• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Någon som vet om bank norwegians privatlån försvinner automatiskt från uc:n när allt är betalt, eller måste man ringa och avsluta krediten? På min uc ser det ut som att kreditutrymmer går ner i takt med mina inbetalningar.
Det är väl ett lån inget kreditkort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Det är väl ett lån inget kreditkort?
Japp det är ett lån, men på uc:n står det beviljat kredit 9000, utnyttjad kredit 9000. Båda sjunker i takt med att jag betalar.

Det jag undrar är om när lånet är betalt kommer stå beviljad kredit 0kr, utnyttjad kredit 0kr. Eller om det kommer stå att den är avslutad.
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Japp det är ett lån, men på uc:n står det beviljat kredit 9000, utnyttjad kredit 9000. Båda sjunker i takt med att jag betalar.

Det jag undrar är om när lånet är betalt kommer stå beviljad kredit 0kr, utnyttjad kredit 0kr. Eller om det kommer stå att den är avslutad.

Är det ett lån så kommer den att avslutas per automatik och det kommer att stå avslutat på din UC och datum. Den kommer dock att synas som avslutat i 1 år (detta då man kan i UC följa kredithistorik ett år tillbaka i tiden.)
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Är det ett lån så kommer den att avslutas per automatik och det kommer att stå avslutat på din UC och datum. Den kommer dock att synas som avslutat i 1 år (detta då man kan i UC följa kredithistorik ett år tillbaka i tiden.)

Den kommer inte synas som avslutad för andra utan endast din skuldhistorik kommer synas i 1 år.
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Det stämmer det som 2pac skriver. Det är bara du själv som ser att det är avslutat. Däremot kan andra som tar UC utläsa hur många aktiva lån och krediter man har ett år bakåt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Jag vet inte, tror det sköts per automatik på deras hemsida. De svarade att jag tyvärr får vänta i tre månader innan de tittar på detta igen. Antar att de vill ha någon betalningshistorik. Tror ni det är lugnt att utöka mitt lån i september eller oktober?

Har 2,6 i UC betyg, 5 ff. 1 försvinner nu den 16:e (dvs 4 ff) Deklarerad inkomst på UC 226 tkr, 2 tkr överskott av kapital.
Kan visa på en inkomst på 300 tkr/år.

Kommer vilja ha en del som buffert och en del för att lösa smålån som ej syns. Bör jag ange samtliga lån eller kanske bara någon enstaka?
3 månader sa dom, då är det nog 3 månader. September är om ett par veckor och oktober 1.5 månad
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Med Aug-fakturan kommer jag ha betalt 3 fakturor sedan jag talat med dom senast. Mitt kreditbetyg sjönk precis inatt också från 2,6 till 2.
 
L

Luringen

Gäst
Poäng: 0
Hej, har en beviljad ansökan hos Norweigan som jag snart måste välja om jag ska ta eller inte, ett privatlån på 50.000 sek, ansökan är drygt 2 veckor gamal och har fått ständiga påminelse mail om att dom vill att jag registrerar min profil så dom kan betala ut. Kommer dom ta ytterligare en UC innan utbetalning? Har jag möjlighet att öka beloppet så här i efterhand eller gör dom ny ansökan då? Den viktigaste frågan av dom alla, kommer dom kontakta min arbetsgivare om jag godkänner den beviljade ansökan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp