• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag på skuldsanering pga nytt lån

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Kommer nog inte långt med en överklagan då du ansökte om ytterligare lån EFTER du skickat in ansökan. Om man skickar in ansökan om skuldsanering varför ens ta nytt lån då? Du hade ju redan kommit fram till att det inte gick längre? Hårt kanske men det är verkligheten tyvärr.
Jag skulle släppa allt och låte det gå m några månader så kfm ser en tydlig brytpunkt och sen söka igen.
Jag hade också släppt allt, det i sig var mentalt befriande att ha tagit ett inre beslut och gjorde processen med betalningskrav och föreläggande-berget i brevlådan enklare, att inom sig själv ha en sorts plan och dessutom ha det rätt schysst ekonomiskt i väntan på nästa steg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Han har väl dock ingenting att förlora på överklaga har ju bara något att vinna :D
Fast jag vidhåller nog att det är meningslöst då han så uppenbart har ett för nytt lån. Ett lån som togs efter inskickad ansökan. Då har man inte visat på tydlig brytpunkt.
 

Lars73

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hur lång tid tror ni man ska behöva vänta innan en ny ansökan?
Är ju medveten om att de var fel o ta lånet men jag gjorde det ju för att jag inte trodde kfm skulle ta sig an mitt ärende, rädda sig själv lite...
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Hur lång tid tror ni man ska behöva vänta innan en ny ansökan?
Är ju medveten om att de var fel o ta lånet men jag gjorde det ju för att jag inte trodde kfm skulle ta sig an mitt ärende, rädda sig själv lite...
Jag hade gjort det direkt, med hänvisning till att du använde det för att lösa tidigare lån/skulder. Det värsta som kan hända har redan hänt :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Vad händer om han får nej på överklagan, kan man överklaga igen? & hålla på så i all oändlighet / eller tills man får beviljat?
Japp, det är ganska vedertaget här, fast man ansöker om nytt gång på gång i stället.
Överklagande går i 3 steg men det är bara tingsrätten som behöver pröva ärendet i sak. Hovrätten och HD struntar som regel i att ge prövningstillstånd.
 

Lars73

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag överklaga för jag tänker att jag inte kan förlora på det. Verkar ändå som man ska betala till kfm under tiden, så man räddar sig lite ekonomiskt.
Tror inte på att det blir positivt beslut, men tänker göra en ny ansökan i januari februari....då har de gått ca 6 månader sen lånet, tror ni den tiden räcker?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag överklaga för jag tänker att jag inte kan förlora på det. Verkar ändå som man ska betala till kfm under tiden, så man räddar sig lite ekonomiskt.
Tror inte på att det blir positivt beslut, men tänker göra en ny ansökan i januari februari....då har de gått ca 6 månader sen lånet, tror ni den tiden räcker?
Inte säkert tyvärr.
 

Lars73

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Så då var det roliga över. Självklart ändrade inte Tingsrätten på beslutet och det förstod jag ju med. När hade ni sökt på nytt sista lånet togs i September, det som gjorde att jag fick avslag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp