• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Hur är det BN idag?.Är det lätt att låna där och höja sitt befintliga lån,eller har dom oxå börjat bli hårdare och nekat allt flera?.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Mitt lån hos bn är på 38k har försökt under 1 år och låna mer men de nekar mig varje gång har inga betalanmärkningar 360.000 årsinkomst 2017 20.000 k underskott 9 FF har dom verkligen blivit så tuffa nuförtiden??
Kanske har du sökt för tätt inpå varandra? Hört i denna tråd tror jag att man inte ska söka för tätt... eller va har/hade du för kreditbetyg?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Bankerna har som minimum att det går 90 dagar emellan. Men det verkar inte stämma gällande BN då jag lyckades typ varannan månad 3ggr i rad.
 
F

Frågandes

Gäst
Poäng: 0
hej
Jag har löst mitt lån hos bn nu efter att jag fått ett samlingslån med lösenkrav. Problemet var att de lån jag egentligen ville lösa för att få ner min månadskostnad var lån utanför uc, vad tror ni om att ansöka pånytt om lån hos bn typ två veckor efter man slutbetalat? Någon som fått det beviljat?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Prova säg att du betalade in för mycket :D
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
hej
Jag har löst mitt lån hos bn nu efter att jag fått ett samlingslån med lösenkrav. Problemet var att de lån jag egentligen ville lösa för att få ner min månadskostnad var lån utanför uc, vad tror ni om att ansöka pånytt om lån hos bn typ två veckor efter man slutbetalat? Någon som fått det beviljat?
De som var synliga lös de genom bank sedan säg resten vill du ha på konto för bil eller sådan
Och när de har betalt till konto då kan du lösa själv
 

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag gjorde en samlings-låneansökan via Advisa på 50k för ca en vecka sen, med fokus på att samla en del av skulden som man ser på UC. Ganska omgående fick jag ett bud av BN, vilket jag nappade på efter typ en halvtimme då det bara var två banker som ännu ej gett besked (om jag förstod det hela korrekt).

Kunde däremot se i efterhand att några andra banker hade gett bud på minuc.se, men var i ganska stor nöd och orkar inte med några krångliga administrations-processer för att få utbetalt så kanske var lika bra att jag körde på det här.

Förutom räntan (över 20%) så har jag bara gott att säga om BN, allt gick verkligen supersnabbt. Behövde inte skicka några lönespecar eller kompletterande handlingar, och ingen aning om dom ringde min chef på jobbet.

UC-förutsättningar vid ansökan,
Risk: Ca 23%
Skuld: Ca 300-400k
Inkomst: Fast tjänst, 25k innan skatt (UC:n visade dock årsinkomst för förra året som var betydligt mindre och dessutom högt underskott!)
Förfrågningar: 8 st och senaste taget för ca ett halvår sedan.
Betalningsanmärkningar: Inga.

Beloppet på 50k blev ju beviljat automatiskt och väl inne på BN kunde man utöka / korrigera ända upp till 160.000:-. Det valde jag inte att göra, ville inte dra åt mig så onödig uppmärksamhet när dom skulle kolla igenom det manuellt sen och var så pass glad att jag fick lån överhuvudtaget med tanke på hur UC:n ser ut. När jag loggat in i efterhand så kan man inte utöka / korrigera utan att en UC tas så som jag förstår.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Jag gjorde en samlings-låneansökan via Advisa på 50k för ca en vecka sen, med fokus på att samla en del av skulden som man ser på UC. Ganska omgående fick jag ett bud av BN, vilket jag nappade på efter typ en halvtimme då det bara var två banker som ännu ej gett besked (om jag förstod det hela korrekt).

Kunde däremot se i efterhand att några andra banker hade gett bud på minuc.se, men var i ganska stor nöd och orkar inte med några krångliga administrations-processer för att få utbetalt så kanske var lika bra att jag körde på det här.

Förutom räntan (över 20%) så har jag bara gott att säga om BN, allt gick verkligen supersnabbt. Behövde inte skicka några lönespecar eller kompletterande handlingar, och ingen aning om dom ringde min chef på jobbet.

UC-förutsättningar vid ansökan,
Risk: Ca 23%
Skuld: Ca 300-400k
Inkomst: Fast tjänst, 25k innan skatt (UC:n visade dock årsinkomst för förra året som var betydligt mindre och dessutom högt underskott!)
Förfrågningar: 8 st och senaste taget för ca ett halvår sedan.
Betalningsanmärkningar: Inga.

Beloppet på 50k blev ju beviljat automatiskt och väl inne på BN kunde man utöka / korrigera ända upp till 160.000:-. Det valde jag inte att göra, ville inte dra åt mig så onödig uppmärksamhet när dom skulle kolla igenom det manuellt sen och var så pass glad att jag fick lån överhuvudtaget med tanke på hur UC:n ser ut. När jag loggat in i efterhand så kan man inte utöka / korrigera utan att en UC tas så som jag förstår.

Det du ser på minuc är vilka banker som kollat på din ansökan hos advisa, inte vilka du fått bud på, det är det bara låneförmedlaren som visar, har fler tittat och inte gett något erbjudanden var dom inte så intresserade helt enkelt.
 

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Det du ser på minuc är vilka banker som kollat på din ansökan hos advisa, inte vilka du fått bud på, det är det bara låneförmedlaren som visar, har fler tittat och inte gett något erbjudanden var dom inte så intresserade helt enkelt.

På "Min Upplysning" på minuc.se står alla banker som tittat, ja. Men under Belopp kr är dom flesta angivet med "-", några 50k (mitt ansökningsbelopp) men så står det ett lägre belopp på någon annan. Vad menas med det? Jag tolkade det som att "-" var dom som inte var intresserade och ifall belopp angivits är det ett erbjudande. Vad är det annars menar du? Nu hann jag ju redan anta ett bud innan alla hann lägga ett erbjudande, men bra att veta i vilket fall.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp