Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av aclc, 24 juni 2014.

1. conversar roto

conversar roto Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    136

Det kan ju hända mycket, är inte hugget i sten att man får skuldsaneringsbeslut bara för att man får inledande.
    Hur många som får beslut efter inledande vet jag dock inte, om det ena är vanligare än det andra.
    Det som kan hända är väl främst att borgenärerna har synpunkter så att ärendet förhalas, men det är ju ändå KFM som bestämmer allt.
    Om man lämnat fel uppgifter, eller om Krono räknat fel, så kan det också ändras, eller om det kommer fram omständigheter som de inte visste innan, som talar emot en sanering. Likadant om man inte är samarbetsvillig, flummar och håller sig undan och inte hjälper till i utredningen, då kan det också ändras.
    Men så länge man har rent mjöl i påsen, fortfarande lever upp till alla kriterier, och borgenärernas motstånd inte handlar om mer än "men vi vill ju ha ALLA pengarna tillbaka", så brukar det bli positivt i slutändan.

Mats108 gillar detta.
  2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 997 Moderator

Mottagna gillanden:
    2 900
    Trofépoäng:
    1 997
    Kan gå fortare om verkställighet redan utrett tillgångar, det momentet kan i sig ta tid

Endre, Självkontroll och Lize gillar detta.
  3. Ny2018

Ny2018 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 846

Mottagna gillanden:
    1 111
    Trofépoäng:
    846
    Just det stör mig att det går så långsamt för mig trots att jag både ringt och redovisat inkomst x flera för att påskynda processen och underlätta min handläggning av skusan.-:(

4. Självkontroll

Självkontroll Kunnig medlem - Trofépoäng: 406

Mottagna gillanden:
    253
    Trofépoäng:
    406
    Vet du hur mkt snabbare det kan bli ...förstår att det är svårt att säga ....men uppskattningsvis ?

5. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 657

Mottagna gillanden:
    2 643
    Trofépoäng:
    1 657
    Sorry, men jag hänger inte riktigt med i det Du skriver... Har Du betalt 150tkr redan i utmätning i år, men likväl stiger Dina skulder i raketfart, eller? Hur stora är Dina skulder på?
    Från det att Du skickar in Din skusa ansökan, så tar det ca. 25 veckor innan Skusan börjar titta på Din ansökan, men upp till 7 månader innan man får besked om inledande alternatvit avslag...
    Lycka till :)

Självkontroll gillar detta.
  6. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 997 Moderator

Mottagna gillanden:
    2 900
    Trofépoäng:
    1 997
    En tillgångsutredning kan väl bli klar samma dag som den börjar och den kan ta månader. Finns inget hinder att inleda under utredning dock.
    Ibland utgör åtgärder hinder mot skuldsanering i praktiken.. om tex en bostadsrätt eller bil eller något utmätts men inte sålts än kan det vsra omöjligt stt reda ut om personen är kvalificerat insolvent. Tror det brukar bli avslag då, så får man pröva igen när egendom är såld

Endre gillar detta.
  7. Ny2018

Mottagna gillanden:
    1 111
    Trofépoäng:
    846
    Jag har varken bil el bostadsrätt så det blir lätt. -:) Ja, när de behagar visar sitt intresse får jag väl tillägga.

8. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 657

Mottagna gillanden:
    2 643
    Trofépoäng:
    1 657
    Jag är ganska så säker på att dom har börjat med Din ansökan vid detta taget... Konstigt vore annat när Du & @skyatnight båda skickade in Era ansökningar ungefär samtidigt ! Håll hårt i telefonen de närmaste dagarna/veckan... Snart kommer samtalet - var så säker ! GOOD LUCK!

Endre och Ny2018 gillar detta.
  9. skyatnight

skyatnight Kunnig medlem - Trofépoäng: 296

Mottagna gillanden:
    145
    Trofépoäng:
    296
    Jo, de ringer säkert vilken dag som helst. Vet inte alls hur förarbetet är innan de ringer, men det jobbas säkert med din ansökan nu.

Kimsan72 gillar detta.
  10. Ny2018

Mottagna gillanden:
    1 111
    Trofépoäng:
    846
    Grejen är ju att jag ännu ej fått besked om löneutmätning och det gör deras utredning mer komplicerad då de får utföra tillgångsutredning osv.
    Jävla team i min stad som inte får tummen loss. -:(

Dela sidan