• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Black Friday

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
jag förstår som sagt hur du tänker men det är inte relevant just denna gång eftersom blancolånen går rakt in i just en viss investering, och just detta verkar inte du förstå?

Det är inte så det fungerar. Om din pappa nu har jobbat med detta i nästan 30 år så kanske han kan förklara för dig. Jag känner att jag har roligare saker att pyssla med. Lycka till.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Det är inte så det fungerar. Om din pappa nu har jobbat med detta i nästan 30 år så kanske han kan förklara för dig. Jag känner att jag har roligare saker att pyssla med. Lycka till.
haha, ja, han skulle nog säga som du.
hans logik är att om jag får ut 30000kr efter skatt och farsan ger mig 100kr och jag köper en öl på bolaget då har han finansierat att jag har köpt öl på bolaget. visst finns det en droppe av sanning men det är ju inte så att den där ölen hängde på hundralappen när det finns gott om pengar över.

men här är det än mindre så, om nu nya investeringar på 150k sker med lån på 150k då kan du ju inte påstå att det nya blancolånet bekostar tidigare exempelvis högrisk investeringar.

om du nu har roligare saker att göra varför kommenterar du med samma smörja om och om igen?
jag har själv mer givande saker jag skulle kunna göra, men jag för trösta mig med att jag skriver detta på arbetstid så jag för betalt för det i alla fall :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Går dessa investeringar bra då A27?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Går dessa investeringar bra då A27?
som jag skrev, mina aktier fick upp 100% förra året.
och dom som jag har nu kommer troligtvis allihop gå upp fint i år, jag ligger tungt i ett bolag som ligger på 12kr riktkursen är 20kr, det ser väldigt ljust ut inför 2019 och det här talats om 30-35kr 2020.

det som jag investerar i nu är företagslån med säkerheter. på ena plattformen förlorade ingen i hela Sverige några pengar förra året, då var det en konkurs där pengarna skulle ha utbetalats i maj men investerarna får sina pengar nu i januari efter att företagets tillgångar har sålts för 36 miljoner, investerarna har då fått ränta + dröjsmålsränta (17,5% sedan maj)
visst kan marknaden krascha, men då företagen inte får låna mer än 70% av förväntad vinst så krävs en rejäl krasch innan man börjar förlora pengar och då ändå bara en mindre del (om företagsledningen inte gör bedrägeri och blåser alla) men jag differentierar mig rejält på detta så risken är enligt min och andra analyser minimal.

det verkar som att en bank har ledsnat på mig att jag har utnyttjat dom så jag verkar vara spärrad så jag måste betala mer denna månad (minst 85000) samt att jag behöver ha mer buffert, så jag ska nog inte investera allt av dom 150k från det nya blancolånet
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Fattar inte riktigt. Om du nu har gjort bra vinst på investeringarna, varför betalar du inte tillbaka lånen med en del och sedan fortsätter investera med vinsten + vad nu lånen kostar dig i månaden + extra från lönen.

Har du brottom ? Eftersom det känns som att du inte har tålamod för att överleva en längre tid som investerare men jag kan ha fel :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Fattar inte riktigt. Om du nu har gjort bra vinst på investeringarna, varför betalar du inte tillbaka lånen med en del och sedan fortsätter investera med vinsten + vad nu lånen kostar dig i månaden + extra från lönen.

Har du brottom ? Eftersom det känns som att du inte har tålamod för att överleva en längre tid som investerare men jag kan ha fel :)
för att jag tjänar mer på detta vis. jag har ju tagit lånen just för att investera.
bråttom har jag kanske ja :) börjar känna mig gammal så jag försöker skynda på det hela lite
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp