• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Begära pengar tillbaka från spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Fick detta idag från mobilebet.. Gjort alla överföringar med trustly, hur var det det med trustly om man har spelpaus? Och ändå lyckas spela på casino som inte är öppet för svenska spelare?


Thanks for your message.

Please note that Mobilebet is operated by virtue of an MGA licence and therefore follows rules and regulations applicable to this licence. Spelpaus is not integrated on our MGA-licensed brands. If you wish to self-exclude, you can do so from your account or request the help of customer service on chat or email.

If after reading the above information, you wish to escalate a complaint, you can reply to this email stating your full complaint.

Should you have any further questions, please do let us know.

Best regards,
Alexia
Customer Support

trustly är tyvärr som vilken betal tjänst som vanligt. dem har inget med spelpaus att göra så dem kan inte veta att du inte "får" spela.
måste spärra dig på trustly med!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Nekad ersättning av ComeOn gruppen.

”Från och med den första januari 2019 trädde den svenska spellagstiftningen i kraft, vilket innebär att Snabbare, Comeon, Casinostugan samt Hajper verkar under den svenska spellicensen utfärdad av spelinspektionen, och ej under MGA som tidigare.

Detta innebär att varje aktör, av de ovan nämnda, agerar fristående under sin egen licens och ej får dela information med andra aktörer som verkar under andra licenser, även om de ägs och/eller kontrolleras av samma moderbolag.”

Så säger man att man är speltorsk och spel förstör ens liv hos Hajper är man ändå välkommen hos Snabbare. Sköna lirare! Doftar dock bullshit.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Nekad ersättning av ComeOn gruppen.

”Från och med den första januari 2019 trädde den svenska spellagstiftningen i kraft, vilket innebär att Snabbare, Comeon, Casinostugan samt Hajper verkar under den svenska spellicensen utfärdad av spelinspektionen, och ej under MGA som tidigare.

Detta innebär att varje aktör, av de ovan nämnda, agerar fristående under sin egen licens och ej får dela information med andra aktörer som verkar under andra licenser, även om de ägs och/eller kontrolleras av samma moderbolag.”

Så säger man att man är speltorsk och spel förstör ens liv hos Hajper är man ändå välkommen hos Snabbare. Sköna lirare! Doftar dock bullshit.

Anmäl de till Spelinspektionen!
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Hur lång tid tog det för er att få svar?
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Under 2018 så spärrade jag mig på ett antal Casinon pga spelproblem och främst hos Comeon,, Casinostugan sedan gick det ett par månader och jag hittade till Getlucky, Snabbare, Hajper där man kunde logga in med bankid, jag spelade iaf bort ganska mycket pengar på dessa tre senaste och kom på under hösten 2018 att jag lagt en och så kontaktade jag Getlucky, Snabbare, Hajper när jag fick reda på att det var samma ägare som till comeon och kunde då uppvisa att jag skrivit till dem och ville ha spärr osv osv, det slutade med att dom återbetalade till mig för spel på dessa sidor ( cirka 35 000) osv där dom erkänner sina fel (har kvar alla mail) och brister för att jag lyckats göra insättningar i deras koncern efter jag ycdligt uttryckt spelproblem.

och nu kom då januari 2019 och jag spärrade mig för spelpause, nu tyvärr i aug/sept fick jag ett återfall och har satt in cirka 30 000 på två sidor N****sp*ll och S****player som ägs av PlayCherry Limited som i sin tur ägs av Cherry AB (alltså samma som koncern alla varumärken jag var tydlig mot 2018 att jag hade spelproblem och de återbetalde).
Dessa två sidor godkänner insättning med trustly och bankid även om de inte har svensk licens, de har MGA licens, har även skickat foto på mitt körkort till båda sidorna.

Vad tror ni om detta, man kan ju tycka att min mail och persnr borde varit högt spärrad i deras system på koncern nivå pga av att de tom erkänt och dessutom gjort återbetalning för mindre än ett år sedan.
Jag har mailfrån minst 4 olika varumärken där dom ber om ursäkt hösten 2018 samt bekräftar permanet spärr i koncernen.
har säkert 20 mail från deras olika bolag där vi diskuterar detta och de ber om ursäkt. mina spel problem bör vara vida kända hos dem. märkligt att jag inte är flaggad i hela koncernen ?

Det verkar som comeon är huvudsiten? i ett av deras pressmeddelande står det, koppling till dem är ju extremt tydlig.

Har mailat comeon och första svaret var slarvigt och sedan svarade jag med skärmdumpar på våra kommunikation hösten 2018 där dom bad om ursäkt osv, då svarade dom att det är flyttat till en annan avdelning och senior medarbetare.


"Om Comeon

ComeOn är en ledande aktör på den snabbt växande marknaden för spel på nätet via mobil, surfplatta och dator, med välkända varumärken och starka positioner, främst inom casino och sportsbetting. ComeOn’s breda varumärkesportfölj inkluderar varumärken som:

www.blitzino.com/,www.casinostugan.com/,www.cherrycasino.com/,www.comeon.com/,www.eurolotto.com/,www.euroslots.com/,www.folkeautomaten.com/,www.galaksino.com/,www.getlucky.com/,www.hajper.com/,www.mobilautomaten.com/,www.mobilebet.com/,www.nopeampi.com/,www.norgesspill.com/,www.pzbuk.pl/,www.snabbare.com/,www.sunmaker.com/,www.sunnyplayer.com/,www.suomikasino.com/"
 
Senast ändrad:

Niclas

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2019
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Under 2018 så spärrade jag mig på ett antal Casinon pga spelproblem och främst hos Comeon,, Casinostugan sedan gick det ett par månader och jag hittade till Getlucky, Snabbare, Hajper där man kunde logga in med bankid, jag spelade iaf bort ganska mycket pengar på dessa tre senaste och kom på under hösten 2018 att jag lagt en och så kontaktade jag Getlucky, Snabbare, Hajper när jag fick reda på att det var samma ägare som till comeon och kunde då uppvisa att jag skrivit till dem och ville ha spärr osv osv, det slutade med att dom återbetalade till mig för spel på dessa sidor ( cirka 35 000) osv där dom erkänner sina fel (har kvar alla mail) och brister för att jag lyckats göra insättningar i deras koncern efter jag ycdligt uttryckt spelproblem.

och nu kom då januari 2019 och jag spärrade mig för spelpause, nu tyvärr i aug/sept fick jag ett återfall och har satt in cirka 30 000 på två sidor N****sp*ll och S****player som ägs av PlayCherry Limited som i sin tur ägs av Cherry AB (alltså samma som koncern alla varumärken jag var tydlig mot 2018 att jag hade spelproblem och de återbetalde).
Dessa två sidor godkänner insättning med trustly och bankid även om de inte har svensk licens, de har MGA licens, har även skickat foto på mitt körkort till båda sidorna.

Vad tror ni om detta, man kan ju tycka att min mail och persnr borde varit högt spärrad i deras system på koncern nivå pga av att de tom erkänt och dessutom gjort återbetalning för mindre än ett år sedan.
Jag har mailfrån minst 4 olika varumärken där dom ber om ursäkt hösten 2018 samt bekräftar permanet spärr i koncernen.
har säkert 20 mail från deras olika bolag där vi diskuterar detta och de ber om ursäkt. mina spel problem bör vara vida kända hos dem. märkligt att jag inte är flaggad i hela koncernen ?

Det verkar som comeon är huvudsiten? i ett av deras pressmeddelande står det, koppling till dem är ju extremt tydlig.

Har mailat comeon och första svaret var slarvigt och sedan svarade jag med skärmdumpar på våra kommunikation hösten 2018 där dom bad om ursäkt osv, då svarade dom att det är flyttat till en annan avdelning och senior medarbetare.


"Om Comeon

ComeOn är en ledande aktör på den snabbt växande marknaden för spel på nätet via mobil, surfplatta och dator, med välkända varumärken och starka positioner, främst inom casino och sportsbetting. ComeOn’s breda varumärkesportfölj inkluderar varumärken som:

www.blitzino.com/,www.casinostugan.com/,www.cherrycasino.com/,www.comeon.com/,www.eurolotto.com/,www.euroslots.com/,www.folkeautomaten.com/,www.galaksino.com/,www.getlucky.com/,www.hajper.com/,www.mobilautomaten.com/,www.mobilebet.com/,www.nopeampi.com/,www.norgesspill.com/,www.pzbuk.pl/,www.snabbare.com/,www.sunmaker.com/,www.sunnyplayer.com/,www.suomikasino.com/"


Efter januari 2019 blev det mycket svårare att få tillbaka pengar. För att nästan alla bolag sökte licens för varje enskilt bolag och då får man bara till svar att de har olika licenser och inte går under samma.

Vissa är fortfarande under samma det går att se på spelpaus hemsida. Så ta en kik där. Har du tur är några fortfarande på samma licens.

Innan 2019 är det exakt som du säger och många har fått pengar tillbaka men insättningar efter 2019 blir svårt att få igen då många säger bara att de har olika licenser och därav inte sammankopplade längre.

Men lycka till är bra då du har kvar all mejlhistorik och bevis. Så du har kanske en liten chans :)
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Efter januari 2019 blev det mycket svårare att få tillbaka pengar. För att nästan alla bolag sökte licens för varje enskilt bolag och då får man bara till svar att de har olika licenser och inte går under samma.

Vissa är fortfarande under samma det går att se på spelpaus hemsida. Så ta en kik där. Har du tur är några fortfarande på samma licens.

Innan 2019 är det exakt som du säger och många har fått pengar tillbaka men insättningar efter 2019 blir svårt att få igen då många säger bara att de har olika licenser och därav inte sammankopplade längre.

Men lycka till är bra då du har kvar all mejlhistorik och bevis. Så du har kanske en liten chans :)


Tack.

mailen är från hösten 2018 och dom skriver verkligen ordagrant ”permanent spärr i koncernen”. Tänker att jag ska få det handla om spärrarna dom la in 2018 och inte spärren kopplat till spelpause .

Jag mailade iaf dom och både norgespill och comeon tog ärendet vidare till senior medarbetare och annan avdelning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp