• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Någon som fått till det så att få sanering utan att först varit hos fogden? Som kan berätta lite?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Någon som fått till det så att få sanering utan att först varit hos fogden? Som kan berätta lite?

Du kan finna mycket matnyttig info inne på "fattiga riddare" och under tråden just skuldsaneringar. Just sayin'... :rolleyes: Förvisso inte så mycket aktivitet där inne längre, men likväl mycket info... :)
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Man måste ju ha gjort vad man kan för att betala sina skulder. Löneutmätning anses höra dit men man kan lika gärna aldrig varit hos fogden men suttit och betalat mängder på skulderna varje månad ändå. Jag bara vilt gissar att det sistnämnda är mer imponerande. Har det gått en längre tid som man har tragglat med att försöka betala så är det ju bra. Man kan inte lämna in ansökan om skuldsanering med helt nya skulder eller om man varit överskuldsatt ett år bara, då vill de att man försöker lite till. Generellt. Allt är ju en individuell prövning där de bedömer flera faktorer och väger dem samman.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Du kan finna mycket matnyttig info inne på "fattiga riddare" och under tråden just skuldsaneringar. Just sayin'... :rolleyes: Förvisso inte så mycket aktivitet där inne längre, men likväl mycket info... :)
Viktigt att påpeka med gamla trådar på det andra forumet är att i november 2016 kom en ny skuldsaneringslag varför en del av infon på det andra forumet kan vara inaktuellt.
 

jocke

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
7 Mars 2012
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Hej! JAg har en inledande skuldsanering äntligen men ta väl några månader innan den blir godkänd men händer det att den kan stoppas när skuldsanering har inlett den och man står med i tidningen? Och på vilket sätt kan dom stoppa den för jag hörde någon som sa att dom kör över fodringsägarna om dom försöker stoppa det stämmer detta? Är ju jävligt tungt om man fått en inledande och sen blir det ett nej... Äntligen kan man ju se ljuset i mörkret.. Hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor.. TAck
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Hej! JAg har en inledande skuldsanering äntligen men ta väl några månader innan den blir godkänd men händer det att den kan stoppas när skuldsanering har inlett den och man står med i tidningen? Och på vilket sätt kan dom stoppa den för jag hörde någon som sa att dom kör över fodringsägarna om dom försöker stoppa det stämmer detta? Är ju jävligt tungt om man fått en inledande och sen blir det ett nej... Äntligen kan man ju se ljuset i mörkret.. Hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor.. TAck

Ja dom kan köra över, jag har ochså inledande men avvaktar med att va superglad då man bara blir besviken. Men avvaktar och hoppas. Så de kan bli bpda ja o ner
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp