Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Första steget är nu gjort.
Wästgöta 300 000:- på 10 år till 6.75%
Angav Boende, ingen Kreditz begärd ännu och ser klappat och klart ut.
Tanken är att söka ett lånelöfte när jag hittar ett bra objekt, Men ville ha denna delen klar innan
Vet dock inte om jag skall ange att jag har detta lån vi bolåneansökan eller inte, syns den inte på UC så kan jag ju va tyst om det.
Bisnode betyg 8.
Visa bilaga 1031

Alltså, jag har för närvarande 5 ff på Bisnode och i slutet på Juli har jag 3 kvar där. Mitt betyg är 4 just nu, senaste ff tagen oktober förra året. Inkomst 800 tkr, blanco 1,3 i synliga lån på UC (syns ej på bisnode), underskott 128k.

Jag kan vänta till Oktober med att söka men tänker att innan jag drar iväg något samlingslån på UC i slutet på juli/början på augusti (har inga UC ff kvar då) kanske jag ska dra iväg en ansökan med 3 bisnode ff kvar. Om jag förstår det rätt får de ändå inte se det bisnode betyg vi ser att vi har utan de har en egen betygssättning.

Hur tänker ni, är det dumt? Jag tänker att jag kan söka igen med 1-3 ff i Oktober igen om jag inte får nu efter månadens slut.

Tanken är att söka ett lånelöfte när jag hittar ett bra objekt, Men ville ha denna delen klar innan
Vet dock inte om jag skall ange att jag har detta lån vi bolåneansökan eller inte, syns den inte på UC så kan jag ju va tyst om det.
Bisnode betyg 8.
Visa bilaga 1031
Vitsen med denna är väl att den inte syns på UC. Annars hade du ju kunnat ta ett blancolån som syns till bättre ränta.

Vitsen med denna är väl att den inte syns på UC. Annars hade du ju kunnat ta ett blancolån som syns till bättre ränta.

ja men tänker jag kan rensa upp min UC mer med ett osynligt från wästgöta

Bisnode betyg 8.
Visa bilaga 1031

Det är säkert klart så. När jag lånade av dem i våras var det inte heller tal om Kreditz eller kompletteringar, utan det stod så som det gör för dig. Pengarna kom dagen efter.

Ja det är så tanken är, att senare ta ett Medlemslån med ränta på ~4% istället.
Skillnaden blir inte jättestor, ca: 400:-/mån men sett över längre tid så blir det ju en del pengar.

Någon som sökt med 4 på Bisnode med medsökande, för medsökande har högt på Bisnode och blivit godkänd?
På vilken summa i så fall?
Vi har 513’ resp 530’ i års inkomst.
Jag mkt skulder och FF men inte min sambo..

tänkte städa upp min uc...

Någon som sökt med 4 på Bisnode med medsökande, för medsökande har högt på Bisnode och blivit godkänd?
På vilken summa i så fall?
Vi har 513’ resp 530’ i års inkomst.
Jag mkt skulder och FF men inte min sambo..

tänkte städa upp min uc...
Kan inte sambon söka själv? Och när din bisnode ser bra ut kan du söka själv?

Vad syns på den Bisnode som Wästgöta tar? Syns antal blanco och totalt blancoskuld?

Blanco kan ju inte synas. Det är kopplat till UC, precis som UC:s förfrågningar.
Inkomst och underskott syns.
Jag har kopia från Bisnode som Sevenday tog där antal blanco står med och totalsumma. Vet ej dock vilka. Troligtvis så rapporterar vissa bolag in till Bisnode.

Kreditengagemang heter rubriken. Jag har sett den väldigt sällan.

Jag har kopia från Bisnode som Sevenday tog där antal blanco står med och totalsumma. Vet ej dock vilka. Troligtvis så rapporterar vissa bolag in till Bisnode.

Kreditengagemang heter rubriken. Jag har sett den väldigt sällan.

Är du säker? Jag tittar på Sevendays upplysningskopia och kan inte hitta några som helst belopp.

Är du säker? Jag tittar på Sevendays upplysningskopia och kan inte hitta några som helst belopp.
krediteng.webp

Ovan är från ansökan direkt hos Sevenday i novomber. Frågan är om Wästgöta tar liknande Bisnode eller endast den enkla.

Senast ändrad:
Kan f.ö meddela att när man gör en extraamortering hos Wästgöta så förkortas inte återbetalningstiden, utan istället minskas månadsbeloppet på kommande fakturor. De kanske vill behålla kunderna så längre som möjligt.

Det gick iaf smidigt att göra en extraamortering. Skulden uppdaterad på mina sidor samma dag som betalningen skedde.

Min sambo som just nu är föräldraledig har godtagit att göra en ansökan hos dessa för att delvis rädda min ekonomi. Hon börjar arbeta igen den 1/9 och har i övrigt en prickfri och ordnad ekonomi. Ca 35K i lön och inga lån eller krediter. Vet ej hennes Bisnode-betyg men det borde vara tillräckligt bra för att beviljas ett lån där. MEN det är ju just att hon är och har varit föräldraledig och uppburit inkomst från FK. Är det lönlöst att ansöka pga detta. Vad tror panelen?

Min sambo som just nu är föräldraledig har godtagit att göra en ansökan hos dessa för att delvis rädda min ekonomi. Hon börjar arbeta igen den 1/9 och har i övrigt en prickfri och ordnad ekonomi. Ca 35K i lön och inga lån eller krediter. Vet ej hennes Bisnode-betyg men det borde vara tillräckligt bra för att beviljas ett lån där. MEN det är ju just att hon är och har varit föräldraledig och uppburit inkomst från FK. Är det lönlöst att ansöka pga detta. Vad tror panelen?
be sambon ladda ner kreditz och se hur det ser ut i den appen, ser det bra ut där och dom begär den som komplettering då bör det ju vara hur lugnt som helst. för dom brukar väl inte begära lönespecifikationer?

Det beror väl delvis på vad hon har för betyg hos bisnode, be henne kolla det.

Hej! Nån som vet om wästgötafinans har lösenkrav? Vad har ni som fått lån angivit? Samla lån?
Sökte och fick 300' förra veckan. Angav ingen orsak alls, varken samla lån, renovera, köpa bostad eller nåt.
Såklart inget lösenkrav då heller eftersom jag inte angav att jag skulle samla lån.

Sökte och fick 300' förra veckan. Angav ingen orsak alls, varken samla lån, renovera, köpa bostad eller nåt.
Såklart inget lösenkrav då heller eftersom jag inte angav att jag skulle samla lån.

vad var dina förutsättningar nu igen?

Jag tror inte jag gav något skäl, men hade jag gjort det så hade jag skrivit renovering för det är sanningen.

Nån som kan ladda upp en kopia på upplysningen om man har sökt nyligen och naturligtvis maska sina personuppgifter

Har (tror jag) tagit bort personlig info

japp det va ingen personlig info så det va ok . Den ser lite annorlunda ut mot när jag sökte för ett år sen då fanns inte Bisnode kreditregister med .

Har du några andra lån

Bisnode Kreditregister (Lån och krediter som har rapporterats in till Bisnode)

Jag reagerade med på det - vilka aktörer kan tyckas synas här? Alla som tar Bisnode eller vadå?

Jag reagerade med på det - vilka aktörer kan tyckas synas här? Alla som tar Bisnode eller vadå?

Ja det hade ju varit intressant att veta vilka som rapporterar dit .
Jag tror faktiskt ikano gör det även om dom inte tar bisnode

Konsumentkredit och Brixo verkar synas där. Tror jag... Det stämmer med beloppen för dessa i en av mina upplysningar från i våras.

Sökte 40 k på wästgöta igår em. Blev en manuell granskning av min ansökan 2-4 Arbetsdagar skulle det ta. Är det vanligt eller handlar det bara om att de vill se kontoutdrag eller annat? Nån som fått avslag efter denna granskning? Jag spelar inte eller nått.

Vad har du för betyg hos Bisnode Lin?

Hej! Jag har en ganska akut fråga till er som har koll på Wästgöta. Har satt mig i en ganska ordentligt skitig sits men har en kompis som vill hjälpa mig ur den. en del Skulder är ganska akuta medans andra har riktig ockerränta. Min kompis blev beviljad 50k på fairlo för 2 veckor sedan som han hjälpt mig med. Det var alltså hans första bisnode FF någonsin (ingen annan ff heller) han har aldrig tagit lån eller så tidigare och han har en deklarerad årsinkomst på 180k. Vad tror ni om hans chanser att få 100k via Wästgöta? Vill GÄRNA ha era inputs och vad ni tror så han inte drar på sig den i onödan. TACKSAM FÖR SVAR!

Jag tror han bör ha en chans åtminstone.

Hur snabba är wästgöta med utbetalningar efter godkänt lån? Tycker jag läst en del här
I tråden att dem kan vara väldigt sega..

Hur snabba är wästgöta med utbetalningar efter godkänt lån? Tycker jag läst en del här
I tråden att dem kan vara väldigt sega..
det går fort, jag hade pengarna på 1-2 dagar
det som tar tid är om man åker på manuell granskning, jag blev dock automatiskt beviljad direkt på skärmen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp