• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Black Friday

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag hade egentligen inte tänkt köpa något, men jag har nu gjort av med 30000kr idag.
400kr kvar på kreditkortet där jag har 40000 i kredit, jag ansökte under natten om att höja till 50000, men det har ännu inte gått igenom, detta kort har jag haft sedan 2010 eller ännu tidigare, och nuvarande kreditgräns sedan 2012 och aldrig misskött mig, har handlat för över 200000kr med med detta kort i år så jag förstår inte varför det inte skulle godkännas, lite orolig blir jag ändå, behöver ju tanka bilen snart också...

nu ligger jag extra mycket minus på kortet för att jag råkade ut för ett bedrägeri där jag köpte varor för 23790kr men fick levererat plastiga kopior som bara är värda någon hundring, trodde att jag gjorde en bra affär, hade redan köpare på 2 av 3 produkter så jag skulle gå plus några tusen på det hela. företaget har återbetalat cirka 7000 än så länge men vägrar betala tillbaka resten före dom fått tillbaka skiten (DHL tar några dagar på sig att skicka tillbaka)
jag har hotat med polisanmälan men dom tycker inte att dom har gjort något fel trots att dom har skickat skräp som kanske är värt 2% mot vad original är :/

jag måste köpa flygbiljetter åt hela familjen till vinterns Thailandssemester och jag kommer om någon vecka få räkningar på över 50000kr relaterade till huset som har behövts fixas lite.

hur ska detta gå? jag behövde skriva av mig lite
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vad har du köpt för 30.000kr idag som varit mer värt än att betala räkningarna och familjesemester?
18000kr relaterat till hembryggning (ett bryggverk bland annat)
kontorsstol för strax över 2000kr
sen en massa verktyg bland annat från Jula för 10000kr
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
jag hade egentligen inte tänkt köpa något, men jag har nu gjort av med 30000kr idag.
400kr kvar på kreditkortet där jag har 40000 i kredit, jag ansökte under natten om att höja till 50000, men det har ännu inte gått igenom, detta kort har jag haft sedan 2010 eller ännu tidigare, och nuvarande kreditgräns sedan 2012 och aldrig misskött mig, har handlat för över 200000kr med med detta kort i år så jag förstår inte varför det inte skulle godkännas, lite orolig blir jag ändå, behöver ju tanka bilen snart också...

nu ligger jag extra mycket minus på kortet för att jag råkade ut för ett bedrägeri där jag köpte varor för 23790kr men fick levererat plastiga kopior som bara är värda någon hundring, trodde att jag gjorde en bra affär, hade redan köpare på 2 av 3 produkter så jag skulle gå plus några tusen på det hela. företaget har återbetalat cirka 7000 än så länge men vägrar betala tillbaka resten före dom fått tillbaka skiten (DHL tar några dagar på sig att skicka tillbaka)
jag har hotat med polisanmälan men dom tycker inte att dom har gjort något fel trots att dom har skickat skräp som kanske är värt 2% mot vad original är :/

jag måste köpa flygbiljetter åt hela familjen till vinterns Thailandssemester och jag kommer om någon vecka få räkningar på över 50000kr relaterade till huset som har behövts fixas lite.

hur ska detta gå? jag behövde skriva av mig lite

Måste hela familjen åka till Thailand när ekonomin ser ut som den gör? Måste du ha dessa bryggsaker för 18.000kr?

Känns som det gjorts en hel del felprioriteringar här :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Måste hela familjen åka till Thailand när ekonomin ser ut som den gör? Måste du ha dessa bryggsaker för 18.000kr?

Känns som det gjorts en hel del felprioriteringar här :)
fråga 1: ja
fråga 2: nej, men nu var det rätt läge, har länge velat köpa och nu var det 20% rabatt :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
fråga 1: ja
fråga 2: nej, men nu var det rätt läge, har länge velat köpa och nu var det 20% rabatt :)
Jag förstår din ironi men tyvärr så ser jag inte det roliga i det.
Att peta i ögonen på de som redan ligger är fult och oempatiskt.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag förstår din ironi men tyvärr så ser jag inte det roliga i det.
Att peta i ögonen på de som redan ligger är fult och oempatiskt.
jag förstår inte ditt inlägg, var det riktat till mig? och var du seriös eller ironisk?

vill inte outa mig för mycket, men kan försöka förklara lite djupare.

fråga 1: min fru är inte från Sverige, hon har inte varit hemma på 3 år, det är hööög tid att åka.
visst skulle jag kunna skicka bara frugan och vara hemma och uggla själv, men hur kul är det? jag har 8 veckors innestående semester, någon gång ska jag väl få utnyttja dom, jag kommer dessutom få högre lön när jag har semestern än om jag hade jobbat, visst hade jag låtit semestern brinna inne då hade jag fått en större klumpsumma i maj. men jag har tidigare varit precis på gränsen till att gå in i väggen, kanske till och med gjorde det för några år sedan då jag mådde riktigt skit.
fråga 2: ja det är helt idiotiskt att köpa brygggrejerna, det blir dessutom totalt 30000 på det om jag räknar in tidigare inköp i höstas. menvafan nu var det som jag ville göra och det är bara pengar, i värsta fall så får jag plocka ut pengar från Santander, men det löser sig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
jag förstår inte ditt inlägg, var det riktat till mig? och var du seriös eller ironisk?

vill inte outa mig för mycket, men kan försöka förklara lite djupare.

fråga 1: min fru är inte från Sverige, hon har inte varit hemma på 3 år, det är hööög tid att åka.
visst skulle jag kunna skicka bara frugan och vara hemma och uggla själv, men hur kul är det? jag har 8 veckors innestående semester, någon gång ska jag väl få utnyttja dom, jag kommer dessutom få högre lön när jag har semestern än om jag hade jobbat, visst hade jag låtit semestern brinna inne då hade jag fått en större klumpsumma i maj. men jag har tidigare varit precis på gränsen till att gå in i väggen, kanske till och med gjorde det för några år sedan då jag mådde riktigt skit.
fråga 2: ja det är helt idiotiskt att köpa brygggrejerna, det blir dessutom totalt 30000 på det om jag räknar in tidigare inköp i höstas. menvafan nu var det som jag ville göra och det är bara pengar, i värsta fall så får jag plocka ut pengar från Santander, men det löser sig.
Det var till dig och jag tolkade ditt inlägg som ett skämt och en pik till oss skuldsatta.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ta ut semestern i pengar istället.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Ta ut semestern i pengar istället.
Det hade varit det bästa men inte alla arbetsplatser tillåter det, hörde en diskussion om det för ett tag sedan men minns nu inte var personen i fråga jobbade, om det var inom vården eller ngn annanstans men där fick man inte ta ut semestern i pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp