Sökte precis innan jag skrev mitt inlägg. Kan tänka mig det är för jag haft lån där innan jag betalat väldigt bra på och som nu är löstMärkligt. Sökte ni idag båda två?
Den kommer väl imorn va?Glassbil - Vad hade du för betyg på upplysningskopian?
- Meddelanden
- 23
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 27
Sökte en vecka sen. Manuell kontroll inkomst.Märkligt. Sökte ni idag båda två?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Jag ansökte om 50k förra veckan för att lösa ett Balanzia-lån. Fick 6,25 %, vilket i alla fall är något lägre än vad jag hade på Balanzia (7,5 %), och så blir ju skulden borta från UC. Beviljat direkt på skärmen och pengarna på kontot efter två dagar. Hade 8 i betyg på Bisnode.
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Jag ansökte om 50k förra veckan för att lösa ett Balanzia-lån. Fick 6,25 %, vilket i alla fall är något lägre än vad jag hade på Balanzia (7,5 %), och så blir ju skulden borta från UC. Beviljat direkt på skärmen och pengarna på kontot efter två dagar. Hade 8 i betyg på Bisnode.
8 på upplysningskopian eller på minupplysning?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
8 på upplysningskopian eller på minupplysning?
På kopian. Ser inget betyg på minupplysning...
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
På kopian. Ser inget betyg på minupplysning...
Hur många förfrågningar har du hos Bisnode?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Hur många förfrågningar har du hos Bisnode?
Jag hade inga alls. Den sista gick ut i januari.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Kan f.ö meddela att man får brev hem om man lånar av Wästgöta. Hade fått ett idag, från Bankgirot, som upplyste mig om att någon har satt in 50 000 på mitt bankkonto. Sådant skulle man annars kunna tro att folk hade koll på år 2020, utan att få brev hem.
Spelar ingen roll för mig, men kanske bra för någon annan att veta.
Spelar ingen roll för mig, men kanske bra för någon annan att veta.
G
Groda13456
Gäst
Poäng: 0
Förstår att detta finns någonstans i tråden.. men 74 sidor!!
Har någon fått höjning av kredit från Wästgöta? eller ställt frågan till dom?
Om man löser sitt Wästgöta lån.. kan man då ansöka om ett nytt per omgående?
Tacksam för hjälp!
Tacksam för hjälp!

- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
enligt flera så går det inte att höja även om en sa att det gick, men han jobbar på fel avdelning, enligt honom så var man då tvungen att kontakta dom för att göra detta manuellt då funktionen för mer än ett eller att utöka lånet ännu inte är inlagd på själva hemsidan.Förstår att detta finns någonstans i tråden.. men 74 sidor!!
Tacksam för hjälp!![]()
ansöka kan man absolut göra om man har löst lånet, dom tar ju dessutom ut en uppläggningsavgift så dom bör väl inte vara allt för sura för att du löser lånet i förtid.
Men för bästa och mest uppdaterade svar bör du kontakta deras kundtjänst
Hade 7 i betyg på kopian också. Verkar märkligt eftersom de flesta haft lägre på kopian.Sökt 200 000 för att samla lån. Godkänt direkt på skärmen 8% ränta. 7 i minupplyning.se. 2FF lön 352k underskott 4k
K
Kulglass
Gäst
Hallå!
Funderar på att slänga in en ansökan hos dessa i syfte att rensa upp min UC. Har en inkomst på ca 400K men ett underskott på 180K. Ca 850K synligt hos UC. Två ff och en 8:a i betyg hos Bisnode. Vad tror ni om mina chanser? Någon som vet hur dessa väger ett underskott mot ett ändå bra betyg hos Bisnode?
Tacksam för svar
Funderar på att slänga in en ansökan hos dessa i syfte att rensa upp min UC. Har en inkomst på ca 400K men ett underskott på 180K. Ca 850K synligt hos UC. Två ff och en 8:a i betyg hos Bisnode. Vad tror ni om mina chanser? Någon som vet hur dessa väger ett underskott mot ett ändå bra betyg hos Bisnode?
Tacksam för svar

S
Simon12
Gäst
Hej alla,
Är det värt för mig att ansöka hos Wästgöta?
Taxerad inkomst 2018: 389,000
Taxerad inkomst 2019: 388,000
Underskott: 119,000
Inga betalningsanmärkningar
Inga förfrågningar
Inga befintliga lån
25 år gammal
Söker ett lån på 150-250,000
Tack
Inga förfrågningar
Inga befintliga lån
25 år gammal
Tack
- Meddelanden
- 23
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 27
Hej alla,
Inga förfrågningar
Inga befintliga lån
25 år gammal
Tack
Nej, låna hos UC istället men de förutsättningarna. De som lånar här har maxade krediter och förfrågningar
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
inte allaNej, låna hos UC istället men de förutsättningarna. De som lånar här har maxade krediter och förfrågningar
S
Simon12
Gäst
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
kan nog vara svårt med ditt underskott (varifrån kommer underskottet om du inte har några lån?)Vill inte belasta min UC så skulle Wästgöta ge erbjudande tro?
då dom ändå inte tar UC så har du nå.dke inte så mycket att förlora på att få en till Bisnode förfrågan.
jag har 5,75% ränta hos dom, men då hade jag ett litet överskott när jag sökte lånet
S
Snusmumrik
Gäst
Hej!
Jag har en 6:a i score hos Bisnode och ca 750K som är synligt hos UC. 150K i underskott. Vad tror ni om mina möjligheter att låna mellan 50-75K hos Wästgöta? Är det kört?
Jag har en 6:a i score hos Bisnode och ca 750K som är synligt hos UC. 150K i underskott. Vad tror ni om mina möjligheter att låna mellan 50-75K hos Wästgöta? Är det kört?
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Vad krävs för att bli beviljad högsta beloppet till en ok ränta?
9:a eller 10:a skulle jag misstänkta med en inkomst på 500.000 och över och normalt underskott, vad nu det är.
Detta är min erfarenhet som följer denna tråden som fan då jag tänker söka inom en månad.
- Meddelanden
- 3 492
- Mottagna reaktioner
- 2 294
- Poäng
- 1 557
Ja, jag är i behov av detta lån när skuldsaneringen är över!9:a eller 10:a skulle jag misstänkta med en inkomst på 500.000 och över och normalt underskott, vad nu det är.
Detta är min erfarenhet som följer denna tråden som fan då jag tänker söka inom en månad.
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Förut syntes ju inte underskottet på Wästgötas upplysning. Det stod alltså noll i underskott. (Står tidigare i tråden och hände mig också).
Någon som vet om det är så fortfarande eller om dem gör en vanlig upplysning hos bisnode?
Någon som vet om det är så fortfarande eller om dem gör en vanlig upplysning hos bisnode?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Förut syntes ju inte underskottet på Wästgötas upplysning. Det stod alltså noll i underskott. (Står tidigare i tråden och hände mig också).
Det är Bisnode fortfarande. Inkomst/Underskott av kapital står det 0 på.
- Meddelanden
- 277
- Mottagna reaktioner
- 101
- Poäng
- 307
Hoppas det är till en släkting du är skyldig pengar.. rimmar lite fel att du vill dra igång och låna så fort skuldsanering är överJa, jag är i behov av detta lån när skuldsaneringen är över!
- Meddelanden
- 3 492
- Mottagna reaktioner
- 2 294
- Poäng
- 1 557
Kan förstå att det ser illa ut, men jag har mina skäl.Hoppas det är till en släkting du är skyldig pengar.. rimmar lite fel att du vill dra igång och låna så fort skuldsanering är över
H
Hmmmh
Gäst
Sökte 200 igår med 0 ff en 6a i betyg 333k 2019 underskott/överskott står på 0 enl bisnode. Fick upplysningen idag där är det samma betyg och det står att ansökan måste granskas manuellt, vad tror vi om chanserna?
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Sökte 200 igår med 0 ff en 6a i betyg 333k 2019 underskott/överskott står på 0 enl bisnode. Fick upplysningen idag där är det samma betyg och det står att ansökan måste granskas manuellt, vad tror vi om chanserna?
Håll oss uppdaterade.
- Meddelanden
- 3 492
- Mottagna reaktioner
- 2 294
- Poäng
- 1 557
Men förresten, varför skulle det vara bättre att vara skyldig en släkting än att tex köpa en bil, renovera hus eller något annat som varit eftersatt länge och som kommer mig och mina barn till gagn? Efter en skuldsanering är jag ju som vem som helst och har samma rättigheter som vem som helst!Hoppas det är till en släkting du är skyldig pengar.. rimmar lite fel att du vill dra igång och låna så fort skuldsanering är över
H
Hmmmh
Gäst
Håll oss uppdaterade.
fick Mail nu om att jag ska skicka in anställningsavtal och kreditzbetyg vilket är 6.5 och står very good på. Bör inte vara omöjligt känns det som?
H
Hmmmh
Gäst
Du sökte med en 6:a?
ja bisnode betyg 6
- Meddelanden
- 277
- Mottagna reaktioner
- 101
- Poäng
- 307
Absolut, menade inget illa mot dig bara att just uttrycket såg halv taskigt ut. Jag kanske läste in i det för mycket bara.Men förresten, varför skulle det vara bättre att vara skyldig en släkting än att tex köpa en bil, renovera hus eller något annat som varit eftersatt länge och som kommer mig och mina barn till gagn? Efter en skuldsanering är jag ju som vem som helst och har samma rättigheter som vem som helst!
Självklart får man låna efter skuldsanering det var nog jag som såg det i fel vinkel.
- Meddelanden
- 2 800
- Mottagna reaktioner
- 1 253
- Poäng
- 1 027
Håller tummarna för dig! Har också en 6:a hos Bisnode och funderar på att slänga in en ansökan.
fick Mail nu om att jag ska skicka in anställningsavtal och kreditzbetyg vilket är 6.5 och står very good på. Bör inte vara omöjligt känns det som?
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Håller tummarna för dig! Har också en 6:a hos Bisnode och funderar på att slänga in en ansökan.
Vad har du hos Kreditz?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Fattar inte varför man måste skicka kreditzbetyget alltså, för mig är det obegripligt. Vad baseras det betyget på?
När jag sökte för en månad sedan behövdes varken kompletteringar eller Kreditz, så det varierar nog vad de tittar på.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.