Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Finns det någon som har blivit beviljad med kreditbetyg 7?? Är de så jäkla hårda att det är betyg 8 eller inget?? Oavsett hur allt annat ser ut?? Låter ju helt galet..

Finns det någon som har blivit beviljad med kreditbetyg 7?? Är de så jäkla hårda att det är betyg 8 eller inget?? Oavsett hur allt annat ser ut?? Låter ju helt galet..

Läste genom hela tråden nu och ser att folk blivit beviljade med kreditbetyg 5,6 och 7 tidigare.. tror faktiskt enbart de går på score sam bisnodes risk% då det verkar skilja väldigt mycket i tråden.. vissa blir beviljade med betyg 5 och andra beviljade med betyg 9.. osv..

Nej inte betyg 5. Jag fick avslag med det betyget.

Jag sökte nu allefall med betyg 7 på min upplysning (bisnode). Hade 3 ffr sedan innan. Nordax + Sevenday som togs via ansökan från lendo för 5 månader sedan. Sedan st1 Mastercard som togs för 6 månader sedan. Sökte 170tkr och blev efter manuell granskning beviljad 110tkr. 8,5% ränta.

Inkomst: 760tkr.
Underskott: 100tkr.
Betyg på Bisnode 7
-----------------------

Nu har jag fått upplysningskopian så jag kan titta på den själv.

Enligt upplysningen så har jag betyg 6, vilket är "Kreditvärdig" men enligt min upplysning på bisnode så har jag fortfarande 7. Här diffar det mellan det som bisnod skriver på hemsidan samt de som står i upplysningen vilket vi redan har konstaterat i tråden innan. Sedan så står det 0:- på över/underskott av kapital, vilket är märkligt då jag har 100tkr i underskott. Loggar man in på bisnodes "min upplysning" så står det klart och tydligt att underskottet är 100tkr. Därför märkligt att det står 0:- på den upplysningen som wästgötafinans har fått tagit del av. Vidare så finns det ingen rubrik eller rad på upplysningen där övrigt kreditengagemang står med.. som också har diskuterats innan. Om de tar hänsyn till detta så är det dolt och redovisas inte i upplysningen till wästgöta. Kanske i det samlade kreditbetyget?? Kanske därför de diffar?

Vidare så var bemötande väldigt trevligt och alert från Wästgöta och de var snabba på kreditbedömningen. Även om de är hårda i kreditbedömningen så tar de större krediter utan UC och man kan därför förstå att de kanske måste vara lite hårdare än andra aktörer som går via UC.

Däremot så blir jag inte klok på Bisnode.. deras upplysning verkar ju helknasig.. ska också tillägga att ingen score eller % framgår på upplysningen som det t.ex gjorde på st1 Mastercard ansökan där både betyg, score och % framgick..

Jag har betyg 7. Har gjort 7 förfrågningar via bisnode.

Sköter wästgöta allting digitalt? Såsom skuldebrev , fakturor osv. Funderar på att byta ut mitt lån på Nordea till wästgöta om dom är lika smidiga. Någon som har koll?

Sköter wästgöta allting digitalt? Såsom skuldebrev , fakturor osv. Funderar på att byta ut mitt lån på Nordea till wästgöta om dom är lika smidiga. Någon som har koll?
allt digitalt. jag fick dock brev om att insättningen gjordes på mitt konto, ingen aning om det beror på Wästgöta eller min andra bank, man får ju brev när andra insättningar görs på kontot också.

sen är det lite reklamutskick på mejlen, och dom skickar irriterande nog ett SMS varje månad några dagar före dom drar pengarna via autogiro för att informera att dragningen kommer att ske och att man ska ha pengar tillgängligt på kontot

Hej, ny här och följt alla tips med stort intresse och har lärt mig mycket men vill ändå fråga om råd:
Blev idag av med min sista ff på Bisnode och har betyget 8 efter det. Förmodligen inte högre pga mitt höga underskott (123’), årsinkomst 617’. Skulle behöva få till ett lån för att samla ihop lån/krediter som syns på UC(betyg där 1,98). Tänkte då söka på Wästgöta först, är det bättre att söka ett mindre belopp än Max 300’? Blir det större chans att få till ett lån då? Eller kommer dom tillbaka med ett lägre belopp om dom nu beviljar överhuvudtaget?
Tacksam för råd.

Sök 300K så får du väl förslag på mindre belopp dom anser dig lämpad till att uppfylla?
Glöm inte berätta för oss hur det gick :)
Lycka till!

Tack för rådet Ja det finns ju inget att förlora, jag hoppas jag får något förslag iaf för att börja kunna sanera ekonomin till det bättre. Kommer söka i morgon och återkommer med hur det gick. En fundering till: Jag har extremt hög månadskostnad för mina lån, bör man frisera den så den ser vettig ut?

Innan du söker - kolla www.minupplysning.se så att alla dina förfrågningar verkligen försvunnit. Ibland släpar det på Bisnode.

Ok, den försvann idag(fanns igår), bör jag vänta tills måndag för säkerhets skull?

Tack, Gör den inte så då kör vi i morgon och hoppas på det bästa. Inget annat man bör tänka på vid ansökan för att öka chanserna?

Hej
Jag sökte för några dagar sedan. Enligt minupplysning.se hade jag betyg 7 men på omfrågande kopian bara betyg 5.
Avslag och fick inget lägre erbjudande men ringde och då ordnade de lägre men med rejält högre ränta.

Hmm verkar vara rena rama lotteriet...har ju läst förut här att man ser ett betyg och sen visar det ett annat när man väl sökt...då är väl min 8:a bara en 6:a förmodligen...måste iaf prova och se...jag behöver något lån iaf för att kunna bättra på min uc inför min tänkta Lendo förfrågan.

Hej
Jag sökte för några dagar sedan. Enligt minupplysning.se hade jag betyg 7 men på omfrågande kopian bara betyg 5.
Avslag och fick inget lägre erbjudande men ringde och då ordnade de lägre men med rejält högre ränta.

Vad fick du för belopp/ränta? Vad sa du för att få dom att bevilja dig trots allt?

En familjemedlem skrev över 2% av en mindre fastighet på mig för att även jag skulle kunna göra rot-avdrag på en ombyggnadtion. Idag gick min bisnode från 7 till 9 när detta reggades.. som info hur man kan förbättra sin score med lite trix..

Vad är fastigheten värd?

Kan man köpa ett ruckel i Norrland för 30.000, bli fastighetsägare och bättra på sin UC/Bisnode?

En familjemedlem skrev över 2% av en mindre fastighet på mig för att även jag skulle kunna göra rot-avdrag på en ombyggnadtion. Idag gick min bisnode från 7 till 9 när detta reggades.. som info hur man kan förbättra sin score med lite trix..

Det kostar väl en del i stämpelskatt dock. Är det en dyrbar fastighet så kan det bli avsevärda summor, i alla fall om man har köpt in sig. Men intressant tips!

Avrundade neråt om man säger så...
Man blir ju lite nojig men om man signerat och det står att lånet är godkänt så borde allting vara klart eller?

Avrundade neråt om man säger så...
Man blir ju lite nojig men om man signerat och det står att lånet är godkänt så borde allting vara klart eller?
Är det godkänt så är det godkänt. Annars borde de stå att komplettera.

Hjälper dessa "ruckel" er UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp