• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
På "Min Upplysning" på minuc.se står alla banker som tittat, ja. Men under Belopp kr är dom flesta angivet med "-", några 50k (mitt ansökningsbelopp) men så står det ett lägre belopp på någon annan. Vad menas med det? Jag tolkade det som att "-" var dom som inte var intresserade och ifall belopp angivits är det ett erbjudande. Vad är det annars menar du? Nu hann jag ju redan anta ett bud innan alla hann lägga ett erbjudande, men bra att veta i vilket fall.

Dom har i såfall prövat ett lägre belopp. Det är inte erbjudanden du ser där
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Dom har i såfall prövat ett lägre belopp. Det är inte erbjudanden du ser där

Ok, så är det kanske. Men det innebär i så fall att dom flesta bankerna inte ens prövade fast via Advisa så är ju själva idén att bankerna ska göra det?

Flummigt, fattar ingenting.
 
F

fråga om höja

Gäst
Poäng: 0
Har ngn erfarenhet hur snabbt man kan utöka sitt BN lån?

Jag tog samlingslån 175K i /april och sedan testade jag höja efter 2mån det med 25 k och fick det godkänt.
Nu har jag testat att höja igen i både juli och aug för att betala in det sista på två lån som ej syns (vill höja det med 75k)

Initialt fick jag godkänt på nästan 500K - ångrar att jag inte löste allt direkt men vågdd inte ta för mkt direkt.

Men funderar på om det måste gå en stund innan jag söker igen?

Jag har 330 inkomst förra året men det beror på att jag plugga halvåret så fick inte upp det så mkt.

2018 kommer inkomsten ligga på 450 000k. Har tyvärr många förfrågningar men mer än hälften försvinner innan årskiftet.

//per
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Vänta ut förfrågningarna, annars tror jag inte det kommer gå.

Hur många hade du när du blev erbjuden 500k ?
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Har sökt hos bank norwegian och fick beviljat upp till 210 000 sökte 100 000 och ja signefade avtalet och allt var klart sen dagen efter så står de efter manuell genomgång så fick jag avslag trots att alla uppgifter stämmer så de beviljar alltså alla sen avslår de ansökan ändå när de tittar på upplysningen som är ren ett lån på 30 k bara förfrågningar , Dåligt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Vet du varför du fick avslag?
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Nej egentligen inte ringde upp bank norwegian efter 20 min sökande efter nummer till dom, de sa att de är en helhetssyn över både kreditutveckling förfrågningar, men de godkände ju utifrån upplysningen och styrkade angiven inkomst. Har dessutom har minskat skuld 20 procent avslutat 2 krediter.. Vad ärdåligt liksom bara förfrågningarna. Kan bara säga att bli inte glad när du blir bevilja en för de verkar bevilja alla utan anm och sen kollar de manuellt förfrågningar och nekar. Mycket dåligt hade världens affär på gång och de var de enda som." beviljade" mig men sen ändrar sig när allt stämmde
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Tror fortfarande att bn stramar upp mycket pga många krediter på obestånd..
 
J

JT26

Gäst
Poäng: 0
Vill också höja ett varningens finger för Bank Norwegian och deras vidriga metoder. Sökte häromveckan på advisa och blev beviljad ett samlingslån på 300 000 från denna sketna bank. Jag valde dessa och skrev under skuldebrev samtidigt som jag angav alla lån de skulle lösa åt mig. Varenda krona var lån som syntes på UC. Samma UC som de fick tillgång till vid ansökan hos advisa..
Timmar senare kom ett Mail med avslag. Blev fly förbannad! Motiveringen löd att jag inte betalat av tillräckligt stor grad av mina lån per månad. Jag påpekade att de redan hade tillgång till den informationen innan de gav mig ett låneerbjudande men då spelar de bara dumma o kör med sin standard ”det är bara ett preliminärt erbjudande”...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp