• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Ja fast min dotter behöver ju äta också.. Jag behöver bensin till bilen för att kunna åka till jobbet..
Jaja!! Jag ska inte klaga... Hoppas bara det löser sig:)...
Klart de är jobbigt.. Hoppas att det löser sig med allt annat som mat o bensinpengar.
Klart du kan "klaga" skriva av dig här. De flesta här vet hur det känns..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Tack för era tankar och stöd. Betyder mycket. Försöker tänka positivt.
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Funderar också lite, hur det kommer sig att det blivit så illa för dig? Kf har väl räknat ut ett förbehållsbelopp för dig och din dotter plus hyra o dyl. Till detta brukar ju det ju vara en extra summa man får behålla. Är det bara den här månaden eller kommer det vara så här illa varje månad för dig?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Det är förhoppningsvis bara denna månad.. Som jag skrev tidigare så har jag levt snålt och sparat undan pengar varje månad.. Så går bilen inte igenom besiktning jag biter av en tand min dotter behöver glasögon skatten på bilen kommer och så är det jul.. Pengarna eäckte helt enkelt inte till allt detta!!!
Jag slösar verkligen inte utan försöker spara undan även om det är tufft!! Önskar bara att jag kunnat få ihopa 4000kr denna månad så klarar vi oss bra.,. Och i slutet på januari är jag ikapp igen....
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Här i mitt län finns en facebook sida som heter stödkassen dit familjer i kris kan vända sig för att få hjälp med mat bl. a. Nu inför jul samlar de även in julklappar till barn. Kolla om det finns nåt sånt i ditt län & var inte rädd för att be om hjälp. Kanske du har någon vän eller nära som kan stötta dig lite ekonomiskt just nu. Jag önskar dig en riktigt god jul trots allt du tampas med just nu <3
 

carpenoctum

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 April 2012
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Oavsett vad nu "carpenoctum" nu beslutar sig för att göra, ta med eller inte ta med den privata privata skulden, så tycker jag att den som hen har den privata skulden till ska underrättas om detta.

Självklart vet den jag är skyldig pengar
Om detta. Det handlar om en skuld på 250000, så ingen liten summa. Alla papper är ifyllda så nu är det bra att vänta .
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Självklart vet den jag är skyldig pengar
Om detta. Det handlar om en skuld på 250000, så ingen liten summa. Alla papper är ifyllda så nu är det bra att vänta .

...och denna tycker det är helt ok att bara få tillbaka en bråkdel av det du lånat?
 

carpenoctum

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 April 2012
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
...och denna tycker det är helt ok att bara få tillbaka en bråkdel av det du lånat?

Personen har alltså tagit ett lån åt mig en gång i tiden, som jag betalar varje månad. Min fråga från början var om jag skulle ta med den skulden eller inte.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Personen har alltså tagit ett lån åt mig en gång i tiden, som jag betalar varje månad. Min fråga från början var om jag skulle ta med den skulden eller inte.

Men svaret på det är beroende på hur du känner inför det faktumet att om du tar med den kommer personen bara att få tillbaka en procentsats av det du fortfarande är skyldig.

Edit: Eller menar du att personen lånat i sitt eget namn, gett dig pengarna och sen betalar du tillbaka? Då kan du inte ta med den.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp