Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

När jag sökte för en månad sedan behövdes varken kompletteringar eller Kreditz, så det varierar nog vad de tittar på.
verkar vara hur mycket pengar går in på dina konton, hur du spenderar pengar, vad för besparingar du har, hur ofta du sparar samt vad för lån du betalar av?

Någon annan kanske kan korrigera det jag säger dock.

verkar vara hur mycket pengar går in på dina konton, hur du spenderar pengar, vad för besparingar du har, hur ofta du sparar samt vad för lån du betalar av?

Kollas alla konton man har hos alla banker? Har flyttat betalningarna till skuldsaneringen till ett annat konto i en annan bank. Men i och för sig så syns ju överföringar dit.

Nedanstående plus en 6:a hos Bisnode. Har dock 12 ff hos Bisnode och ett kraftigt underskott vilket dock inte verkar synas i den upplysning som dessa tar. Behöver 100K för att rensa bort två kreditkort. Värt att ansöka? Vad säger du Terry?

Svårt att säga. Spontant känns det som att en 6:a är lite för lite. Ytterst få har fått beviljat med en 6:a då rapporten lär visa aningen lägre.

Men sen samtidigt om du inte har några större planer för din Bisnode längre fram så har du väl inte något att förlora på det heller direkt.

Ja det är sant. De flesta som fått beviljat har haft minst en 7:a hos Bisnode. Läste dock i en annan tråd att någon hade beviljats med en 6:a i betyg. Kanske hoppas lite för mycket :) Har du Terry andra tips på långivare där det kanske är större chans att beviljas med en 6:a?

Jo, fast eftersom de aldrig gjorde någon Kreditz på mig så vet de ju inget om detta. Nu sökte jag dock bara 50 000, det kanske påverkar.

Sökte 100K. Avslag direkt.

Svårt att säga. Spontant känns det som att en 6:a är lite för lite. Ytterst få har fått beviljat med en 6:a då rapporten lär visa aningen lägre.

Men sen samtidigt om du inte har några större planer för din Bisnode längre fram så har du väl inte något att förlora på det heller direkt.

Inte fått den än, kan återkomma när den dimper ned. Skulle tro att avslaget är en kombo av antal ff, betyget och kanske även mitt underskott. Om det nu kommer synas på upplysningskopian.

Misstänkte tyvärr det. Vad säger upplysningskopian? Tror du betyget är anledning till avslag?

Fick upplysningskopian nu. Beräknad kreditrisk: 1 (kredit avrådes). Dock har jag alltså en 6:a i kreditbetyg hos Bisnode. Bisnodes system är helt obegripligt. För övrigt syntes inte mitt underskott men däremot mina tidigare ff.

Misstänkte tyvärr det. Vad säger upplysningskopian? Tror du betyget är anledning till avslag?

Fick upplysningskopian nu. Beräknad kreditrisk: 1 (kredit avrådes). Dock har jag alltså en 6:a i kreditbetyg hos Bisnode. Bisnodes system är helt obegripligt. För övrigt syntes inte mitt underskott men däremot mina tidigare ff.

Skulle du kunna bifoga upplysningskopian? (Men såklart sudda ut personliga uppgifterna).

Hjälte!

Typ samma här. Sökte 50 000 med 5 i betyg. På upplysningskopian hade jag betyg 1.

Hej hoppas jag inte förstör nått i denna fina tråd men jag måste bara fråga en sak jag har testat att ta lån på 70 tusen hos wästgöta finans
Men hur stora är mina chanser jag hade bara 2 ff på bisnode och på dom står det att min kreditvärdighet är mycket bra och en risk på 1.10 % och score på 629.
Men sen kom kopian som wäsgöta finans gjorde och då står det bara 6 normal kreditvärdighet.
Ps wäsgöta finans måste vara de segaste jag har tagit för att det händer inget står bara att den behöver Manuel hantering.
Mvh

Hej!

Uppfattat det som att underskott inte syns för Wästgöta finans?

Jag tänkte söka 250,000 hos dem imorgon.

Kan någon vänlig själ svara på mina chanser?

Har dessvärre inte mitt bisnode/kreditzbetyg att tillgå just nu men ska undersöka saken-

Inkomst 2018: 389,000 SEK
Inkomst 2019: 388,000 SEK
Inga förfrågningar
Underskott: 100,000 men syns tydligen inte för Wästgöta?

Hur är mina chanser?

Mvh

Jag sökte på skoj på Wästgöta igår. Sökte 300.000 kr och fick beviljat 150.000 kr. Var dock ärlig med min totala kostnad för lån per månad vilket kanske är grunden till att jag ”bara” fick 150.000 kr?

Tjänar cirka 800.000 kr om året så trodde de skulle bevilja mer. Ska absolut inte ta lånet då räntan hamnade på 9,5 % (sjua i risk hos dem).

Vad jag kan se så ser de inte underskott.

3D5977E8-A12F-4AAD-AA53-54D145DE61F8.webp

Fick också avslag, hade 8 på Bisnode innan, på upplysningskopian jag fick efter hade jag en 2a.. Sökte 350k, för att samla lån!

Jag förstår verkligen inte hur man kan ha 8:a när man loggar in av 10 men sen på själva upplysningskopian en 10:a

Vad i hela friden baseras Wästgötas krav på kan man fråga sig.

Jag fick också avslag nyss. Sökte för att samla lån 350k, hade 7a i betyg och 7st bisnode förfrågningar. Inkomst 675k.

=/

Hur ärlig ska man vara med nuvarande månadskostnad för övriga lån? Ni som fått lån?

Jag var ärlig (med det som inte är lån till privatperson) och skrev 3.000 kr. Tror det påverkade en hel del då jag bara fick erbjudande om 150.000 kr.

Jag var ärlig (med det som inte är lån till privatperson) och skrev 3.000 kr. Tror det påverkade en hel del då jag bara fick erbjudande om 150.000 kr.
Hur lång tid tar det innan man får lån hos dom jag har väntat en vecka nu? Står bara måste kollas manuellt

Hur lång tid tar det innan man får lån hos dom jag har väntat en vecka nu? Står bara måste kollas manuellt

Torsdag och fredag var ju lediga dagar för dom flest och idag är det lördag. Du bör ha besked på måndag, vilket betyg sökte du med?

Har du fått upplysningskopian?

Jag vet inte. Inte aktuellt för mig att ta det lånet. Kollade mest av intresse för att lösa lån om jag hade fått en riktigt bra ränta. Är inte i behov av att låna mer.

Ni som hade betyg 1 hos Wästgöta och egentligen ett annat betyg - fick ni använda kreditz också??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp