• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blancolån hur göra, tips

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Riktigt bra erbjudanden. Grattis :)
 
D

Desperat (fast inte nu)

Gäst
Poäng: 0
Så där. Sagan har nått lyckligt slut. Ansökte på Lendo i tisdags, fick 6 bra anbud valde till slut Sevendays, skuldebreven på posten i torsdags, kontakt med dem kring lösen av lån på 60000. Kanon kundtjänst, behjälplig och förstående. Idag måndag satt pengarna på kontot, skulderna lösta och renoveringen fixad. :)
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Hej

Har nu äntligen skaffat en inlogg och slipper skriva som icke-oregistrerad

Har en fråga kring strategi kring ett av mina lån. Har ett par år kvar av mitt lån på Marginalen. Har en ränta på 7,76% och ett skuldbelopp på 73000, betalar 2229 i månaden. Var inte nöjd med hur Marginalen var när jag skulle låna i december. Fick tillslut lån av sevenday och är galet nöjd med deras bemötande, snabbhet och ränta. Skulle betydligt hellre välja att låta Sevenday få ta räntan från mig än Marginalen. Är inte prio att sänka månadskostnaden utan prio är att kanske korta ner återbetalningstiden och framförallt bli av med Marginalen som långivare.

Hur gör man detta på bästa sätt? Kontakta Sevenday och presentera idéen?
 
Senast redigerad av en moderator:

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hej

Har nu äntligen skaffat en inlogg och slipper skriva som icke-oregistrerad

Har en fråga kring strategi kring ett av mina lån. Har ett par år kvar av mitt lån på Marginalen. Har en ränta på 7,76% och ett skuldbelopp på 73000, betalar 2229 i månaden. Var inte nöjd med hur Marginalen var när jag skulle låna i december. Fick tillslut lån av sevenday och är galet nöjd med deras bemötande, snabbhet och ränta. Skulle betydligt hellre välja att låta Sevenday få ta räntan från mig än Marginalen. Är inte prio att sänka månadskostnaden utan prio är att kanske korta ner återbetalningstiden och framförallt bli av med Marginalen som långivare.

Hur gör man detta på bästa sätt? Kontakta Sevenday och presentera idéen?

Hur ser det ut i övrigt, har du ett lån hos Marginalen och ett hos Sevenday idag, inget annat? Beroende på förutsättningarna kan det kanske vara en idé att samla båda hos en tredje aktör.
 
E

erkan

Gäst
Poäng: 0
Dum fråga men var får man koll på uc-score o underskott o så? När jag får uc så fårmjag antal krediter. Överskott av kapital o så bara
 
E

erkan

Gäst
Poäng: 0
Ironiskt på nåt sätt att man måste betala för nånting för att hålla kolla på om man får pengar :)
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Situtationen ser väl så där ut. Vi hade innan krisen hög belåning men låg UC-risk (har tyvärr inte senaste UC). Om vi resonerar nu så tänkte vi oss att lösa ca 71000 hos Marginalen och kanske utöka med ett billån på 40000 i drömsituationen. Frågan är då om man ska ta det med Sevenday direkt eller via Lendo? Vad tror ni är bäst? Kan man kontakta en långivare och presentera idéen om att lösa ett lån. Räknade som snabbast på det. 71000 under 3 år med 7,76% ger 2239kr/mån. 116000 under 4 år med räntan 7,38% kostar 2785 kr/mån och vi har nu 3,95% hos Sevenday.

Så hur gör man för bäst chans? Direkt till Sevenday eller via Lendo?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp