Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Allt om "fairlo lösa" frågor och svar

Vad har du för köputrymme? Det brukar ta några dagar efter att betalningen är registrerat att de höjer köputrymme. Sen tycker jag de har väldig dålig system. 1 dag har man köputrymme på 10 000 kr och nästa går inte ens köp för 100 kr igenom utan att det har hänt något.
Precis det här har jag tagit upp åtskilliga gånger tidigare. Klarnas system för köputrymme är opålitligt och totalt tröstlöst. Deras kundtjänst är ännu värre.

Fairlo Lösa - Observera att Bisnode tas när man går vidare för att se vad kan man kan få även om man inte genomför/slutför.

Bra är att ingen kreditupplysning tas framåt för att lösa mer när det väl är på plats.

Fairlo Lösa - Observera att Bisnode tas när man går vidare för att se vad kan man kan få även om man inte genomför/slutför.

Bra är att ingen kreditupplysning tas framåt för att lösa mer när det väl är på plats.
Ändrar det till tråden.

Hur många bankdagar tar det innan
betalning syns och Klarna uppdaterar sin sida,
efter man löst det ?
2-3 för mig. Alltså använde lösa på kvällen en dag minns ej men säg måndagen sen på onsdagen registrerades det eller Torsdagen 2-3 dagar iaf.

Fick mejl från klarna att det var betalt nu. Men på appen står det att betalningen behandlas

Fick mejl från klarna att det var betalt nu. Men på appen står det att betalningen behandlas
Har det inte alltid varit så att man får mejlet som bekräftar betalningen dagen inan det är uppdaterat i appen? Vill minnas att det alltid blivit uppdateringen på natten även om man fick mejlet på dagen….men jag kan ju ha fel, det har hänt många gånger förut :)

Nu har betalningen uppdaterats på Klarnas
sida när Fairlo löst det.
Hur långt tar det innan ens köputrymme uppdateras ?

Hur kan du se köputrymme? Ser bara att det står stort på min sida
Det man kan göra är att testa köputrymme - de varnar om att kreditupplysning kan tas - den infon jag fått är att det då är Creditsafe och då spelar det ju ingen roll. Använd funktion mååånga gånger

Hej! Ny på forumet. Försökt att läsa mig till lite mer information och skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med råd. Tror ni att jag kan bli beviljad Fairlo (varda heter det så - krediten?) på 20.000 SEK? Tack!

3 ff på 3 mån
Riskprognos 7,56%
Kreditscore enligt UC 525 (mindre bra 455-558)
Underskott 120

Hej! Ny på forumet. Försökt att läsa mig till lite mer information och skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med råd. Tror ni att jag kan bli beviljad Fairlo (varda heter det så - krediten?) på 20.000 SEK? Tack!

3 ff på 3 mån
Riskprognos 7,56%
Kreditscore enligt UC 525 (mindre bra 455-558)
Underskott 120
Fairlo använder bisnode så om du har bra betyg där borde du iaf kunna få 10k ☺️

Fairlo använder bisnode så om du har bra betyg där borde du iaf kunna få 10k ??
Tack! Jag vet inte hur jag får fram betyg, ser bara 7,56% och kreditscore 525 (mindre bra). Vilket betyg menar du? Kan man få fram bisnode betyg utan att ”ansöka”? Och om jag ansöker så påverkas väl inte det så mycket, i och med Bisnode? Beklagar att jag är lite lost.

Förlåt, det var längre ner på sidan. Mitt kreditbetyg är 7,6% dvs mindre bra. Är det kört då eller vad tror ni?

Förlåt, det var längre ner på sidan. Mitt kreditbetyg är 7,6% dvs mindre bra. Är det kört då eller vad tror ni?
Du kommer garanterat få minst 5000kr men tror du kan få högre. Jag har 10 000 med mycket sämre betyg.

Maki, tack! Dock har jag skyhög skuld/blanco på ca 700 tusen. Om du vill dela vilka förutsättningar du hade? Hur mycket betalar du som lägst i månaden?

Jag själv har:
3 ff på 3 mån
Riskprognos 7,56% Kreditbetyg 7,6%
Kreditscore 525
Underskott 120

Liknande hos dig?

Maki, tack! Dock har jag skyhög skuld/blanco på ca 700 tusen. Om du vill dela vilka förutsättningar du hade? Hur mycket betalar du som lägst i månaden?

Jag själv har:
3 ff på 3 mån
Kreditscore 525
Underskott 120

Liknande hos dig?
Tiden när jag ansökte hadde jag inte så hög taxerad inkomst pga att jag precis avslutade studier.

Men jag hadde 130k inkomst och underskott 38k och uc ca 13%

Fairlo tar dock inte UC de tar Bisnode där jag hadde 1 i betyg. Frågan är bara hur många ff har du hos Bisonde de senaste 3 månader?

Jag själv har:
3 ff på 3 mån
Kreditscore 525
Underskott 120

Liknande hos dig?
Jag betalar runt 400kr per månad på lån jag har på 10 000

Tiden när jag ansökte hadde jag inte så hög taxerad inkomst pga att jag precis avslutade studier.

Men jag hadde 130k inkomst och underskott 38k och uc ca 13%

Fairlo tar dock inte UC de tar Bisnode där jag hadde 1 i betyg. Frågan är bara hur många ff har du hos Bisonde de senaste 3 månader?
Tack för ditt svar. Var inte medveten om att det fanns betyg på Bisnode. Har 1 ff senaste 6 månaderna där, men kan inte se mitt betyg. Måste man verkligen betala 299kr för att få tillgång till det hos Bisnode?

Tack för ditt svar. Var inte medveten om att det fanns betyg på Bisnode. Har 1 ff senaste 6 månaderna där, men kan inte se mitt betyg. Måste man verkligen betala 299kr för att få tillgång till det hos Bisnode?
Jag har aldrig betalat där. Men om du har 1 ff senaste 6 månader så har du väldig goda chanser. Återkom gärna hur det gick när du ansökt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp