• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Black Friday

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
men det är självvalt. ett av mina nyårslöften var faktiskt att låna mer pengar.
det känns riktigt bra att se avkastningen från investeringarna.
men så som jag gör nu är pengarna låsta och jag har svårt att påverka när man får ut pengar. 20000kr är även hotade av en konkurs

Fint nyårslöfte men får jag fråga varför ?

Varför vill man låna pengar ...men antar att det ingår i din plan med att mjölka systemet till max ....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Fint nyårslöfte men får jag fråga varför ?

Varför vill man låna pengar ...men antar att det ingår i din plan med att mjölka systemet till max ....
för att fortsätta tjäna mer pengar, ett av dom andra löftena var att slösa mindre, spara mer, investera mer.
det blir dessutom ränta på ränta om jag inte gör av med pengarna.
och nej det har inte med att mjölka systemet, hävstång kallas det. man kan tjäna mer pengar med pengar som man inte har, men om det går åt helvete då går det åt helvete rejält... visst har jag kört en del högrisk under förra året, och visst hade jag två som gick upp med 750% ungefär,men jag skulle inte låna till sådant, kör säkrare kort på dom lånade pengarna, och nu hade jag en möjlighet som jag inte ville missa så jag slänger in 130k på den.

jag skrev innan att det inte är synd om mig och det är det verkligen inte, är väl god för åtminstone en miljon om alla investeringar skulle säljas och alla lån lösas. men det mesta förvaltas av farsan, kanske lite pinsamt när jag är över 30. Men jag vill bygga upp ett "eget" kapital också.

mjölka systemet låter så negativt, som att jag fuskar, kanske gör jag även det, men alla kort och krediter har olika fördelar, jag utnyttjar bara det som dom erbjuder, samt att jag har hittat en lucka i systemet som egentligen inte ska vara öppen
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Märkligt att sno 10.000 av sin fru då om man är god för över en miljon?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Kan i och för sig vara värt 670:- kronor att bevara sin heder. Inte för att jag är moralens högväktare men lite för billig peng för att sno av sin fruga.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
visst har jag kört en del högrisk under förra året, och visst hade jag två som gick upp med 750% ungefär,men jag skulle inte låna till sådant, kör säkrare kort på dom lånade pengarna

Jag tror inte att du har tänkt klart på det där. Vilka pengar du lägger på investering A och vilka pengar du lägger på investering B påverkar ju inte hur stor skuldsättning du har om en av investeringarna går åt skogen.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
nej, det är inte aktier det gäller heller, säkerheter finns så pengarna lär ändå inte vara förlorade.
Jag tror inte att du har tänkt klart på det där. Vilka pengar du lägger på investering A och vilka pengar du lägger på investering B påverkar ju inte hur stor skuldsättning du har om en av investeringarna går åt skogen.
jag förstår hur du tänker, men jag håller isär detta. pengar som kommer från lånen har ju oavkortat gått till vissa investeringar och det påverkar då inte dom andra pengarna/investeringarna. jag investerar inte mer än vad jag har råd att förlora.

jag fick erbjudande från Sevenday på 5,06% och Villabanken 5,07% jag tog villabanken
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Är det forex trading det gäller så har jag lite erfarenhet av detta. Håll dig borta, är mitt råd. Ja, det kan gå bra men man dansar på en skör tråd. Är kul att så länge det går bra och man ser hur pengarna växer tills det störtdyker så man förlorar det man hade samt de som kom in på tradingen. Man blir och jag ser att det här ligger lite i samma hand som spelberoende, man har förlorat och är skitsur så man vill ju ha tillbaka det man hade samt iallafall en del av "vinsten". Man lånar mer för att kunna få till det, tror man. Tack och lov har jag lämnat denna värld inget som frestar längre.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Vad är Forex Trading? Kan du utveckla?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp