• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
bn är rena skämtet! Blev beviljad lån och skrev i vad som skulle lösas och signerade med BankID. Dagen efter får jag ett mail att dom avslagit ansökan!!!!! Allt va beviljat och klart!

Hittar heller inget nummer att ringa till idioterna på hemsidan heller.

Blev exakt samma sak för mig! Först godkänd sedan avslag dagen efter, suttit flera timmar o jobbat med det jag skulle samla ihop, grymt irriterande!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Ni som fått beviljat lån av BN och sen avslag, beror det på att ni uppgivit lån som de ska återbetala som inte finns med er UC?
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Ni som fått beviljat lån av BN och sen avslag, beror det på att ni uppgivit lån som de ska återbetala som inte finns med er UC?

Det kan nog vara så.. jag hade en hel drös dom inte såg på uc som jag ville lösa
 
D

Dr Pepper

Gäst
Poäng: 0
Hur är folks erfarenheter av att utöka sitt lån hos Norwegian?

Jag har för närvarande ett lån på 55000, som togs i april förra året. Jag har varit sen med någon betalning (ligger dock inte efter med någonting för tillfället). Just nu är lånet nere på drygt 54000...

Jag antar att det min förra ansökan baserades på 2015 års inkomst, vilket bör ha legat runt 160 000 (utan underskott), och sen visade jag upp en lönespec där jag hade tjänat 28000 brutto.

Min inkomst för 2017 är 150 000, men jag kan visa upp lönespecar sen i januari där jag tjänar 35-40 000 kronor brutto i månaden,och är redan nu över de 150 000 kr som jag tjänade totalt förra året.
Dock hade jag ett underskott på 42 000...

Min UC-score ligger på 10,8, jag har 5 förfrågningar (varav 3 stycken i mars i år). Inga anmärkningar, men blancolån på 295 000, och ett (maxat) kreditkort hos BN på 30 000 kronor.

Är det någon som törs bedöma mina chanser att få till en höjning?
Det hade varit helt magiskt om jag kunde höjas med 40-50k, men "minimum" jag siktar på är 20 000.

Hur fungerar det när man ansöker om höjning? Ansöker man bara generellt, och de meddelar om hur mycket de eventuellt är villiga att höja lånet med, eller man ansöker om en fix summa som de sedan godkänner eller ger avslag på?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Du kan ansöka höjning direkt under ”min sida”. Upplåning. Du får besked direkt om du blir beviljad höjning. Jag har fått höja mitt lån där efter 6-7 månader varje gång. Började med ett lån på 10.000kr. Är uppe i 230.000kr nu. Med mycket sämre förutsättningar än du.

Dock tycker jag att du ska ansöka hos annan bank med dina förutsättningar. BN är bra för stunden och rädda en slut situation men man amorterar ingenting och. Jag betalar 4000kr/mån till dom. Amorteringen är på 200kr varje mån. Resten är bara ränta. Jag håller på och inväntar bättre UC score så jag kan ta ett annat lån o betala av detta skitlån.
 
D

Dr Pepper

Gäst
Poäng: 0
Du kan ansöka höjning direkt under ”min sida”. Upplåning. Du får besked direkt om du blir beviljad höjning. Jag har fått höja mitt lån där efter 6-7 månader varje gång. Började med ett lån på 10.000kr. Är uppe i 230.000kr nu. Med mycket sämre förutsättningar än du.

Dock tycker jag att du ska ansöka hos annan bank med dina förutsättningar. BN är bra för stunden och rädda en slut situation men man amorterar ingenting och. Jag betalar 4000kr/mån till dom. Amorteringen är på 200kr varje mån. Resten är bara ränta. Jag håller på och inväntar bättre UC score så jag kan ta ett annat lån o betala av detta skitlån.

Håller på att kolla alternativen just nu (lär nog dyka upp ett mer allmänt inlägg under kvällen), men "mina förutsättningar" är att jag har belånat mig med lite mer än dubbelt vad min deklarerade inkomst är, och med ett underskott på nästan 30% av inkomsten... Inte helt hundra på att jag är så hett villebråd på marknaden :)

Tack för svar!
Ska kontakta BN direkt imorgon, då jag tänker att mina lönespecar kanske kan hjälpa till.
Har dock inte erbjudits höjning på kreditkortet någon gång under 14 månader. Har visserligen mer eller mindre maxat det konstant, men jag tänker att om jag inte blir erbjuden höjning där, så kanske chansen att höja sitt lån inte är så stor heller.
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Håller på att kolla alternativen just nu (lär nog dyka upp ett mer allmänt inlägg under kvällen), men "mina förutsättningar" är att jag har belånat mig med lite mer än dubbelt vad min deklarerade inkomst är, och med ett underskott på nästan 30% av inkomsten... Inte helt hundra på att jag är så hett villebråd på marknaden :)

Tack för svar!
Ska kontakta BN direkt imorgon, då jag tänker att mina lönespecar kanske kan hjälpa till.
Har dock inte erbjudits höjning på kreditkortet någon gång under 14 månader. Har visserligen mer eller mindre maxat det konstant, men jag tänker att om jag inte blir erbjuden höjning där, så kanske chansen att höja sitt lån inte är så stor heller.

Jag är säker på att du kommer få en höjning beviljad utav bn, i oktober ansökte jag om en höjning på ett lån hos dom, jag hade en skuld på 95 000:- till bn sökte på höjning på 110 000 till 200 000 alltså. Fick svar direkt på deras hemsida, jag kunde höja mitt lån till 270 000:- då låg min uc på 46% och 14 ff när dom beviljade detta. Jag tog lånet på 270 000:- betalade av alla andra lån. Min uc ligger nu på 4,9% jag siktar på att få ner den litet till innan jag söker nytt lån. Jag har dock en piss ränta på BN 20%, men utan hjälp från dom hade jag inte kunnat reda upp min ekonomi såhär enkelt. Men som sagt, jag skall snart söka ett nytt lån så jag slipper att lägga 4000:- i räntor varje månad, vill ha ett SEB Medlemslån....
 
D

Dr Pepper

Gäst
Poäng: 0
Jag är säker på att du kommer få en höjning beviljad utav bn, i oktober ansökte jag om en höjning på ett lån hos dom, jag hade en skuld på 95 000:- till bn sökte på höjning på 110 000 till 200 000 alltså. Fick svar direkt på deras hemsida, jag kunde höja mitt lån till 270 000:- då låg min uc på 46% och 14 ff när dom beviljade detta. Jag tog lånet på 270 000:- betalade av alla andra lån. Min uc ligger nu på 4,9% jag siktar på att få ner den litet till innan jag söker nytt lån. Jag har dock en piss ränta på BN 20%, men utan hjälp från dom hade jag inte kunnat reda upp min ekonomi såhär enkelt. Men som sagt, jag skall snart söka ett nytt lån så jag slipper att lägga 4000:- i räntor varje månad, vill ha ett SEB Medlemslån....

Jag ansökte om en höjning på 25000 idag, och blev beviljad en höjning på upp till 87000 kronor. "Nöjde" mig med en höjning på 50000 kronor.
Samma ränta som tidigare, 16.7% effektiv.

Tack så mycket för era inputs. Mitt mål är att nu hålla en ren UC ett år framöver, jobba så mycket jag kan och sedan ta bort ränteavdraget nästa deklaration, så borde jag kunna få ett bra samlingslån på stora delar av det jag har kvar.
 
M

Mai

Gäst
Poäng: 0
bn är rena skämtet! Blev beviljad lån och skrev i vad som skulle lösas och signerade med BankID. Dagen efter får jag ett mail att dom avslagit ansökan!!!!! Allt va beviljat och klart!

Hittar heller inget nummer att ringa till idioterna på hemsidan heller.

Du blev beviljad i första steget bara? Eller stod det att det var godkänt och väntade på utbetalning och sen tog de tillbaka?
 
M

Mai

Gäst
Poäng: 0
Någon annan kanske kan ge input? Har ansökt om upplåning, fått beviljat. Signerat, laddat upp lönespec och specat vad som ska betalas. Detta har sedan godkänts, både lönespec och det som ska betalas. Lånet står som "godkänt och ligger för utbetalning". Kan de fortfarande avslå?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp