Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abcfinans.com bluff?

Ja, valfritt är det.

Men att lura människor att skriva på delgivningskvitton med ockerränte-villkor. Är inte det ondskefullt?

Men fortsätt försvara dom ni. Alla får skylla sig själva..... Alla tänker ju glasklart när dom befinner sig i beroendeträsket...
Det är nog ingen som försvarar dom

Nä försvarar dem inte jag heller. Men ok vi säger att en person lånar säg 10000 kr av sms bolaget kuka AB. Personen skiter i ellle kan inte betala tillbaka 10000-13000 till bolaget kuka AB. 3 månader senare kommer kronokronof med en delgivning att personen ska betala tillbaka 150000 till Kuka ab. Vem i helvete är tvungen att skriva på det?

Nä försvarar dem inte jag heller. Men ok vi säger att en person lånar säg 10000 kr av sms bolaget kuka AB. Personen skiter i ellle kan inte betala tillbaka 10000-13000 till bolaget kuka AB. 3 månader senare kommer kronokronof med en delgivning att personen ska betala tillbaka 150000 till Kuka ab. Vem i helvete är tvungen att skriva på det?

Helmer, du verkar inte ha följt tidigare trådar. Det här är skulder man skickat till kfm långt senare. Man har aldrig visat den rätta skulden. Många har därför skrivit på utan att kontrollera det som stått under villkoren. Dumt, men man tänker inte alltid klart när man har 20 olika ärenden hos kfm. Stressen äter upp personerna redan. Djävulskt är det att förstöra för redan hopplösa människor...

Helmer, du verkar inte ha följt tidigare trådar. Det här är skulder man skickat till kfm långt senare. Man har aldrig visat den rätta skulden. Många har därför skrivit på utan att kontrollera det som stått under villkoren. Dumt, men man tänker inte alltid klart när man har 20 olika ärenden hos kfm. Stressen äter upp personerna redan. Djävulskt är det att förstöra för redan hopplösa människor...

Jag har några lån på väg till KF. Menar du villkoren man aldrig läste när man tecknade lånen eller att det liksom "växer till sig" skulderna åren efter?

Jag har några lån på väg till KF. Menar du villkoren man aldrig läste när man tecknade lånen eller att det liksom "växer till sig" skulderna åren efter?

Du kan skriva på vad du vill. Men det finns en lag mot ockerräntor, även om någon gräns inte är satt. Läs alltid villkoren när du får ett betalningsföreläggande. Ser något suspekt ut? Bestrid!

Ja skulden kan växa helt lagligt även om du kollat alla villkor, det har det gjort i mitt fall. BN genom Intrum skickade mitt lån till KFM och jag skrev på och fick skulden fastställd hos KFM, sedan struntade de i verkställigheten väl medvetna om att jag inte kunde betala en peng vid sidan av löneutmätningen, så räntan på ett lån på 400 tkr tickade iväg under tiden, numera ägs skulden av Axactor som höjt räntan till 30%. Detta kan göras helt lagligt, inte undra på att man blir less på alltihop, när man egentligen kunde göra rätt för sej bara man fick bättre ränta. Nu väntar jag bara på om jag får skuldsanering eller inte, om jag får det så slutar räntan att ticka.

Lize, kan du få skuldsanering?

Ska fan testa att söka hos dessa imorgon :D

Sanslöst att det får går till på det sättet, någon tar över ens skuld o fuckar upp räntan hur de vilv. Inte konstigt folk blir evighetsgäldenärer. Skuldsanering enda som kan hjälpa.

Lize, kan du få skuldsanering?
Jag tror det, det är värt ett försök i varje fall, annars blir jag evighetsgäldenär. Har gjort allt för att få sänkt ränta hos alla kreditgivare, men bara fått kalla handen. Dessutom har jag bara 8 år kvar till pensionen, så det talar för det också.

Screenshot_20180221-230914.webp

Ja nu dök bifoga knappen upp. Första fota av data skärmen med mobilen. Den bilden blev först nekad för den var på 10mb. Tog skärmdump o nu funkade det.

Tack för detta Helmer!

Vet du ungefär vilken tid du sökte lånet samt vid vilken tid du fick pengarna 2 dagar senare? Jag sökte nämligen igår kväll vid 19 och har inte hört ett ljud ännu.

Tack för detta Helmer!

Vet du ungefär vilken tid du sökte lånet samt vid vilken tid du fick pengarna 2 dagar senare? Jag sökte nämligen igår kväll vid 19 och har inte hört ett ljud ännu.
Jag sökte två dagar innan och skickade också in en kopia på id efter som det står på sajten att hanteringen skulle gå snabbare. I början av denna vecka har jag mailat dem att jag vill förtidlösa lånet jag fick den 6 men inte fått något svar. Har nog aldrig varit med om att Det går fortare att få låna än att få betala tillbaka :)

Jag sökte två dagar innan och skickade också in en kopia på id efter som det står på sajten att hanteringen skulle gå snabbare. I början av denna vecka har jag mailat dem att jag vill förtidlösa lånet jag fick den 6 men inte fått något svar. Har nog aldrig varit med om att Det går fortare att få låna än att få betala tillbaka :)

Är det du som ligger bakom dessa sidor eller? Känns mer och mer som reklam för dessa 2 sidor!

Nä jag är en helt vanlig fattiglapp. Pointen i den här tråden handlade huruvida man kunde låna av de två sajterna eller inte. Jag kan ärligt säga att det funkar både att få låna och få betala tilttillbka. Det handlar om min upplevelse snarare än om reklam. Vidare har de liknande avgifter som sina ko konkurrenter. Principiellt tycker jag det är tokerier att spy skit över sms långivare. Det är som att klaga på systembolaget att man blev bakfull. Det är liksom helt valfritt att ta ett lån eller inte. Finns inte mycket mer att tiltillägga.

"Det är som att klaga på systembolaget att man blev bakfull. Det är liksom helt valfritt att ta ett lån eller inte. Finns inte mycket mer att tiltillägga."

Där har du helt fel. Blir så trött på att det finns dom som rättfärdigar det här...

Systembolaget säljer alkohol, men man gör det så ansvarsfullt som möjligt. Ingen har klagat på att banker existerar! Det som klagas på är bolagen som lockar desperata människor att låna till ockerränta. Det är det vi försöker sätta stopp för, herr Helmer.

"Det är som att klaga på systembolaget att man blev bakfull. Det är liksom helt valfritt att ta ett lån eller inte. Finns inte mycket mer att tiltillägga."

Där har du helt fel. Blir så trött på att det finns dom som rättfärdigar det här...

Systembolaget säljer alkohol, men man gör det så ansvarsfullt som möjligt. Ingen har klagat på att banker existerar! Det som klagas på är bolagen som lockar desperata människor att låna till ockerränta. Det är det vi försöker sätta stopp för, herr Helmer.

Trias, på Systembolaget ”lockar” man med OCKER MOMS istället ...

Trias, på Systembolaget ”lockar” man med OCKER MOMS istället ...

Må så våra. Jag dricker inte. Men att jämföra systembolaget med smslån är inte rätt. Sedan kan man väl börja protestera mot systemet om man är missnöjd med dom. Men det är det ju inte många som gör. Inte synligt iaf.

Må så våra. Jag dricker inte. Men att jämföra systembolaget med smslån är inte rätt. Sedan kan man väl börja protestera mot systemet om man är missnöjd med dom. Men det är det ju inte många som gör. Inte synligt iaf.

Nä, du har rätt...att jämföra detta är som att jämföra äpplen med päron... men ja tyckte de var lite kul då jag verkligen hatar alla dessa hutlösa skatter i detta land (ett änne som inte hör hemma i detta forum heller)
Jag dricker som de flesta andra MED MÅTTA & jo, vi Skåningar protesterar genom att handla i Tyskland istället

Nä, du har rätt...att jämföra detta är som att jämföra äpplen med päron... men ja tyckte de var lite kul då jag verkligen hatar alla dessa hutlösa skatter i detta land (ett änne som inte hör hemma i detta forum heller)
Jag dricker som de flesta andra MED MÅTTA & jo, vi Skåningar protesterar genom att handla i Tyskland istället

Jag diskuterade skatter senast igår. :)

Problemet är inte skatter, problemet är hur dom slösas!

Nä jag är en helt vanlig fattiglapp. Pointen i den här tråden handlade huruvida man kunde låna av de två sajterna eller inte. Jag kan ärligt säga att det funkar både att få låna och få betala tilttillbka. Det handlar om min upplevelse snarare än om reklam. Vidare har de liknande avgifter som sina ko konkurrenter. Principiellt tycker jag det är tokerier att spy skit över sms långivare. Det är som att klaga på systembolaget att man blev bakfull. Det är liksom helt valfritt att ta ett lån eller inte. Finns inte mycket mer att tiltillägga.

Problemet med åtminstone abcfinans är att vi inte vet vem som ligger bakom sidan och utlåningsverksamheten. Det är en olaglig verksamhet som inte är under uppsyn av finansinspektionen. Det är verkligen något att oroas över då det finns gott om dokumenterade fall där folk råkar illa ut av oseriösa och kriminella personer utan samvete. Både direkt genom hot om våld om man inte kan betala och indirekt genom indrivningar, sålda och köpta skulder och felaktiga anspråk. De är alltså inte en vanlig SMS-långivare.

Rent principiellt har jag inget emot själva företeelsen microlån. Idén har till och med vunnit Nobels fredspris 2006. Problemet är den hopplöst otillräckliga kreditkollen och att inga register över lån samkörs vilket innebär att man kan teckna sig för i princip alla smslån som finns samtidigt. Det behöver heller inte handla om att man får skylla sig själv, att det är valfritt att låna, i krissituationer tänker man inte alltid logiskt och rationellt.

Ska det nödvändigtvis likställas med Systembolaget och bakfylla så är det mer jämförbart med om kassapersonalen på Systemet skulle blunda och stoppa fingrarna i öronen (och högt säga "lalalalalalala") medan de glatt säljer mer sprit till en dyngrak person för tjugonde gången samma dag.

Systembolaget är värre än smslåneföretagen, dom har för det första monopol på sin verksamhet och skatten är väl på ca 90% minst, ett 1000 kr lån på Systemet skulle kosta 9000 kr + ränta. Sen går dessa skattepengar till fri tandvård m.m., m.m. för illegala invandrare..
Svenska Spel är ett annat ockerföretag som har monopol och ägs av staten och drar in pengar/skatt på usla odds för spelarna som i flesta fall är låg och mellanklass.
Lika mkt fritt val att låna, missbruka alkohol el spela, hade jag varit alkoholist och hade hur mkt pengar som helst skulle jag utan problem få ut pallvis med vodka över disk fr Systemet på en vardag. Hur ansvarsfulla är dom?

ABC Finans hemsida uppfyller inte villkoren för hur en hemsida ska vara korrekt. Det finns exempelvis inget företagsnamn, telefonnummer, adress eller org.nummer, de finns heller inte i Finansinspektionens register. Under villkor så står det "Dröjsmålsränta och avgifter vid försenad betalning utgår enligt de grunder långivaren vid var tid allmänt tillämpar".

ABC Finans hemsida uppfyller inte villkoren för hur en hemsida ska vara korrekt. Det finns exempelvis inget företagsnamn, telefonnummer, adress eller org.nummer, de finns heller inte i Finansinspektionens register. Under villkor så står det "Dröjsmålsränta och avgifter vid försenad betalning utgår enligt de grunder långivaren vid var tid allmänt tillämpar".

Wow, inte konstigt att de inte lämnar ut något kontonummer man kan betala tillbaka lånet till - med sådana villkor för dröjsmålsränta kommer de kunna komma med krav på i princip vad som helst närhelst i framtiden de behagar. Förutom då att vi inte vet hur långt de är villiga att gå för att driva in dessa skulder i och med att vi inte vet vilka som ligger bakom det hela.

Wow, inte konstigt att de inte lämnar ut något kontonummer man kan betala tillbaka lånet till - med sådana villkor för dröjsmålsränta kommer de kunna komma med krav på i princip vad som helst närhelst i framtiden de behagar. Förutom då att vi inte vet hur långt de är villiga att gå för att driva in dessa skulder i och med att vi inte vet vilka som ligger bakom det hela.

Det är därför viktigt att alla går igenom betalningsförelägganden noga innan man skriver på!

På allabolag.se finns Aktiebolaget ABC Finans, men de verksamma personerna där är kopplade till ett fastighetsbolag. Bolaget är registrerat redan 1983, men har aldrig varit registrerat för moms och F-skatt, vilket kan vara helt i sin ordning. Verksamhet och ändamål med bolaget är: "Bolaget skall äga och förvalta värdepapper ävensom idka därmed förenlig verksamhet." 2016 hade de ingen som helst omsättning. Det är nog ganska troligt att detta bolag inte ligger bakom abcfinans.com

På allabolag.se finns Aktiebolaget ABC Finans, men de verksamma personerna där är kopplade till ett fastighetsbolag. Bolaget är registrerat redan 1983, men har aldrig varit registrerat för moms och F-skatt, vilket kan vara helt i sin ordning. Verksamhet och ändamål med bolaget är: "Bolaget skall äga och förvalta värdepapper ävensom idka därmed förenlig verksamhet." 2016 hade de ingen som helst omsättning. Det är nog ganska troligt att detta bolag inte ligger bakom abcfinans.com

Japp, föga troligt. De håller dessutom till i Göteborg medan abcfinans.com hade en hittepåadress i Malmö.

Japp, föga troligt. De håller dessutom till i Göteborg medan abcfinans.com hade en hittepåadress i Malmö.

Det är Adams (snabbsmskredit) trakter. Tror faktiskt att han både ligger bakom det här och även följer det som sägs här.

http://www.laneformedlaren.com/kundtj-nst

Samma
Skojjare? Kolla den påhittade adressen ?

För fan akta er! Så ni inte tar emot bedrägliga pengar!
''

Jag sa innan att abcfinans är bluff. Dessa 2 som påstar att de fått lånet är bara bluff. I vilket fall som helst kan pengarna komma t ex från bank-id bedrägeri.
Jag skulle aldrig lita på dessa påhittade bluffbolag.
Det är inte snabbsmskredit som ligger bakom. Det är utländska bedragarligor.

Senast ändrad:
Sökresultat på WHOIS
Domain Name: LANEFORMEDLAREN.COM
Domain ID: 2227578527_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: http://tucowsdomains.com
Updated Date: 2018-02-17T09:36:29Z
Creation Date: 2018-02-15T10:38:55Z
Registrar Registration Expiration Date: 2019-02-15T10:38:55Z
Registrar: TUCOWS, INC.
Registrar IANA ID: 69
Reseller: Vistaprint
Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
Domain Status: clientUpdateProhibited https://icann.org/epp#clientUpdateProhibited
Registry Registrant ID:
Registrant Name: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Organization: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Street: Canon's Court 22 Victoria Street
Registrant City: Hamilton
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: HM12
Registrant Country: BM
Registrant Phone: +1.7816526199
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax: +1.7816526096
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: [email protected]
Registry Admin ID:
Admin Name: Domain Administrator
Admin Organization: VistaPrint
Admin Street: 95 Hayden Avenue
Admin City: Lexington
Admin State/Province: MA
Admin Postal Code: 02421
Admin Country: US
Admin Phone: +1.7816526199
Admin Phone Ext:
Admin Fax: +1.7816526096
Admin Fax Ext:
Admin Email: [email protected]
Registry Tech ID:
Tech Name: Domain Administrator
Tech Organization: Vistaprint USA
Tech Street: 275 Wyman St
Tech City: Waltham
Tech State/Province: MA
Tech Postal Code: 02451
Tech Country: US
Tech Phone: +1.7816526300
Tech Phone Ext:
Tech Fax: +1.7816526092
Tech Fax Ext:
Tech Email: [email protected]
Name Server: NS2.VPWEB.COM
Name Server: NS3.VPWEB.COM
Name Server: NS4.VPWEB.COM
DNSSEC: unsigned
Registrar Abuse Contact Email: [email protected]
Registrar Abuse Contact Phone: +1.4165350123

Det är bluff. De betalar inte ut något. Jag ansökte i måndags. Mejlade de i torsdags då jag inte fick något svar. De har inte svarat eller betalat ut några pengar.

Min teori är att dem kanske har tillgång till kapade konton från privatpersoner. Sen när man ansöker om lån så gör dem en överföring från dessa personer till dig. Efter det så betalar du tillbaka ”lånet” till abcfinans, så i princip blir du en målvakt för kriminella.

Bara en teori men känns troligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp