Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abcfinans.com bluff?

Så korkad är man väl inte att man mailar in ID-kortet till ett företag som inte finns registrerat någonstans. Något säger mig att det är du som skapat sidan som ligger bakom dessa inlägg.
Troligtvis phising för att komma åt id.

Jag kan garantera dig att jag inte ligger bakom sajten. Jo tjena phising, då tror jag de är intresserade av andra personer än mig som de i så fall skulle kunna blåsa. Jag har ganska stora skulder så är nog inte så intressant. Ser inga problem med att skicka in id, klart som fan att de vill veta vems konto de lånar ut till. Det är ju större risk att logga in sig på nån skum lån sajt med bank id. Om vi återgår till det där med phising så kan vilken knasboll som helst skapa sig en gratisprofil på Ratsit.se och där välja vraka bland potentiella offer, dvs du kan få se hela Sveriges befolknings sista siffror, dvs fullständiga personnummer. Så att jag skickade en kopia på mitt leg, dvs vi som tar sms lån är nog verkligen inga hot prospekts att försöka blåsa.

Jag kan garantera dig att jag inte ligger bakom sajten. Jo tjena phising, då tror jag de är intresserade av andra personer än mig som de i så fall skulle kunna blåsa. Jag har ganska stora skulder så är nog inte så intressant. Ser inga problem med att skicka in id, klart som fan att de vill veta vems konto de lånar ut till. Det är ju större risk att logga in sig på nån skum lån sajt med bank id. Om vi återgår till det där med phising så kan vilken knasboll som helst skapa sig en gratisprofil på Ratsit.se och där välja vraka bland potentiella offer, dvs du kan få se hela Sveriges befolknings sista siffror, dvs fullständiga personnummer. Så att jag skickade en kopia på mitt leg, dvs vi som tar sms lån är nog verkligen inga hot prospekts att försöka blåsa.

Hur hittar ni dessa skumma bolag?

Bluff. Barkavägen finns inte i Malmö och det enda "ABC Finans" som finns är AB ABC Finans med adress i Göteborg som verkar varit inaktivt många år.

Nu har de raderat "adressen" på hemsidan, vilket tyder på att någon företrädare för bluffbolaget läser denna tråd.
Kan man anmäla bolaget till finansinpektionen/polis?
Kan ju inte vara lagligt att sno åt sig uppgifter om låntagare samt id-kort.

Kollar man domän så är sidan reggad som typiska "scam sidor" likt katrinlån.
Så alla ni spelmissburkare, tyvärr det blir inget lån här..

Domain Name: ABCFINANS.COM
Domain ID: 2219692569_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: tucowsdomains.com
Updated Date: 2018-01-30T21:53:05Z
Creation Date: 2018-01-28T12:04:29Z
Registrar Registration Expiration Date: 2019-01-28T12:04:29Z
Registrar: TUCOWS, INC.
Registrar IANA ID: 69
Reseller: Vistaprint
Domain Status: clientTransferProhibited icann.org/epp#clientTransferProhibited
Domain Status: clientUpdateProhibited icann.org/epp#clientUpdateProhibited
Registry Registrant ID:
Registrant Name: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Organization: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Street: Canon's Court 22 Victoria Street
Registrant City: Hamilton
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: HM12
Registrant Country: BM
Registrant Phone: +1.7816526199
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax: +1.7816526096
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: [email protected]
Registry Admin ID:

Då var det precis som vi trodde... JÄVLA SVIN! Må ni brinna i helvetet.

Kollar man domän så är sidan reggad som typiska "scam sidor" likt katrinlån.
Så alla ni spelmissburkare, tyvärr det blir inget lån här..

Fast vänta nu lite Wecada.
Jag tror också sidan är bluff och båg. Men om dom nu vill blåsa folk på deras ID-uppgifter, varför i helvete har dom betalat ut lån till flertalet i denna tråd?
Då menar jag inte bara nya medlemmar utan även äldre lånforum medlemmar?

Jag tror också sidan är bluff och båg. Men om dom nu vill blåsa folk på deras ID-uppgifter, varför i helvete har dom betalat ut lån till flertalet i denna tråd?

Låna ut dyrt. Ifall betalning inte sker så går man genom kfm senare. Såklart till sjuk ränta och hoppas att personerna skriver på utan att kontrollera villkoren. Men nu var vi snabba och varnade... Folk, glöm inte att alltid kontrollera era betalningsförelägganden. Handlar det om ockerräntor, BESTRID!

Om nu någon fått ett lån utbetalt.... Anmäl dom! Hoppas det isåfall går att ta reda på vilken eller vilka som överfört pengarna.

Finns inga bevis att någon fått lån utbetalt. Det räcker bara att du söker på domännamnet så kommer flera träffar om scam upp. Bara för att någon gäst och någon medlem som har 15 poster skrivit.... bevisar ingenting för mig.. Det är scam, punkt slut.

Finns inga bevis att någon fått lån utbetalt. Det räcker bara att du söker på domännamnet så kommer flera träffar om scam upp. Bara för att någon gäst och någon medlem som har 15 poster skrivit.... bevisar ingenting för mig.. Det är scam, punkt slut.

Jag hoppas dessa jävla suspekta trådar, med scamförslag raderas så fort det går i framtiden. Jag vill inte att någon råkar illa ut mer. Jag fylls med så mycket hat när odjur försöker lura redan utsatta människor. Usch!

Jag har skrivit det 10 gånger och skriver det igen.
Kolla ALLTID här innan ni ansöker om lån på nya sajter.
Vi sitter på mycket kunskap och har goda intentioner.

Jag vill under inga omständigheteheter uppmana folk att ta snabblån. Men jag fick lånat 5000 kr av lana1000.com som verkar vara en systersida till abcfinans. Årsräntan enligt sidan är 220% som många andra sms långivare. Så med andra ord är de precis som alla andra förrutom att de inte är lika tydliga vem som ligger bakom. Jag antar att bara man betalar tillbaka så är det lugnt. De vill tjäna pengar precis som alla andra och vill inte tjafsa o få dåligt rykte så länge folk betalar som de skas

Helmer.
Kan du ta printscreen på den utbetalningen och lägga upp här? Om inte kommer jag imorgon 14.00 anmäla såväl abcfinans som lana100.com då det omöjligt kan vara serilsa aktörer & ni ska ge er fan på att blåsa utsatt folk.

Hej. Sökte också lån hos dom i början av veckan. Idag satt det 5000kr på kontot men jag hade bara sökt 1000kr.
Jag mailade dom och frågade varför dom hade satt in 5000kr istället för 1000kr, fick till svar att:
Hej
Det stämmer vid kontroll att 5000 kr betalades ut istället för 1000 kr.

Sen fick jag även ett kontonummer som jag kunde betala tillbaka 4000kr på. Jag betalade tillbaka 5000kr istället. Får hoppas att man slipper dom ...

Kan du skriva ut kontonumret du fick?
Vill använda det imorgon när jag gör anmälan.
Du kan skicka som privat medelande om du inte vill skriva ut här.

Visa civilkurage.

BTW.
En sjuk sak är att ABC finans köpt en jävla massa annonser & AdWords på Google.
Ännu sjukare att folk här fått lån av dom. Förstår ingenting.

BTW.

Kan du skriva ut kontonumret du fick?
Vill använda det imorgon när jag gör anmälan.
Du kan skicka som privat medelande om du inte vill skriva ut här.

Visa civilkurage.

Det går inge att göra skärmdumpar från mobilbankeb. Har försökt Men det blir bara ett klick utan bild. Men kan skriva hur transaktionen ser ut: Lana1000.com 5000
Men varför vill du dra Det vidare o anmäla dem? Trotts allt är vi som lånat inga oskyldiga offer. Det är ju trotts allt valfritt att ta ett lån och de är ju tydliga med sina räntor, som visserligen är höga men inte högre än andra. Tror exempelvis att vivus. Se är ännu dyrare.

Det går inge att göra skärmdumpar från mobilbankeb. Har försökt Men det blir bara ett klick utan bild. Men kan skriva hur transaktionen ser ut: Lana1000.com 5000
Men varför vill du dra Det vidare o anmäla dem? Trotts allt är vi som lånat inga oskyldiga offer. Det är ju trotts allt valfritt att ta ett lån och de är ju tydliga med sina räntor, som visserligen är höga men inte högre än andra. Tror exempelvis att vivus. Se är ännu dyrare.
Nej men vi är desperata, vilket gör att vi är lätta offer för bedragare, fler borde anmälas som inte har korrekta tillstånd. Läs gärna trådarna om ARS Enterprise så kanske du förstår.

Trodde på dig tills nu faktiskt. Tur man inte gjorde en ansökan. Klart somfan man kan få fram en skärmdump på ett eller annat sätt. Usch!

Jag har alltid varit skeptisk mot oregistrerade användare. Iaf när det handlar om dom som gör reklam för nya "bolag".

Jag har mina aningar om vem som skapade den sidan. Om du läser detta: Är du en psykopat? Kan du inte känna empati? Fick du ingen kärlek som liten?

Jag hoppas dessa jävla suspekta trådar, med scamförslag raderas så fort det går i framtiden. Jag vill inte att någon råkar illa ut mer. Jag fylls med så mycket hat när odjur försöker lura redan utsatta människor. Usch!

Kan i och för sig tycka att trådar som denna kan vara bra att ha kvar, är ju mer en varning än ett tips på långivare om man säger så...

Kan i och för sig tycka att trådar som denna kan vara bra att ha kvar, är ju mer en varning än ett tips på långivare om man säger så...

Absolut, men då är det bra om dom åtminstone blir låsta, för annars finns risken att personer som står bakom sidan övertygar folk att ansöka genom att skriva att dom beviljats lån och att allt är frid o fröjd....

Absolut, men då är det bra om dom åtminstone blir låsta, för annars finns risken att personer som står bakom sidan övertygar folk att ansöka genom att skriva att dom beviljats lån och att allt är frid o fröjd....

Som sagt någon lögnare är jag inte och fortfarande så tillåtil inte mobilen, dvs det blir inga skärndumpar på någon av mina internet banker. Men att logga in på internetbanken på data o fota skärmen funkar givetvis. Håll till godo. Som sagt det är inga höjdsrvillkor att sms låna men funkar gjorde det i alla fall.

Som sagt någon lögnare är jag inte och fortfarande så tillåtil inte mobilen, dvs det blir inga skärndumpar på någon av mina internet banker. Men att logga in på internetbanken på data o fota skärmen funkar givetvis. Håll till godo. Som sagt det är inga höjdsrvillkor att sms låna men funkar gjorde det i alla fall.

Men hur i tusan får jag in en bild här? Står img url. Hur gör jag? Nu har jag en bild i min dator.

Jag har alltid varit skeptisk mot oregistrerade användare. Iaf när det handlar om dom som gör reklam för nya "bolag".

Jag har mina aningar om vem som skapade den sidan. Om du läser detta: Är du en psykopat? Kan du inte känna empati? Fick du ingen kärlek som liten?
Hej
Jag började skrivs i denna tråd och du gör mig vansinnigt förbannad
Varför skulle jag vara psykopat och inte fått kärlek som liten
Jag ställde en fråga om.abcfinans som nu urartat till någon jävla vendetta på människor
Du ska ju inte vara på denna tråd och vädjar till dig att backa innan det kommer anmälningar på dig
Ingen har bett om dina s.k råd du kommer med .Jag har läst allt som står här och det är rena psyk hat och jag hoppas admin stänger av dig och om du inte slutar kommer jag be dom att du backar

BTW.
Om inte du också lägger av att psyka och hata så mycket kommer jag be admin stänga av dig. Här hjälper vi varandra och spyr inte ut en massa skit

Om inte du också lägger av att psyka och hata så mycket kommer jag be admin stänga av dig. Här hjälper vi varandra och spyr inte ut en massa skit

Vad i helvete gafflar du om?
Är du påverkad av några substanser? Ta ett par djupa andetag.

Inget av det jag skrev är psyk eller hat utan jag varnar folk för oseriösa aktörer och tycker det är konstigt att dessa köpt annonser. Så vad i helvete menar du ditt troll?

Såg nu vad du skrev till skribenten Trias, och Trias har helt rätt du har fel. Du får nog rannsaka dig själv för jag tror ingen i tråden förstår vad i helvete du pratar om.

Hej
Jag började skrivs i denna tråd och du gör mig vansinnigt förbannad
Varför skulle jag vara psykopat och inte fått kärlek som liten
Jag ställde en fråga om.abcfinans som nu urartat till någon jävla vendetta på människor
Du ska ju inte vara på denna tråd och vädjar till dig att backa innan det kommer anmälningar på dig
Ingen har bett om dina s.k råd du kommer med .Jag har läst allt som står här och det är rena psyk hat och jag hoppas admin stänger av dig och om du inte slutar kommer jag be dom att du backar

Haha! Tänk att du missförstod mitt inlägg så grovt. Är det du som ligger bakom scamsidan? "Jag har mina aningar om vem som skapade den sidan. Om du läser detta: Är du en psykopat? Kan du inte känna empati? Fick du ingen kärlek som liten?"

Den SIDAN, inte den här TRÅDEN!

Hota inte mig med blockering, jag slutar självmant. Jag är här för att hjälpa andra. Men det är inte alla som förstår det.

J
Haha! Tänk att du missförstod mitt inlägg så grovt. Är det du som ligger bakom scamsidan? "Jag har mina aningar om vem som skapade den sidan. Om du läser detta: Är du en psykopat? Kan du inte känna empati? Fick du ingen kärlek som liten?"

Hota inte mig med blockering, jag slutar självmant. Jag är här för att hjälpa andra. Men det är inte alla som förstår det.
Ja det är jag också och jag tycker inte att du beter dig korrekt .

Såg nu vad du skrev till skribenten Trias, och Trias har helt rätt du har fel. Du får nog rannsaka dig själv för jag tror ingen i tråden förstår vad i helvete du pratar om.
Varför svär du och beter dig så här
Vi är här för att hjälpa och om det nu ett skitbolag abcfinans så visar det sig nog men det hjälper inte att sitta och skrika här inne att det är bluff..ingen vet ju säkert och jag tycker du ska dämpa dig lite .det är allt jag begär.

Vad i helvete gafflar du om?
Är du påverkad av några substanser? Ta ett par djupa andetag.

Inget av det jag skrev är psyk eller hat utan jag varnar folk för oseriösa aktörer och tycker det är konstigt att dessa köpt annonser. Så vad i helvete menar du ditt troll?
Hur kan du skiva på detta vis?

Trias ta inte åt dig, det verkar som att personen i fråga fick något psykbryt av något slag och lät det gå ut över oss.
Jag blev själv helt ställt faktiskt.

Gran,
Du beter dig otrevligt, ohyggligt och framförallt så missförstod du vad skribenter här inne har skrivit. Läs igenom hela tråden igen så kommer du förstå att ingen har varesej kallat dig för något eller sårat dig.
Du har precis vunnit VM i missuppfattning.

B
Gran,
Du beter dig otrevligt, ohyggligt och framförallt så missförstod du vad skribenter här inne har skrivit. Läs igenom hela tråden igen så kommer du förstå att ingen har varesej kallat dig för något eller sårat dig.
Du har precis vunnit VM i missuppfattning.
Nä det tror jag inte .
Jag har läst allt och tycker att det är ganska mycket skit faktiskt
Om det är ett skitbolag så visar det sig och om nån har fått utbetalat av dessa bolag så kanske det är så.

Om vi återgår till ämnet så är de flesta sms lån företag skit bolag, om inte skitbolag så skitvillkor. ABSfinans och lana1000.com där jag lånat 5000kr skiljer sig villkorsmässigt inte ett smack från andra sms företag. Vivus. Se har exempelvis ännu sämre vilkor. Det enda som skiljer ovan nämnda företag abcfinans och lana1000.com att det är otydligt vilka som står bakom. Vi alla har ju också ett eget ansvar, dvs det är valfritt om man vill ta ett lån eller inte.

Om vi återgår till ämnet så är de flesta sms lån företag skit bolag, om inte skitbolag så skitvillkor. ABSfinans och lana1000.com där jag lånat 5000kr skiljer sig villkorsmässigt inte ett smack från andra sms företag. Vivus. Se har exempelvis ännu sämre vilkor. Det enda som skiljer ovan nämnda företag abcfinans och lana1000.com att det är otydligt vilka som står bakom. Vi alla har ju också ett eget ansvar, dvs det är valfritt om man vill ta ett lån eller inte.
Exakt

För helvete ditt jävla troll kan du vara själv
Du svär ju

Ja, valfritt är det.

Men att lura människor att skriva på delgivningskvitton med ockerränte-villkor. Är inte det ondskefullt?

Men fortsätt försvara dom ni. Alla får skylla sig själva..... Alla tänker ju glasklart när dom befinner sig i beroendeträsket...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp