Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av aclc, 24 juni 2014.

1. Kryss

Kryss V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    279
    Trofépoäng:
    457
    Du :)

2. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    141
    Trofépoäng:
    307
    Meeeen vad roligt att läsa :D Vad skönt för dig

aclc gillar detta.
  3. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    141
    Trofépoäng:
    307
    Alldeles riktigt...det ska bara anmälas om man vet det är en bestående ökning & då gäller ca 4-5000 kr netto, på andra hållet räcker det med en minskning på 500 kr för att få till en ändring

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 723
    Trofépoäng:
    1 027
    Situationen är väl inte så komplicerad. det finns kreditavtal mellan kreditgivare A och person B, B har tagit lån åt C, som är medlem på detta forum. Det påverkar ju inte förhållandet mellan A och B. C har ett åtagande gentemot B, som C lånat pengarna av.
    Bs fordran på C ska då tas med i skuldsaneringen och slutprodukten blir att B får kanske igen 10% av den kvarvarande skulden och får helt enkelt betala resten av det lån han tagit utan att kunna ta betalt av C.

5. Skareggamig

Skareggamig Gäst

Hej jättebra tråd men vad menar ni om att alla ska höra av sig efter annonsering och att alla ska godkänna?
    Om något företag inte godkänner en skuldsanering vaddå kan den stoppas då?
    Jag förstår inte.

Det här med existensminimum gäller det först o främst mig o min lön eller är det direkt bådas inkomst så min fru också blir av med hela sin lön ? Hon har ju redan massa lån som hon tidigare tagit i sitt nsmn för o hjälpa mig som vi har kvar även om jag söker skuldsanering.
    Om kf bara tar hela min lön utom 6000 så klarar vi detta. Att vi båda ska leva på 7000 funkar omöjligt med pendling, internet, el och försäkringar o mat.

Många frågor blev det men just om någon säger nej?

6. Matildingen

Matildingen Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Även om någon säger nej är det ändå kronofogden som beslutar.

7. aclc

aclc V.I.P

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    112
    Vill önska alla som söker skuldsanering lycka till. Håller alla tummar o tår för er.. Jag har nu 1.5 år kvar av min.. Det är ett kämpande varje månad.. Vissa är lättare än andra som tur är.. Men jag ser ett slut snart.. Den känslan önskar jag er alla.. Min bil gick ej igenom besiktningen.. så jag var tvungen att lämna in den.. 6500 kr kostar det.. HJÄLP!!!!! VAR HITTAR JAG DESSA PENGAR?? Måste hämta den imorgon för ombesiktning är senast på måndag.. Jaja får försöka lösa det på nåt vis.. Alla här inne vet precis hur det är med dessa sömnlösa nätter.. Det hade varit skönt med betalningsfri månad på min skuldsanering nu men det har jag ej eftersom jag sökte innan de nya reglerna.. Som sagt är detta trots allt det bästa jag gjort och hoppas ni med blir beviljade

loveg och Loppan gillar detta.
  8. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 723
    Trofépoäng:
    1 027
    Hur stort buffertbelopp har du i din plan?

9. aclc

aclc V.I.P

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    112
    Jag tror jag har 300 kr

10. marianne samuelsen

marianne samuelsen Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det er ikke så lang tid man må vente. Uoverskuelig fremtid er mellom 5-10 år. Gjelden må ikke være i nær fortid og all gjeld i husholdet samles under ett og et gitt beløp med betalingssplan gis fra Kronofogden. Selv om kreditorer/långivere skulle si nei til skuldsanering(frivillig skuldsanering), kan man normalt sett få en (tvunget gjeldsordning). Kronofogden avgjør dette og normen er som regel at man da får skuldsanering uten kreditorenes godkjenning. Dette er likt mellom både Sverige og Norge. Ellers er det stor forskjell på norsk og svensk gjeldsordning/skuldsanering.. OM du har mindre igjen etter minstesats satt av Regjering, trenger du ikke betale noe, men du må alikevel vente i 5 år før de fjerner all gjelden. I noen tilfeller kan man også få færre enn 5 år, om spesielle vilkår er møtt. Lykke til

Dela sidan