• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags för en samlingslån ansökan

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har väntat så länge det är första gången jag tar samlingslån, har för många små skit och väntat så länge o komma så lågt i % jag brukar ligga på 30-40 %

Jag har inkomst synlig just nu 338k
Krediter/blanco 150k
Hyresrätt
Inga skulder eller anmärkningar
Första gången jag ska söka samlingslån

Aha, men det är bra förutsättningar, sök vid 4% . Men håller med Rufus . Du får nog runt 10 % ränta men är värt det för att fixa till betyget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Aha, men det är bra förutsättningar, sök vid 4% . Men håller med Rufus . Du får nog runt 10 % ränta men är värt det för att fixa till betyget.

Jag tror inte jag kommer helt till 4% kanske 4.2 4.4 om det sjunker så som det gjord senaste ff alltid dragits runt 2 .... så kommer vara tvungen o söka kanske med 4.4% hoppas det går vägen iaf .... mig spelar ingen roll får jag 300k o samla blir jag mer än nöjd .... har krediter med 30% ränta 25 m.m så det skulle underlätta som i helsike med 10%
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Det är det jag hoppas med komma, vet ej om det gör en hopp på 2.2 dp hamnar jag där men finns risk att jag precis hamnar över 4% tror du det går ändå få många erbjudande då? Vid precis över 4%
Tror du får hyfsat många erbjudanden även om du inte hamnar på 4,0 men lite högre ränta dock, ta det bästa du kan få och lös små dyra krediter om du har några utanför uc och sök sedan nytt samlingslån när du hamnat på ” Bra kreditvärdighet ”. Skulle föreslå dessa banker så slipper du massa kompletteringar, Santander, Collector, Marginalen, Ica, Remember.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tror du får hyfsat många erbjudanden även om du inte hamnar på 4,0 men lite högre ränta dock, ta det bästa du kan få och lös små dyra krediter om du har några utanför uc och sök sedan nytt samlingslån när du hamnat på ” Bra kreditvärdighet ”. Skulle föreslå dessa banker så slipper du massa kompletteringar, Santander, Collector, Marginalen, Ica, Remember.
Missade en viktig detalj när det gäller tidpunkt för nytt samlingslån, vänta gärna 6månader innan du söker nytt samlingslån.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Missade en viktig detalj när det gäller tidpunkt för nytt samlingslån, vänta gärna 6månader innan du söker nytt samlingslån.

Tack för grymma tips, det är det jag läste o tänkte när jag hamna på mycket bra betyg ta nytt ja till hösten när jag löser det här först, bara jag har 1 max 2 betala till inte 8 som nu typ ... men tack för tipsen Rufus
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tack för grymma tips, det är det jag läste o tänkte när jag hamna på mycket bra betyg ta nytt ja till hösten när jag löser det här först, bara jag har 1 max 2 betala till inte 8 som nu typ ... men tack för tipsen Rufus
Tack! När du är på ” Mycker bra ” så lär du få räntor i spannet 3,5-5,0.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tack! När du är på ” Mycker bra ” så lär du få räntor i spannet 3,5-5,0.
Jag fick en ränta på 4,3% hos Marginalen bank januari 2020 och lån på 350k.
Uc 0,6
Synligt Blanco på Uc 310k
Kreditkort 2st på beviljad 120k utnyttjad 20%.
Förfrågningar 5st
Inkomst 420k
Underskott 13k
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Ändrade min ansökan om jämnkning och nu blev det 18% än 22%, inte jätte stor skillnad men lite gör mycket! Räknade även på ett ungefär vad jag får tillbaka i skatt med och de blir nog i runda slänga ca 30 tusen, Excel filen är gjord och har lagt upp en plan. Nu är det bara att köra fram till juni och ta ett samlingslån då för att få ner kostnaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp