Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut, jag köper dina förklaringar
Självklart skall man bevisa att man har brutit mönstret och förtjäna ny chans om man har gjort rätt för sig
Tyvärr känns det som lotteri om man får skuldsanering eller inte.
Jag känner några som har fått skuldsanering som definitivt inte borde ha fått skuldsanering.
Jag känner flera personer som inte jobbar , vill inte jobba lever på sjukersättning (fejkad) och arbetslöshetskassa och betalar inte en enda krona tillbaka till borgenärerna som har blivit beviljad skuldsanering.
Min vän som också har skulder på grund av spel, fortsätter jobbar 100 %, har löneutmätning, slutat ta lån för 30 månader sedan och slutade spela för 26 månader sedan sökt 2 ggr och fått avslag 2ggr.
Då lär dem ju tyvärr anse att personen i fråga har en rimlig chans att inom en överskådlig framtid kunna lösa det iaf : /

Är personen yngre?

Väntar på att kf ska ringa och ställa många frågor. Så nervös.
Jag har ofta svårt att vara tyst och invänta...pratar på.
Hur brukar de fråga, kan man försöka vara lagom kort,
ställer se följdfrågor.

Hur länge brukar det pågå.
Tänker jag jobbar och har svårt att gå ifrån längre stund
Mitt samtal gick väldigt fort.. Hon verkade lite stressad och gick bara igenom min ansökning och om uppgifterna stämde sen om jag ville lägga till nåt sen var det klart.

Det var samma för mig förra året. Att få inledande när de vet när skulderna uppstod innan för att sen få avslag. Det är så brutalt tycker jag. Nu har jag inledande igen för andra gången men mina sista skulder är ngt färskare än dina så får se om jag återigen får avslag på samma grund.
Har du fått 2ggr inledande
Berätta din historia?

Mitt samtal gick väldigt fort.. Hon verkade lite stressad och gick bara igenom min ansökning och om uppgifterna stämde sen om jag ville lägga till nåt sen var det klart.
Har du fått skuldsanering nu? Och hur hade du det innan?

Då lär dem ju tyvärr anse att personen i fråga har en rimlig chans att inom en överskådlig framtid kunna lösa det iaf : /

Är personen yngre?
Nej, Vännen är 46 år och har skulder på 1,5 miljoner som växer 200 -300 tkr p.g.a. räntorna

Har du fått 2ggr inledande
Berätta din historia?
Ja precis jag har inledande igen sen okt 23. Första gången sökte jag i aug 22 när livet tog en abrupt vändning och allt rasande. Kämpat många år innan och precis gått runt men löst vissa månader med nya krediter/återutnyttjat krediter. 2 barn med särskilda behov och svårt sjuk man blev för mycket. Släppte allt där och då hade inte löneutmätning innan. Fick därefter inledande i okt 22. Avslag dec 22 pga skulder som var för färska. Senaste i aug 22 strax innan jag sökte sanering. Många felaktigheter i beslutet i övrigt så överklagade. Överklagandet avslogs i Jan 23. Sökte därefter sanering igen i maj 23 och har nu som sagt återigen inledande sen okt 23. Löneutmätning blev det ett par månader innan det nya inledandet.

Ja precis jag har inledande igen sen okt 23. Första gången sökte jag i aug 22 när livet tog en abrupt vändning och allt rasande. Kämpat många år innan och precis gått runt men löst vissa månader med nya krediter/återutnyttjat krediter. 2 barn med särskilda behov och svårt sjuk man blev för mycket. Släppte allt där och då hade inte löneutmätning innan. Fick därefter inledande i okt 22. Avslag dec 22 pga skulder som var för färska. Senaste i aug 22 strax innan jag sökte sanering. Många felaktigheter i beslutet i övrigt så överklagade. Överklagandet avslogs i Jan 23. Sökte därefter sanering igen i maj 23 och har nu som sagt återigen inledande sen okt 23. Löneutmätning blev det ett par månader innan det nya inledandet.
Om sista lånet togs samma månad som du ansökte om sanering så är det kanske inte jättekonstigt med ett avslag tyvärr =/

Fick nu beviljad skuldsanering, bara att vänta ut 3 veckor innan det vinner laga kraft om jag förstått det hela rätt. Många steg i processen men känns som mer säkert nu
Det är långa 3 veckor kan du tro, speciellt eftersom man inte bara kan logga in på KF´s hemsida och bara få det bekräftat där.
Man får vänta tills det står i POIT och det tar typ 1 vecka extra. Så försök nu att inte grubbla på detta i 4 veckor ;)

Det är långa 3 veckor kan du tro, speciellt eftersom man inte bara kan logga in på KF´s hemsida och bara få det bekräftat där.
Man får vänta tills det står i POIT och det tar typ 1 vecka extra. Så försök nu att inte grubbla på detta i 4 veckor ;)
Tackar, då får man bara sitta lungt i båten en månad till:)

Tackar:) runt över 2,5 månader sedan om jag inte minns helt fel så det tar sin tid. Skönt att bara vänta tre veckor denna gång nu, vet inte hur vanligt det är att det går åt skogen i detta skede
Nog inte så vanligt att det går åt skogen när du kommit så långt:)

Fick nu beviljad skuldsanering, bara att vänta ut 3 veckor innan det vinner laga kraft om jag förstått det hela rätt. Många steg i processen men känns som mer säkert nu
Stort grattis! Då håller vi alla tummar att du kommer över mållinjen :)

Om sista lånet togs samma månad som du ansökte om sanering så är det kanske inte jättekonstigt med ett avslag tyvärr =/
Så kan det vara men menar att förutsättningarna visste KFM innan inledande så varför ens ge inledande från början. Det som ff känns konstigt. Hoppas på bifall denna gången iaf.

Så kan det vara men menar att förutsättningarna visste KFM innan inledande så varför ens ge inledande från början. Det som ff känns konstigt. Hoppas på bifall denna gången iaf.
Skrev du i ansökan när senaste lånet var taget då? För det är väl först efter inledande dem börjar ta in information från långivarna och därmed får reda på när, var och hur.

De har ju antagligen olika kriterier som skall uppfyllas vid vissa tidpunkter. Man kan säkert ha en kredit i närtid som använts för att kunna skaffa mat.

Skrev du i ansökan när senaste lånet var taget då? För det är väl först efter inledande dem börjar ta in information från långivarna och därmed får reda på när, var och hur.

De har ju antagligen olika kriterier som skall uppfyllas vid vissa tidpunkter. Man kan säkert ha en kredit i närtid som använts för att kunna skaffa mat.
Precis som du skriver får KF in mer info efter beslut om inledande. Det är ju först då som borgenärerna kan inkomma med synpunkter mm mm efter att beslutet publiceras i POIT.

Precis som du skriver får KF in mer info efter beslut om inledande. Det är ju först då som borgenärerna kan inkomma med synpunkter mm mm efter att beslutet publiceras i POIT.
Ja alla uppgifter fanns med i ansökan plus i samtalet med handläggaren när denne ringde upp.

Ja alla uppgifter fanns med i ansökan plus i samtalet med handläggaren när denne ringde upp.
Okej skrev endast in till vilket företag samt total skuld, inget annat. Och totala skulden skulle vara så bära det gick

Såg att det syns i poit, men räknas det tre veckor från publiceringsdatum eller ifrån beslut?

Såg att det syns i poit, men räknas det tre veckor från publiceringsdatum eller ifrån beslut?
.

Hade samma fråga för ett tag sen och hittade denna länk på google som beskriver det bra.

Då är det ifrån beslutsdatum om jag tolkar det rätt och inte ifrån publiceringsdatum i poit, i poit står även beslutsdatum

Beviljad skuldsanering idag.Bara ringa och godkänna betalplan.Sökte skuldsanering 30/8 .Samtal 12/10 och inledande 24/10.Ingen skuld till Kronofogden eller Inkasso.Betalade sista gången 25/8 på alla lån krediter.989000kr lån krediter.Antal 3 lån och 2 krediter Ålder när jag sökte 57 år och 2 mån.Skuldfri 2028 24/10.554000 ska betalas tillbaka .Dvs 53%.Känns väldigt bra slippa detta trixande men det är jävligt tragiskt att jobbat hel liv och vara skuldfri först vid 62 år 4mån.Kämpat på tok för länge ,släppt för typ 8 år sedan.Kämpa på där ute men inte för länge.Max 5 år .Trevlig fortsättning
Vet du vad? Om du kämpar och tar denna chans som en skuldsanering är på allvar och verkligen får ordning på din ekonomi och håller i det efteråt, så är det inte det minsta tragiskt. Misstag vi gjort kan vi inte ändra på, men vi kan låta bli att göra om dom. Grattis till skuldsaneringen och lycka till :)

Mycket till om det inte går igenom. Pratade med handläggaren idag.3 veckor sedan klart

Mycket till om det inte går igenom. Pratade med handläggaren idag.3 veckor sedan klart
Ja absolut men tre veckor stämmer inte för dina borgenärer ska också godkänna el motsätta sig din betalplan och efter det tas beslutet, efter beslutet tar det tre veckor innan den vinner laga kraft. Räkna med några månader.

Beviljad skuldsanering idag.Bara ringa och godkänna betalplan.Sökte skuldsanering 30/8 .Samtal 12/10 och inledande 24/10.Ingen skuld till Kronofogden eller Inkasso.Betalade sista gången 25/8 på alla lån krediter.989000kr lån krediter.Antal 3 lån och 2 krediter Ålder när jag sökte 57 år och 2 mån.Skuldfri 2028 24/10.554000 ska betalas tillbaka .Dvs 53%.Känns väldigt bra slippa detta trixande men det är jävligt tragiskt att jobbat hel liv och vara skuldfri först vid 62 år 4mån.Kämpat på tok för länge ,släppt för typ 8 år sedan.Kämpa på där ute men inte för länge.Max 5 år .Trevlig fortsättning
Vad snabbt du fick samtal! Jag sökte sista juli och fick mitt samtal 18/12. Hoppas det går vägen för dig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp