• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blancolån hur göra, tips

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Avslag från alla skulle jag säga är liten risk. MIN erfarenhet är att santander oftast beviljar. Jag har använt lendo några gånger och betalat av osv, och Santander har varit med bland de som beviljar varenda gång. Wasakredit har avslagit varje gång. Bäst erbjudande har sevenday gett, men dom avslår rätt ofta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
när man får svaren hur går det till? Får man de till mail eller post?
Man får meddelande via sms och mail att det finns nytt erbjudande. Där är det med nån länk man kan klicka på för att se de erbjudanden man fått.
Det går att logga in själv och kolla emellanåt också, smsen kan komma ett bra tag senare
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
har blivit erbjuden lån via Lendo. Kan man fira eller kan det komma någon kalldusch?

Det har aldrig varit några problem för mig. Vänta till "anbudstiden" är slut och se om du får fler erbjudanden.
Jag har varit med en gång om att man bett mig styrka min inkomst, men så länge man angett korrekta uppgifter är ju inte det en så tungt börda att bära
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
har blivit erbjuden lån via Lendo. Kan man fira eller kan det komma någon kalldusch?
Som Lasseman skriver har fått skicka in en lönespec en gång, men aldrig varit med om att man inte fått lånet. Så det är bara att smälla ut champangekorken :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Vilken eller vilka har erbjudit, fick du de belopp du önskat och vad blev räntan?
 
D

Desperat

Gäst
Poäng: 0
Ny fråga = samma användare som jag blev fel på mobilen:

Blivit erbjuden av 6 stycken och fått avslag från 4. Stor variation mellan erbjudanden. Men vi fick i alla fall mycket bättre ränta än vad man kunde tänka sig.

Santander 7,18%
Forex 7,18%
Collector 6,47%
Konsumentkredit 5,48%
SevenDays 4,21%
IkanoBank 4,02%

Avslag från Swedbank, Wasa, Marginalen och MedMera
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp