• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Dags för en samlingslån ansökan

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej!

Nu behöver jag lite råd.
Mitt betyg gick ner till 8.4 idag, har fem ff kvar som försvinner i slutet av mars och fyra i maj.
Hade behövt ett litet samlings lån och ta det akuta. Så allt mellan 30 - 100 tusen är bra!

Överskott av tjänst 286 200 kr
Taxerad förvärvsinkomst 286 100 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 126 400 kr

Har ett hemskt underskott.
Synliga lån på 645 tusen.

Fick löneökning nu I dec så nu har jag månadslön på 34120 kr i månaden.


Vad tror ni finns det någon chans?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Hej! du har ett rätt högt betyg och fortfarande på ”mindre bra” enligt UC och ett väldigt högt underskott. Jämkar du? Om inte skulle jag rekommendera det. Jag skulle rekommendera att du väntar ut dina FF samtidigt om du kan kör snöbollseffekten och betalar av dina lån som ligger på uc snabbare. Tar du det lån du evt. skulle få nu. Så släcker du bara tillfälliga bränder. Och så blir du ännu mer skuldsatt över tid. Klarar du dig idag på din lön eller går du back?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej! du har ett rätt högt betyg och fortfarande på ”mindre bra” enligt UC och ett väldigt högt underskott. Jämkar du? Om inte skulle jag rekommendera det. Jag skulle rekommendera att du väntar ut dina FF samtidigt om du kan kör snöbollseffekten och betalar av dina lån som ligger på uc snabbare. Tar du det lån du evt. skulle få nu. Så släcker du bara tillfälliga bränder. Och så blir du ännu mer skuldsatt över tid. Klarar du dig idag på din lön eller går du back?


Ja, jag jämnkar eller jag har gjort detta halv år, ska söka nytt nu I dec och lämna in i januari.
Ja, alltså det är till och från så länge jag inte behöver vabba en längre tid så är det ingen större fara.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Toppen att du klarar dig. Din inkomst är ju betydligt högre framöver också än 2019? Mer än 100.000 kr i löneökning under 2021 blir det ju. Toppenbra ju! Pallar du vänta och lägga undan lite varje månad som du kan ta om du skulle behöva vabba så vänta tills Ff försvunnit och deklarationen för 2020 är klar.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Toppen att du klarar dig. Din inkomst är ju betydligt högre framöver också än 2019? Mer än 100.000 kr i löneökning under 2021 blir det ju. Toppenbra ju! Pallar du vänta och lägga undan lite varje månad som du kan ta om du skulle behöva vabba så vänta tills Ff försvunnit och deklarationen för 2020 är klar.

Tyvärr, så fick jag inte den löneökningen förens nu I dec pga av corona och fick vabba I 1 1/2 månad pga av små förkylning på den lille. Och sen var jag sjukskriven en månad så kommer nog tyvärr . Var en jobbig vår men har haft en bra höst med ytterst lite vabb och inget vabb i dec månad. Så lönen i januari kommer va rätt bra.

Kanske ska försöka avvakta till sista mars iallafall, skatte pengar kommer väl till påsken med och då ska jag nog ändra underskottet om jag får ut mkt i skattepengar.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Fast har du jämkat under 2020 så bör du vet ungefär hur mycket du får tillbaka på skatten?
Eller om du räknat ut så att du jämkat plus minus noll. Bästa att se det är att jämnföra
på skatteverket den totala inkomsten för i års som din huvudarbetsgivare betalat ut.
Dom har nog inte rapporterat december ännu.

Klart man gör som vill med ansökningar osv. Inte meningen att "regna på din parad" . Bara det jag har ungefär exakt samma betyg och förutsättningar som du och hållit på med detta hela 2020. Betyget var 26% i januari och nu är det 8,6 . Där emot har jag som du ett underskott på 100.000 kr 2019. Så snöbollseffekten är det som kommer hjälpa mig över tid att få en samlingslån . Jag kommer inte söka förens jag har 0 FF och det är efter den 6 juni 2021. Har nu 6 FF kvar.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Fast har du jämkat under 2020 så bör du vet ungefär hur mycket du får tillbaka på skatten?
Eller om du räknat ut så att du jämkat plus minus noll. Bästa att se det är att jämnföra
på skatteverket den totala inkomsten för i års som din huvudarbetsgivare betalat ut.
Dom har nog inte rapporterat december ännu.

Klart man gör som vill med ansökningar osv. Inte meningen att "regna på din parad" . Bara det jag har ungefär exakt samma betyg och förutsättningar som du och hållit på med detta hela 2020. Betyget var 26% i januari och nu är det 8,6 . Där emot har jag som du ett underskott på 100.000 kr 2019. Så snöbollseffekten är det som kommer hjälpa mig över tid att få en samlingslån . Jag kommer inte söka förens jag har 0 FF och det är efter den 6 juni 2021. Har nu 6 FF kvar.

Ingenaning hur man räknar ut det :facejoy: jämnade från sept till nu i dec. Och tänker att jag skickar in en ny nu I januari.

Det är absolut ingen fara jag är bara tacksam för dina tankar och verkar som vi är precis i samma grej för jag hade lite panik i vår och var nere på 22 i maj men eftersom jag hade vabbar och blev sjukskriven så försökte jag ta lån skulle aldrig ha gjort det för då hade alla varit borta nu så i maj hade jag betyg 36 efter dom ff och nu äntligen 8.4.
Därför tvekar jag om jag ens vågar söka då jag egentligen inte vill göra om samma misstag.

Är egentligen inte långt kvar till maj känns som det går rätt fort men ändå segt när de är såhär med pengar :facejoy:
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag gjorde ett excelark för varje månad och ett för totala skulder. Jag har väldigt många småkrediter som aldrig försvinner . Där har jag skrivit upp totala skulder på respektive lån samt en kolumn för månadskostnaden. Och totalen på respektive också. Har markerat alla skulder som ligger hos UC med annan färg för att ha koll. Sedan har jag kategoriserat i minsta värda så jag alltid ser vilken skuld som ska betalas först och mer av. I veckan kunde jag fylla i 0 på två ställen. Den känslan att se att det minskar är obeskrivlig! Det peppar mig mycket eftersom jag väntar minst 6 månader till på att ta ett samlingslån. Se det som en sport!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 440
Poäng
8 917
Jag jobbar också i Excell.

Kan rekommendera alla att göra det.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag gjorde ett excelark för varje månad och ett för totala skulder. Jag har väldigt många småkrediter som aldrig försvinner . Där har jag skrivit upp totala skulder på respektive lån samt en kolumn för månadskostnaden. Och totalen på respektive också. Har markerat alla skulder som ligger hos UC med annan färg för att ha koll. Sedan har jag kategoriserat i minsta värda så jag alltid ser vilken skuld som ska betalas först och mer av. I veckan kunde jag fylla i 0 på två ställen. Den känslan att se att det minskar är obeskrivlig! Det peppar mig mycket eftersom jag väntar minst 6 månader till på att ta ett samlingslån. Se det som en sport!

Ja, det måste vara rätt tillfredsställande och se skulder försvinna så när man ser det svart på vitt. Är inte super haj på Excel men får försöka luska mig fram hur man gör! Är som du säger bättre att jobba ner skulderna än att försöka släcka dom och ha mer och betala på. Ska verkligen ge det ett försök!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp