• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

2

2pac

Gäst
Poäng: 0
Jo håller med dig. Tänkte jag skulle höra, lite konstigt att det står att jag har möjlighet att utöka mitt lån bara.

Jag kommer skicka ett mail till dom och se vad de tror innan jag drar iväg en ansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
2

2pac

Gäst
Poäng: 0
Vid min utökningsansökna tror ni det är bättre att ange att det är för att lösa en liten kredit som inte syns på UC? Eller bara "vanligt" lån?
 

KA79

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 Juni 2017
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
I mars sökte jag lån och blev beviljad. Dagen efter fick jag mail om att det var avslag efter manuell prövning :( Undrar när man ska våga söka igen. Någon som sökt igen och blivit beviljad?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
I mars sökte jag lån och blev beviljad. Dagen efter fick jag mail om att det var avslag efter manuell prövning :( Undrar när man ska våga söka igen. Någon som sökt igen och blivit beviljad?
Har det skett någon större förändring i din ekonomi sen du sökte i mars annars är det nog ingen större idé har läst att de sparar dina gamla uppgifter så är det ingen skillnad så skulle jag vänta till din ekonomi är bättre.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hos i vart fall en bank vet jag att ett tidigare avslag i sig är skäl till avslag under två år typ
 
2

2pac

Gäst
Poäng: 0
Kan tala om att det inte gick att utöka lånet, systemet sa per automatik ifrån. Ingen UC togs så det var skönt. Har dock mailat dom och förklarat samt frågat ifall det går att göra något men ej fått svar.

I värsta fall klarar jag mig, men tråkigt att gå knapert under sommaren
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Det måste ju betyda att den manuella kontrollen och allt blev godkänt? Igår stod det inte sådär som det gör nu? Visst bör allt vara klart? Det står ju det, klart och tydligt?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    172 KB · Visningar: 334
  • image.jpg
    image.jpg
    157.7 KB · Visningar: 429
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Har någon blivi erbjuden en hyfsad räñta av bn?
 
H

Hehe

Gäst
Poäng: 0
Vad tror ni om mina möjligheter till upplåning 50k med BN i början på sept? (Vet att jag kan köra låneförmedlare men vill ha BN)

BN sa själva att de kan värdera mitt ärende på nytt i septmånad. Har blanco på 176 000 kr där, 4 ff (varav 2 BN) och senaste tagen i slutet på maj, UC betyg 2,0. Deklarerad inkomst 220'. Min nuvarande inkomst 298 000 kr
 
A

Aldrig mer BN

Gäst
Poäng: 0
Kan säga att jag inte kommer köra BN igen. Har fått mail i ett års tid att jag kan höja mitt lån till en viss summa. Denna summa steg för varje månad då jag amorterade kraftigt på BN lånet. Tänkte tillslut baka ihop med mitt sista lån och ansökte då om upplåningen som jag fått erbjudande om.
Kan tillägga att jag inte dragit på mig nya ff, inte ökat mina skulder osv som dom reserverar sig för.

Fick avslag!!!

Testade låneförmedlare och fick flera erbjudanden från många olika banker med hyfsad ränta dessutom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp