Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Besök av kronofogden....

Jag hade alltså rätt, utmätningen i torsdags hade med inledande och göra för idag fick jag besked om att ett inledande ska ske...gissa om jag gråter av glädje idag!!! Hoppet är tillbaka!!
Sedär, dom har skrivit i det i beslutet om inledande alltså? Det har jag aldrig sett förut:) grattis i alla fall Fast du borde fått det igår? Post kommer sällan på en lördag:)

Med lite tur hävs utmätningen av bilen då.

Jag hade alltså rätt, utmätningen i torsdags hade med inledande och göra för idag fick jag besked om att ett inledande ska ske...gissa om jag gråter av glädje idag!!! Hoppet är tillbaka!!
Stort Grattis till dig/er nu är det på god väg och du vågar se framåt igen. Det har väl tagit 6 månader att komma hit hoppas att det går snabbare, nästa steg i processen och att bilen är tillbaka snart. Njut av den här känslan nu det är du väl värd.

Stort Grattis till dig/er nu är det på god väg och du vågar se framåt igen. Det har väl tagit 6 månader att komma hit hoppas att det går snabbare, nästa steg i processen och att bilen är tillbaka snart. Njut av den här känslan nu det är du väl värd.
TACK!! Denna känslan går inte att beskriva och ja det var vi faktiskt värda efter allt slit. Ja 6 månader har det tagit hit & vi fick också veta att man troligen kommer ta ett nollbeslut på oss båda :)

TACK!! Denna känslan går inte att beskriva och ja det var vi faktiskt värda efter allt slit. Ja 6 månader har det tagit hit & vi fick också veta att man troligen kommer ta ett nollbeslut på oss båda :)

Så pass risig inkomst alltså? inte helt sällsynt.. Se dock till att efter beslut om skuldsanering löpande meddela / begära omprövning om nån av er får rejäl löneförhöjning..

Så pass risig inkomst alltså? inte helt sällsynt.. Se dock till att efter beslut om skuldsanering löpande meddela / begära omprövning om nån av er får rejäl löneförhöjning..[/QUOT
? Ge information, uppmuntra och sen klappa till! Känns de bra? Lasseman, vilken roll har du här på forumet? Jag undrar varför du ägnar så mycket tid här? Du utger dig för att inte var skuldsatt, och jag skiter i vilket.. Men jag har läst dina inlägg och ena stunden ger du info, tröst och stöd och i andra stunden så går du på med lagar och regler och en massa text som skapar oro hos flertalet.. Vi kan googla oxå.. vilken roll anser du att du har här? Nån slags papparoll? Att alla här ser upp till dig? Vilket inte är fallet kan jag upplysa om! Sen spekulerar jag inte i något .. Men har inte fattat vilken roll du spelar på detta forum!

Senast ändrad:
Det finns människor till allt, i ett annat forum frågade någon om jag inte hade blivit lurad eftersom det inte kunde vara möjligt att bli uppringd av en handläggare på en lördag. Efter dessa sex månader har jag lärt mig att det inte finns några tydliga svar på vad som kommer att hända eller när. Inga svar jag fått här har stämt med verkligheten. Oavsett om man säger sig jobba med/se alla handlingar gällande skuldsaneringar, så vet man ju därmed inte om alla omständigheter runt omkring människorna bakom dessa papper. Så ni som kämpar, lyssna inte på allt...gå på er egen magkänsla. Att det sen är otroligt skönt att få stöd när man känner sig nere är en sak men som sagt sug inte åt er allt som sägs och skrivs, för ingen annan kan tala om vad som kommer att hända i just ditt fall :)

Det finns människor till allt, i ett annat forum frågade någon om jag inte hade blivit lurad eftersom det inte kunde vara möjligt att bli uppringd av en handläggare på en lördag. Efter dessa sex månader har jag lärt mig att det inte finns några tydliga svar på vad som kommer att hända eller när. Inga svar jag fått här har stämt med verkligheten. Oavsett om man säger sig jobba med/se alla handlingar gällande skuldsaneringar, så vet man ju därmed inte om alla omständigheter runt omkring människorna bakom dessa papper. Så ni som kämpar, lyssna inte på allt...gå på er egen magkänsla. Att det sen är otroligt skönt att få stöd när man känner sig nere är en sak men som sagt sug inte åt er allt som sägs och skrivs, för ingen annan kan tala om vad som kommer att hända i just ditt fall :)

En bra insikt! Alla fall är unika, precis som att det nästan finns lika många anledningar till att bli överskuldsatt som det finns överskuldsatta. Lyssna gärna till andras erfarenheter, stöd och råd, men i slutändan behöver man själv fatta egna beslut och vara medveten om att det finns massa olika aspekter som skiljer sig från andras upplevelser och som sedan påverkar utfallet. Det blir ju mer påtagligt i "tror ni jag får låna"-trådarna, men är minst lika sant även i andra.

? Ge information, uppmuntra och sen klappa till! Känns de bra? Lasseman, vilken roll har du här på forumet? Jag undrar varför du ägnar så mycket tid här? Du utger dig för att inte var skuldsatt, och jag skiter i vilket.. Men jag har läst dina inlägg och ena stunden ger du info, tröst och stöd och i andra stunden så går du på med lagar och regler och en massa text som skapar oro hos flertalet.. Vi kan googla oxå.. vilken roll anser du att du har här? Nån slags papparoll? Att alla här ser upp till dig? Vilket inte är fallet kan jag upplysa om! Sen spekulerar jag inte i något .. Men har inte fattat vilken roll du spelar på detta forum!

Det gör mig inget att du inte fattat det.

Jag har i nästan hela mitt liv varit skuldsatt förutom ett antal år. Jag har aldrig tidigare fått hembesök av kronofogden, men idag ringde dom på dörren & ville prata igenom vår skuldsituation & gick igenom vårt hem. Jag lämnade in ansökan om skuldsanering i mars & väntar på svar när som helst. Han sa att de inte fått besked om att nåt inledande var på gång.
Meeeen jag kan ändå inte låta bli att undra varför dom kommer just nu, ljuger han & ska försöka få in så mycket det bara går nu innan eller är jag bara paranoid? Har någon annan här som lämnat in ansökan om skuldsanering fått besök innan?

Och hur går det till nu, dom sa inget om sakerna vi har här hemma utan bara gick efter...kommer dom nu bara att dyka upp, som på detta besöket, för att hämta det dom ansåg vara nåt av värde, vi har inte mycket men någon dator & tv finns ju & kanske lite möbler....vill bara gråta just nu & ge upp :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp