• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Black Friday

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
du kanske ska låta din fru ta hand om pengarna under en viss tid så du bara får veckopeng. tänk så mkt pengar ni skulle kunna ha över om du inte köpte upp dem. Men det kan vara en god idé att du går och pratar med ngn om ditt köpberoende så du kan bli kvitt det.
Håller med Myra. Vet inte utifrån det du skriver om du är medveten om problematiken/beroendet och ditt risktagande kopplat till detta..du är i gott sällskap i alla fall. Har själv haft ett 12 årigt spelmissbruk som jag nu hållit mig borta från nu i 1 år och 4 månader. Men sättet som du beskriver ditt läge på skulle jag själv ha kunnat göra innan jag tog tag i missbruket. Exempelvis är risken att betala runt 23 000:- för att göra en vinst på några tusen väldigt riskfyllt i mina numera spelfria ögon. Vare sig företaget har lurat dig eller inte är det inte något som i din ekonomiska situation normalt gör utan är klockrent missbruksbeteende. Menar inte att klanka ner på dig om det låter som det. Har ju själv varit lika riskbenägen. Vill mer belysa att din beskrivna syn på risk och prioriteringar är något du nog bör söka hjälp för för att kunna se mer nyktert på ekonomiska besluten du tar och inte sätta dig själv i ännu jobbigare situationer. Hoppas att det löser sig för dig! Mvh/Laika
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag har nu ~slutat att göra av med pengar, jag får en mycket värre klump i magen än tidigare när det gäller att köpa saker, till och med i matbutiker så vill jag inte köpa något, köper ingen mat ute, aldrig någon fika, undviker till och med att köpa energidryck för 5kr.
jag snodde 10000kr från frugans konto föra månaden, jag har inte sagt att jag har gjort det, gick till att betala kreditkortsfaktura.
på något vis så blev räntan endast 4:85kr för hela förra månaden, kreditkortsskuld vid månadsskiftet var 85.000kr
jag har även hittat ett nytt sätt att kunna plocka ut pengar räntefritt, för bra för att vara sant men det fungerar :eek:
sökte för någon timme sedan ett nytt blanco lån via Lendo på 150.000kr, jag hade verkligen inte tänkt göra detta nu då förutsättningarna för mig är ovanligt dåliga med så högt utnyttjad kredit (hade 1,0 i risk vid senaste uppdateringen och den skulle nog gå upp lite till då jag har mer utnyttjad kredit nu än när beräkningen gav 1,0)
pengarna går dock till investeringar istället för att betala att betala av kreditkorten, 20000+130000kr
jag har sålt mycket på Blocket och Tradera senaste månaden så det kommer in en del pengar, och mycket övertid på jobbet har det blivit.
Thailandssemestern är om bara två veckor nu, och reskassan hamnar på kreditkorten

jag höll på att glömma, har fått 5,67% av Ikano och 5,7% av Santander på 10 år, kommer ta Santander om det inte kommer något bättre erbjudande imorgon
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Kära vän du har nog tagit för mkt vatten över huvudet.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Lycka till, hoppas inte din fru blir allt för tokig när hon upptäcker att du stulit 10k från hennes konto. Hoppas ni får en njutbar resa.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kära vän du har nog tagit för mkt vatten över huvudet.
mjo, lite riskabelt i alla fall
Lycka till, hoppas inte din fru blir allt för tokig när hon upptäcker att du stulit 10k från hennes konto. Hoppas ni får en njutbar resa.
tack, jag vågar nog inte berätta att jag har tagit det nya blanco lånet heller.
men det är jag som jobbar och ska stå för allt nu. pengarna som jag tog var av frugans studielån, pengar som hon ville ha till resan...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
jag har nu ~slutat att göra av med pengar, jag får en mycket värre klump i magen än tidigare när det gäller att köpa saker, till och med i matbutiker så vill jag inte köpa något, köper ingen mat ute, aldrig någon fika, undviker till och med att köpa energidryck för 5kr.
jag snodde 10000kr från frugans konto föra månaden, jag har inte sagt att jag har gjort det, gick till att betala kreditkortsfaktura.
på något vis så blev räntan endast 4:85kr för hela förra månaden, kreditkortsskuld vid månadsskiftet var 85.000kr
jag har även hittat ett nytt sätt att kunna plocka ut pengar räntefritt, för bra för att vara sant men det fungerar :eek:
sökte för någon timme sedan ett nytt blanco lån via Lendo på 150.000kr, jag hade verkligen inte tänkt göra detta nu då förutsättningarna för mig är ovanligt dåliga med så högt utnyttjad kredit (hade 1,0 i risk vid senaste uppdateringen och den skulle nog gå upp lite till då jag har mer utnyttjad kredit nu än när beräkningen gav 1,0)
pengarna går dock till investeringar istället för att betala att betala av kreditkorten, 20000+130000kr
jag har sålt mycket på Blocket och Tradera senaste månaden så det kommer in en del pengar, och mycket övertid på jobbet har det blivit.
Thailandssemestern är om bara två veckor nu, och reskassan hamnar på kreditkorten

jag höll på att glömma, har fått 5,67% av Ikano och 5,7% av Santander på 10 år, kommer ta Santander om det inte kommer något bättre erbjudande imorgon
Vet inte men du skriver i ett inlägg om att du slutat göra av med pengar och sen om att du tagit pengar från frun, Thailandsresa mm.
Får inte ihop det riktigt.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
mjo, lite riskabelt i alla fall

tack, jag vågar nog inte berätta att jag har tagit det nya blanco lånet heller.
men det är jag som jobbar och ska stå för allt nu. pengarna som jag tog var av frugans studielån, pengar som hon ville ha till resan...
Sorgligt... tycker synd om din fru, oavsett vad det är för pengar så är det ju ändå hennes pengar, det du har gjort är inte okej och det är stöld! Oavsett om det ör du som betalar allt i hushållet och betalar för resan, något som du har gått med på och inget hon tvingar dig till och Inget som automatiskt ger dig rätten till att stjäla ....du borde egentligen skämmas. Sättet du skriver ut det på så verkar det nästan som att du är lite stolt... antingen lever du i din egen fantasi värld eller så driver du med oss?! Det verkar nästan som om du medvetet provocerar och bara väntar på en reaktion. Helt ärligt vad sysslar du med ? Och helt ärligt den där resan till Thailand kommer bli allt annat än njutbar ...
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vet inte men du skriver i ett inlägg om att du slutat göra av med pengar och sen om att du tagit pengar från frun, Thailandsresa mm.
Får inte ihop det riktigt.
det är ju så med kreditkort att man får fakturor i efterhand. pengarna som jag tog gick väl egentligen till att betala fakturan på flygbiljetterna.
jag gjorde av med 17000 på mitt vanliga konsumtionskreditkort förra månaden, då är det mycket bensin (långt till jobbet) en del mat och även en stor del av en vara som jag har köpt många av och säljer vidare för ~dubbla priset på Tradera.
jag hoppas dock kunna betala denna faktura med andra kort, risken är dock att dom har spärrat detta nu
Sorgligt... tycker synd om din fru, oavsett vad det är för pengar så är det ju ändå hennes pengar, det du har gjort är inte okej och det är stöld! Oavsett om det är du som betalar allt i hushållet och betalar för resan, något som du har gått med på och inget hon tvingar dig till och Inget som automatiskt ger dig rätten till att stjäla ....du borde egentligen skämmas. Sättet du skriver ut det på så verkar det nästan som att du är lite stolt... antingen lever du i din egen fantasi värld eller så driver du med oss?! Det verkar nästan som om du medvetet provocerar och bara väntar på en reaktion. Helt ärligt vad sysslar du med ? Och helt ärligt den där resan till Thailand kommer bli allt annat än njutbar ...
ja sorgligt kan jag hålla med om. jag berättar vanligtvis allt för min fru. och skäms gör jag nog allt redan.
kanske kommer det fram nästa gång jag blir full, tidigare under hösten hade jag gjort två dyra inköp på 8000 och 9000kr som jag inte vågade berätta om, framförallt inte vad den ena kostade. men det fick jag allt höra dagen efter en rejäl fylla att jag hade berättat allt exakt vad det hade kostat....
jag provocerar inte medvetet, vill bara skriva av mig. jag tänker på pengar varje dag, stressande och mindre roligt.
någon föreslog tidigare att jag skulle ta ett blancolån, nu gjorde jag det också bara att det inte riktigt går till kortskulderna.
eller egentligen så var ena investeringen på 20000kr redan bestämd, och nu med blancolånet på 150k så kommer jag att ha 20000kr mindre att oroa mig över vid månadens slut.
tänkte plocka ut reskassan på kreditkortet, gör jag det nu då har jag till sista februari att lösa den huvudvärken. och jag ska försöka mjölka en annan möjlighet på pengar och då är det sista mars som är nästa datum att tänka på
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
det är ju så med kreditkort att man får fakturor i efterhand. pengarna som jag tog gick väl egentligen till att betala fakturan på flygbiljetterna.
jag gjorde av med 17000 på mitt vanliga konsumtionskreditkort förra månaden, då är det mycket bensin (långt till jobbet) en del mat och även en stor del av en vara som jag har köpt många av och säljer vidare för ~dubbla priset på Tradera.
jag hoppas dock kunna betala denna faktura med andra kort, risken är dock att dom har spärrat detta nu

ja sorgligt kan jag hålla med om. jag berättar vanligtvis allt för min fru. och skäms gör jag nog allt redan.
kanske kommer det fram nästa gång jag blir full, tidigare under hösten hade jag gjort två dyra inköp på 8000 och 9000kr som jag inte vågade berätta om, framförallt inte vad den ena kostade. men det fick jag allt höra dagen efter en rejäl fylla att jag hade berättat allt exakt vad det hade kostat....
jag provocerar inte medvetet, vill bara skriva av mig. jag tänker på pengar varje dag, stressande och mindre roligt.
någon föreslog tidigare att jag skulle ta ett blancolån, nu gjorde jag det också bara att det inte riktigt går till kortskulderna.
eller egentligen så var ena investeringen på 20000kr redan bestämd, och nu med blancolånet på 150k så kommer jag att ha 20000kr mindre att oroa mig över vid månadens slut.
tänkte plocka ut reskassan på kreditkortet, gör jag det nu då har jag till sista februari att lösa den huvudvärken. och jag ska försöka mjölka en annan möjlighet på pengar och då är det sista mars som är nästa datum att tänka på

All den energi du lägger på att skaffa fram lånade pengar borde du lägga på att fixa så att du blir skuldfri. .... lovar att din huvudvärk kommer att försvinna plus att era framtida resor kommer bli roliga och njutbara när de kan betalas av egna pengar och inte av några hittepå pengar. Lös in dina skulder och sluta låtsas vara någon du inte är så slipper du supa dig full för att vara ärlig!
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Det är ganska roligt att läsa dina inlägg för visst driver du med oss. Du får dig nog många goda skratt när du skriver dina inlägg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp