• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Äntligen inledande

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Sen är det ju en stor nackdel med anmärkning om man ska hyra lägenhet

Ja, nackdel är milt uttryckt... Det går inte att få lgh med betalningsanmärkningar. Ev. så kan de kommunala bostadsföretagen acceptera det, som här i Malmö. Tror MKB accepterar upp till 2 anmärkningar och ett skuldsaldo ej högre än 5000kr..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ja, nackdel är milt uttryckt... Det går inte att få lgh med betalningsanmärkningar. Ev. så kan de kommunala bostadsföretagen acceptera det, som här i Malmö. Tror MKB accepterar upp till 2 anmärkningar och ett skuldsaldo ej högre än 5000kr..
Men vad gör man då? Om man tvingas flytta?
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Nuu Kimsan har jag lärt mej alla stegen :) snart, väldigt snart är L påsen full...:)
Ni som har utmätning och skuldsanering, jur har era familjer tagit det? Ni verkar så lugna? Jag själv är huslig och mår så dåligt av samvete och oro. Obs ingen nedvärdering snarare av beundran jag frågar
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ni som har utmätning och skuldsanering, jur har era familjer tagit det? Ni verkar så lugna? Jag själv är huslig och mår så dåligt av samvete och oro. Obs ingen nedvärdering snarare av beundran jag frågar
Inte skulle det stå huslig....menade hispig :eek:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ni som har utmätning och skuldsanering, jur har era familjer tagit det? Ni verkar så lugna? Jag själv är huslig och mår så dåligt av samvete och oro. Obs ingen nedvärdering snarare av beundran jag frågar
Jag har bara berättat för min dotter och särbo. Jag har dock inte lämnat ut storlek på skuld osv. Det är min ensak.
De har tagit det bra. Jag tror att ärlighet varar längst. Dessutom så slipper man hålla på att gömma, dra lögner osv.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag har bara berättat för min dotter och särbo. Jag har dock inte lämnat ut storlek på skuld osv. Det är min ensak.
De har tagit det bra. Jag tror att ärlighet varar längst. Dessutom så slipper man hålla på att gömma, dra lögner osv.
Samma här, har berättat för min hemmaboende son och han tog det väldigt bra måste jag säga....sen måste man ju inte basunera ut att man har skulder hos KF överallt, det är nog som det är ju...finns alltid folk med synpunkter om allt så jag berättar bara till de jag vill helt enkelt. Huslig :) :) Nja hispig är jag inte direkt och har väl aldrig varit det egentligen, det är som det är...Löneutmätning livet ut om jag inte skulle bli beviljad skuldsanering i framtiden..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Samma här, har berättat för min hemmaboende son och han tog det väldigt bra måste jag säga....sen måste man ju inte basunera ut att man har skulder hos KF överallt, det är nog som det är ju...finns alltid folk med synpunkter om allt så jag berättar bara till de jag vill helt enkelt. Huslig :) :) Nja hispig är jag inte direkt och har väl aldrig varit det egentligen, det är som det är...Löneutmätning livet ut om jag inte skulle bli beviljad skuldsanering i framtiden..
<3
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Jag har bara berättat för min dotter och särbo. Jag har dock inte lämnat ut storlek på skuld osv. Det är min ensak.
De har tagit det bra. Jag tror att ärlighet varar längst. Dessutom så slipper man hålla på att gömma, dra lögner osv.
Jo såklart är det bäst att va ärlig. Hade du boende innan detta startade eller kunde du få lägenhet/hus efter?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp