• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Abcfinans.com bluff?

H

Hjäälp...

Gäst
Poäng: 0
Står rätt tydligt att betalning ska ske först efter en månad? Inte efter en vecka?

Jo men normalt sett när man tar ett snabblån så går det ju att betala direkt om det är så! Du tycker inte att det är konstigt att de inte tagit nån upplysning, inte skickat några bekräftelser och att de inte går att få tag i ”företaget”?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Gäst2

Gäst
Poäng: 0
Jo men normalt sett när man tar ett snabblån så går det ju att betala direkt om det är så! Du tycker inte att det är konstigt att de inte tagit nån upplysning, inte skickat några bekräftelser och att de inte går att få tag i ”företaget”?!

Alla skickar väl då inte ut fakturan direkt? Mejl från nyregistrerade sajter kan ofta hamna i skräpposten av de stora e-postleverantörerna som outlook, gmail mfl.

Men jo, normalt går det normalt bra att få betalningsuppgifter per e-post när man frågar.
 
G

Gäst1234

Gäst
Poäng: 0
Finns också lana1000.com som verkar vara samma som abcfinans.com.
Samma hemsida med samma villkor.
Verkar skumt alltså...men kul att du fick pengarna!
 

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej. Sökte också lån hos dom i början av veckan. Idag satt det 5000kr på kontot men jag hade bara sökt 1000kr.
Jag mailade dom och frågade varför dom hade satt in 5000kr istället för 1000kr, fick till svar att:
Hej
Det stämmer vid kontroll att 5000 kr betalades ut istället för 1000 kr.

Sen fick jag även ett kontonummer som jag kunde betala tillbaka 4000kr på. Jag betalade tillbaka 5000kr istället. Får hoppas att man slipper dom ...
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
896
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Väldigt skumt. Verkar ju fungera ändå då men vettifan om man vågar ta emot pengar av dessa även fast dom inte tar en upplysning.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
896
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Hej. Sökte också lån hos dom i början av veckan. Idag satt det 5000kr på kontot men jag hade bara sökt 1000kr.
Jag mailade dom och frågade varför dom hade satt in 5000kr istället för 1000kr, fick till svar att:
Hej
Det stämmer vid kontroll att 5000 kr betalades ut istället för 1000 kr.

Sen fick jag även ett kontonummer som jag kunde betala tillbaka 4000kr på. Jag betalade tillbaka 5000kr istället. Får hoppas att man slipper dom ...

Behövde du inte verifiera med att skicka in kopia på ID eller något?
 

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Fyllde bara i ansökan sedan 2 dagar senare satt det på kontot. Ingen verifiering eller nått
 
H

Hjäälp...

Gäst
Poäng: 0
Alla skickar väl då inte ut fakturan direkt? Mejl från nyregistrerade sajter kan ofta hamna i skräpposten av de stora e-postleverantörerna som outlook, gmail mfl.

Men jo, normalt går det normalt bra att få betalningsuppgifter per e-post när man frågar.

Jag håller lika mycket koll i skräpkorgen som den vanliga inkorgen. Så det är inget du behöver ”oroa” dig över.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 268
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Vilken upplysning tog dom?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Alltså, jag råder ingen att låna av denna aktör, det är inte ett registrerat företag och har inget tillstånd från Finansinspektionen att erbjuda finansiella tjänster.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp