• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags för en samlingslån ansökan

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Ja, jag har bara spenderat och köpt på avbetalningar. Detta är "nyttigt" för mig ändå att inse pengar värde osv. De kliar I fingrarna som attans, har nämligen några räkningar som jag inte kan betala förens i januari. Har även gjort en Excel och det var verkligen en ögonöppnare! Jag ska först priotera de lån som ger missbrukad kredit och sedan försöka trycka in så mkt pengar som möjligt i krediterna så det ser bra ut till sista maj. Väntar fortfarande på svar på min nya ansökan på jämnkning och då kan jag iallafall få ut 33500 plus 2000 i barnbidraget som jag helst lägger på kläder till barnen än mina skulder! Känns som en evighet till lönen, ska bli spännande vad uc uppdateringen gör med betyget med. :axelryck::facejoy: ska lägga fokus på att bli av med mitt socker sug detta år med för där finns det mycket pengar att hämta kan jag lova! :rolleyes::facejoy:

Allt låter jättebra.
Har du funderat på att även spärra dig hos klarna, svea osv ? Så att du faktiskt inte kan handla på faktura?
mm sockersuget kom som ett brev på posten nu under julledigheten , så nu måste jag typ avgifta mig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Allt låter jättebra.
Har du funderat på att även spärra dig hos klarna, svea osv ? Så att du faktiskt inte kan handla på faktura?
mm sockersuget kom som ett brev på posten nu under julledigheten , så nu måste jag typ avgifta mig!

Nä, men de är en bra ide, ska jag ta tag i! Och qliro med isåfall! Så kan man inte göra några impuls köp :folded:

Ja, usch! Jag ska försöka köra 100 dagar utan socker och minst 30 min rörelse varje dag!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nä, men de är en bra ide, ska jag ta tag i! Och qliro med isåfall! Så kan man inte göra några impuls köp :folded:

Ja, usch! Jag ska försöka köra 100 dagar utan socker och minst 30 min rörelse varje dag!
När du lagt in alla skulder och konton/lån i excel med en bra överblick så ring runt och spärra dig överallt för framtida konto/fakturaköp. Det är verkligen jättebra!
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Nä, men de är en bra ide, ska jag ta tag i! Och qliro med isåfall! Så kan man inte göra några impuls köp :folded:

Ja, usch! Jag ska försöka köra 100 dagar utan socker och minst 30 min rörelse varje dag!

Yes nu försvann det en ff nere på 4ff nu .. nästan 3% ner yupppie 1vecka kvar nu
 

Bilagor

  • Screenshot_20210102-000204_Chrome.jpg
    Screenshot_20210102-000204_Chrome.jpg
    455.5 KB · Visningar: 140

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
En fråga nu vad tror ni om jag inte kommer under 4% nästa lördag har jag ändå en bra chans med många erbjudande med 3ff nästa lördag.... jag gissar igen samma sänkning och då kommer jag kanske till 4.2 eller 4.4 efter den ff försvinner... det går väll få många erbjudande med 4.4%
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
En fråga nu vad tror ni om jag inte kommer under 4% nästa lördag har jag ändå en bra chans med många erbjudande med 3ff nästa lördag.... jag gissar igen samma sänkning och då kommer jag kanske till 4.2 eller 4.4 efter den ff försvinner... det går väll få många erbjudande med 4.4%
@Amiro Allt handlar inte om FF utan allt hör samman. Hur mycket krediter/blanco du redan har osv. Inkomst, bostadsrätt/hyresrätt, sambo/singel. Det är väldigt många parametrar som ska stämma in. Om du kan/pallar vänta ännu längre och överlever på det du har att leva på just nu. Så vänta tills du kan få bättre ränta. Men vill du testa så gör det!
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
@Amiro Allt handlar inte om FF utan allt hör samman. Hur mycket krediter/blanco du redan har osv. Inkomst, bostadsrätt/hyresrätt, sambo/singel. Det är väldigt många parametrar som ska stämma in. Om du kan/pallar vänta ännu längre och överlever på det du har att leva på just nu. Så vänta tills du kan få bättre ränta. Men vill du testa så gör det!

Jag har väntat så länge det är första gången jag tar samlingslån, har för många små skit och väntat så länge o komma så lågt i % jag brukar ligga på 30-40 %

Jag har inkomst synlig just nu 338k
Krediter/blanco 150k
Hyresrätt
Inga skulder eller anmärkningar
Första gången jag ska söka samlingslån
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag har väntat så länge det är första gången jag tar samlingslån, har för många små skit och väntat så länge o komma så lågt i % jag brukar ligga på 30-40 %

Jag har inkomst synlig just nu 338k
Krediter/blanco 150k
Hyresrätt
Inga skulder eller anmärkningar
Första gången jag ska söka samlingslån
Kommer du ner till 4,0 vilket är gränsen för Bra kreditvärdighet så kommer du få många erbjudanden men räntenivån kommer nog ligga runt 10%, men det är inga problem efter 1 år kan du söka nytt samlingslån med lägre ränta.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Kommer du ner till 4,0 vilket är gränsen för Bra kreditvärdighet så kommer du få många erbjudanden men räntenivån kommer nog ligga runt 10%, men det är inga problem efter 1 år kan du söka nytt samlingslån med lägre ränta.

Det är det jag hoppas med komma, vet ej om det gör en hopp på 2.2 dp hamnar jag där men finns risk att jag precis hamnar över 4% tror du det går ändå få många erbjudande då? Vid precis över 4%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp