D
Desperat:)
Gäst
Poäng: 0
Hej.
Hur höjde ni eran kredit i betalkoll?
Hur höjde ni eran kredit i betalkoll?

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.

Jag gjorde så första gången och hade 10k automatiskt, är rätt säker på du är 100%. Imorron bitti betalar dom din faktura vilket görs manuellt under öppettiderna och du får en bekräftelse att den är betald. Sen når pengarna mottagaren dagen där på. Tex hos Credway syns inbetalningen vid 17 tiden dagen efter bekräftelsen från Betalkollen. Sen kan man ta ut pengarna direkt till bankkontot(tex Swedbank) om man måste.Gjorde precis ett konto och såg jag hade 10k i kredit. La in en faktura på 5000 för att testa och stod att den har skickats till Collector nu. Är det någon manuell granskning som kommer ske nu efter? Eller är man 100% beviljad 10k?

Vet ej, gissar du får grönt ljus ända till 50k. Om inte bara provsöka på lägre antar ja, ingen synlig registrerad ff görs ju ämdå.Tack för svaren! Detta var underbara nyheter. Om man ansöker om höjd kredit tex 40k men blir nekad ser man om man är godkänd för lägre belopp då?
Så då går det inte att välja e-faktura eller till Kivra som det gör med lån hos Collector?Den finns att hämta här https://minasidor.collector.se/ men den kommer i brevlådan också i slutet av månaden.
Nej, senare tror mellan 20-25.kommer som pappersavi i brev lådan. runt 15-20 i månaden.
Dem listar inga skulder men man får se vad man har förfrågningar. Och den vanliga info om adress, inkomst
Jag blev ju nekad men hade ett mindre (bättre) kreditbetyg än vad jag trodde
Är det för att dem tog mikro uc eller att det är fel kreditbetyg på Kreddy appen?
Mm förvirrad jag också. Hoppas dem inte tog en full uc på mig. (Ville inte att förfrågan skulle synas)Jag blir lite förvirrad här. Enligt UCs hemsida så innehåller det som UC kallar Personupplysning Mikro endast betalningsanmärkningar och skuldsaldo hos KFM. Inget om förfrågningar m.m. Det som du beskriver låter mer som personupplysning med score utan kreditengagemang. Där framgår score och FF. Innehåller Betalkoll Ucn score?
Länk till UCs hemsida:
https://www.uc.se/personupplysningar/
Mm förvirrad jag också. Hoppas dem inte tog en full uc på mig. (Ville inte att förfrågan skulle synas)
Edit: Har inte kollat om det syns i efterhand och läst på olika trådar här, att det finns fler än 2 olika sorters UC...
Men för mig listades inga lån/krediter och UCn hade nytt utseende också
Jo det fanns med score/betyg. Men inte någonting om mina krediter/lånFanns score med på den kopia på upplysningen som gjordes för Betalkoll?
Det verkar som det finns tre olika UC-upplysningar på privatpersoner.
- Personupplysning Mikro
- Personupplysning med score utan kreditengagemang
- Personupplysning med score med kreditengagemang
Frågan är om det bara är "Personupplysning med score med kreditengagemang" som syns som förfrågan?
Har du fortfarande 15k som gräns? Har förfrågan eller krediten synts eller påverkat score ännu?Inga spår alltså å du hade 15k som gräns el mer? Jag har 15k för tillfället men gissar ja ev får höja denna månad om Frogtail skulle neka av nån anledning. Enligt Collector själva där i chatten nämndes ingen skillnad på 10k el 50k, ingen förfrågans syns men skulderna syns i UCn.
Jag har 15k som gräns och förfrågan eller krediten har inte synts eller påverkat score sedan höjning.Har du fortfarande 15k som gräns? Har förfrågan eller krediten synts eller påverkat score ännu?
Nej, ja har 40k. Ingen som helst upplysning tog då ja höjde till 40k för 2v sen. Inget syns alls på minUC och Kreditkollen där. Fast inte mkt har uppdaterats där så man får nogvänta tills 15e jan och 1a feb för att alla ändringar i dec har reggats på UCn.Har du fortfarande 15k som gräns? Har förfrågan eller krediten synts eller påverkat score ännu?
UC har numera 2 olika mätverktyg som anger din kreditvärdighet först ditt kreditbetyg med skala 0,1%-99,9% sedan UC-score som är ett mätvärde på ditt kreditbetyg och kreditvärdighet med en skala från 1-999, där 999 är det bästa.Nej, ja har 40k. Ingen som helst upplysning tog då ja höjde till 40k för 2v sen. Inget syns alls på minUC och Kreditkollen där. Fast inte mkt har uppdaterats där så man får nogvänta tills 15e jan och 1a feb för att alla ändringar i dec har reggats på UCn.
Fattar inget på ny UC å Kreditkollen där med nya betyget..går det mellan 0-1000 el? Är 2 olikabetig ny..först vanliga scoren å sen detja nämde först.. Pendlar mellan 500-520 på mej och mätaren i mitten typ..nån somvet nåt?
UC förklarar det så här "Säger kreditvärdighet 0.3 dig något? Nej, troligtvis inte. Så därför har vi gjort om det till något mer lättförståligt med en skala från 1-999, där 999 är det bästa". Vet inte om det säger mer än tidgare.Fan va onödigt
Nu har jag inte lagt in någon faktura sedan jul men appen ser ut som den brukar. Vad har du för problem med den?Fungerar betalkoll appen för er som den ska nu?
haha vick idioter, 514 el 520 säger mej i.te mkt mer, bara förvirrar mer. Vad ser banken, hur känner de olika betygen av för parametrar, uppdateras dom olika och hur kan betyg 8,1 vara samma som typ 520 som ja har nu? Kansle ska göra ett 3e betyg som går från 264,5 - 72248,567 för att göra det ännu tydligare.UC förklarar det så här "Säger kreditvärdighet 0.3 dig något? Nej, troligtvis inte. Så därför har vi gjort om det till något mer lättförståligt med en skala från 1-999, där 999 är det bästa". Vet inte om det säger mer än tidgare.
Min funkar som den ska men inte fått nån faktura än. Vet ej hjr stor den bli heller men gissar på ca 1000kr minimum för 35k utnyttjat. Har betalt av massa småskit och har kontroll på ekonomin nu men dyker denna skuld upp på UC får man prioritera betala bort denna såklart..Fungerar betalkoll appen för er som den ska nu?
Det är bara att lägga in räkningar.Skickar de något mail på att du är godkänd eller är det bara att börja lägga in räkningar när man har loggat in via appen?