF Bisnode, 444.000 årsinkomst, inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo...
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Är dom seriösa? Låter skumt att du inte blev beviljad lån! Undrar om dom överhuvudtaget vill låna ut pengar?Känns faktiskt oseriöst att inte bevilja lån med dina förutsättningar...
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Det står kreditupplysning: Bisnode
Utan uc: JA
Jag valde ett lån hos dem så kan meddela här om lånet kommer synas på uc!
När det är samma koncern som jula så gissar jag att det inte syns, har ett julakort som inte syns någonstans.
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
10 är väl bäst märkligt!!Idag kom Bisnode kopian dessutom, min kreditrisk är 10... fortfarande inget svar från de, ska bli intressant att höra deras motivering.
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 7
10 är väl bäst märkligt!!
Enligt Bisnode ”...10 innebär en mycket god kreditvärdighet (lägsta kreditrisk).”
W
Wästgöta Kloster
Gäst
Poäng: 0
Har du strulat med ditt JulaClub Smart? Det kan leda till avslag även med fint Bisnode
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 7
Har du strulat med ditt JulaClub Smart? Det kan leda till avslag även med fint Bisnode
Aldrig haft ett JulaClub Smart...
P
Papillon
Gäst
De har väl slut på pengar redan. Nackdelen med att bolag uppmärksammas på lånforum är väl att alla lånetorskar skickar ansökningar samtidigt och överbelastar hela verksamheten. 

- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
De har väl slut på pengar redan. Nackdelen med att bolag uppmärksammas på lånforum är väl att alla lånetorskar skickar ansökningar samtidigt och överbelastar hela verksamheten.![]()
Jag har svårt att se det, då de ingår i en riktigt stor koncern (Jula).
Möjligen att de inte fått till sina rutiner ännu? Att deras kreditmodell inte är rätt ”inställd”? Många frågetecken finns iallafall.
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Jag har 2 ff på bisnode, förutsätter att jag skulle få avslag så jag tror inte ens jag provar
Testade för sakens skull. Fick något svar i stil med att komplettera något.
Ansökan var lite luddig.. fylla i årsinkomst, som ävem kallades taxerad inkomst och genomsnittlig nettoinkomst per månad. Det är rätt stor skillnad för mig som varit föräldraledig och taxerade väl 100k lägre eller så motför det jag landade på för 2018.
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Sugen på att prova jag med, 45 eller 46 Bisnode känns som piss i Mississippi...
Vänta ut historiskt skuldsaldo är kanske bra affär dock..
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Vänta ut historiskt skuldsaldo är kanske bra affär dock..
Syns inte på Bisnode av någon anledning, har inte gjort det på dom upplysningarna jag fått hittills. Syns typ 12 månader bakåt bara. Mitt är 22 månader gammalt.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Skickade en ansökan på 30.000 i nyfikenhetens namn, fick att mitt ärende behövde kompletteras manuellt och jag ska bli kontaktad via telefon eller epost. Fortsättning följer 
Har 8 i betyg på Bisnode och en förfrågan från Tele2.

- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Skickade en ansökan på 30.000 i nyfikenhetens namn, fick att mitt ärende behövde kompletteras manuellt och jag ska bli kontaktad via telefon eller epost. Fortsättning följer
Det är ju dock väldigt fina förutsättningar. Vore snarare konstigt om du inte blev beviljad

L
Larry
Gäst
Fick samma svar på skärmen som du att de skulle görs en manuell granskning!
L
Larry
Gäst
Vet ej faktiskt...men.har en hel del ff på bisnode.. få kolla vad ja harVad har du för förutsättningar Larry?
Å
Åke
Gäst
fick beskedet manuell granskning i onsdags förra veckan. Fortfarande inget svar. De jobbar ju inte ihjäl sig på Wästgöta finans.
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Det är ju dock väldigt fina förutsättningar. Vore snarare konstigt om du inte blev beviljad![]()
Har väl inga planer på att ta lånet, mest nyfiken att se vad för ränta som erbjuds. Ser det som en fältstudie

- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Har väl inga planer på att ta lånet, mest nyfiken att se vad för ränta som erbjuds. Ser det som en fältstudie![]()
Det är alltid kudos för er som tar "smällarna" för laget här på forumet
Utan er hade det aldrig gått det här 
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Det är alltid kudos för er som tar "smällarna" för laget här på forumetUtan er hade det aldrig gått det här
![]()
Beviljad idag, 10.5% ränta. 30.000 kr återbetalningstid på 2 år. Totalt att återbetala 34.454 kr, månadskostnad 1448 kr.
Förutsättningarna var
Deklarerad inkomst 252.000
Bisnode FF 1st (BraBank tydligen, inte Tele2)
0% risk på Bisnode
Den manuella granskningen krävde inga kompletteringar från min sida, verkar bara varit någon på banken som manuellt kollat mina uppgifter.
Slut på meddelande

- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Det var inte fy skam! Bra jobbat, helt OK förutsättningar på den tycker jag!
För att göra undersökningen komplett har jag signerat låneavtalet, stod att pengarna skulle komma inom 1-3 bankdagar.
Fortsättning följer alltså

- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Någon som vet vad ”kontoreferensnummer” är? Dom vill att jag ska ange det i manuell hantering!
Referensnumret på ditt ärende
Å
Åke
Gäst
Fortfarande väntan på manuell granskning för min del
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.